Provincie Flevoland
max €80 per uur
Flevoland
36 uur per week
23 augustus 2021
23 januari 2022
Organisatie
Gedeputeerde Staten en Provinciale Staten vormen met de Commissaris van de Koning het bestuur van de provincie Flevoland. Het ambtelijke deel bestaat uit de directie en de beleids-, staf- en faciliterende afdelingen; in totaal een kleine 400 mensen. Ons werkveld? De samenleving! Wij ondersteunen de zes gemeenten, het bedrijfsleven en bijna 400.000 inwoners. Elke dag werken wij aan Flevoland, op het gebied van wonen, werken, recreëren en ondernemen.
De opdracht wordt vervuld binnen de eenheid Communicatie, een van de eenheden van de afdeling Concernzaken, die beide sterk in ontwikkeling zijn. In verband met een vertrekkende medewerker enerzijds, en genoemde ontwikkeling anderzijds, zullen de werkzaamheden tijdelijk uitgevoerd worden door een externe web-redacteur. Van de web-redacteur wordt verwacht bij te dragen aan de ontwikkelingen.
Opdracht
Als web-redacteur ben je vaardig in het plaatsen van berichten in woord en beeld op sociale media, monitoring van deze media en in webcare. Daarnaast is het je taak om onze sociale media te beheren vanuit een sterk innovatieve invalshoek. Aspecten als begrijpelijkheid, vindbaarheid, evenwichtigheid en leesbaarheid zijn daarbij belangrijk. Je bent dus sterk in het klantgericht schrijven volgens eisen van digitoegankelijkheid. Ten slotte ben je in staat om de functioneel beheerder te ondersteunen met de inrichting, werking en doorontwikkeling van de website en het intranet.
Overige taken:
• Schrijven en eindredactie van teksten voor digitale media, waarbij je je kunt inleven in onze doelgroep en moeiteloos de tone of voice van de verschillende kanalen/doelgroepen kan aannemen; • Bijdragen aan en bewaken van de contentplanning;
• Verwerken van content (plaatsen van stukken ter inzage, nieuwsberichten etc.) en beheer van de website, beeldredactie en social media;
• Meedenken over trends, nieuwe digitale ontwikkelingen en applicaties;
• Begeleiden van afdelingsredacteuren in het werken met de website, het intranet, social media en onze beeldbank;
• Verzamelen van en rapporteren over statistische informatie over onze digitale media;
• Innoveren en monitoren van sociale media;
• Testen van functionaliteiten en verbeteringen voor de website en het intranet, in overleg met de functioneel beheerder;
• Ondersteunen van de functioneel beheerder als aanspreekpunt richting de organisatie en leveranciers bij incidenten;
• digitoegankelijk maken en houden van (content op) de website;
• Monteren en/of bewerken van video’s (bijvoorbeeld in Adobe Premiere Pro).
Benodigd aantal professionals1.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: ma t/m vr.
Competenties
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox