Provincie Flevoland

Webredacteur

Provincie Flevoland

De opdracht­omschrijving

Organisatie

Gedeputeerde Staten en Provinciale Staten vormen met de Commissaris van de Koning het bestuur van de provincie Flevoland. Het ambtelijke deel bestaat uit de directie en de beleids-, staf- en faciliterende afdelingen; in totaal een kleine 400 mensen. Ons werkveld? De samenleving! Wij ondersteunen de zes gemeenten, het bedrijfsleven en bijna 400.000 inwoners. Elke dag werken wij aan Flevoland, op het gebied van wonen, werken, recreëren en ondernemen.

De opdracht wordt vervuld binnen de eenheid Communicatie, een van de eenheden van de afdeling Concernzaken, die beide sterk in ontwikkeling zijn. In verband met een vertrekkende medewerker enerzijds, en genoemde ontwikkeling anderzijds, zullen de werkzaamheden tijdelijk uitgevoerd worden door een externe web-redacteur. Van de web-redacteur wordt verwacht bij te dragen aan de ontwikkelingen.

Opdracht

Als web-redacteur ben je vaardig in het plaatsen van berichten in woord en beeld op sociale media, monitoring van deze media en in webcare. Daarnaast is het je taak om onze sociale media te beheren vanuit een sterk innovatieve invalshoek. Aspecten als begrijpelijkheid, vindbaarheid, evenwichtigheid en leesbaarheid zijn daarbij belangrijk. Je bent dus sterk in het klantgericht schrijven volgens eisen van digitoegankelijkheid. Ten slotte ben je in staat om de functioneel beheerder te ondersteunen met de inrichting, werking en doorontwikkeling van de website en het intranet.

Overige taken:
• Schrijven en eindredactie van teksten voor digitale media, waarbij je je kunt inleven in onze doelgroep en moeiteloos de tone of voice van de verschillende kanalen/doelgroepen kan aannemen; • Bijdragen aan en bewaken van de contentplanning;
• Verwerken van content (plaatsen van stukken ter inzage, nieuwsberichten etc.) en beheer van de website, beeldredactie en social media;
• Meedenken over trends, nieuwe digitale ontwikkelingen en applicaties;
• Begeleiden van afdelingsredacteuren in het werken met de website, het intranet, social media en onze beeldbank;
• Verzamelen van en rapporteren over statistische informatie over onze digitale media;
• Innoveren en monitoren van sociale media;
• Testen van functionaliteiten en verbeteringen voor de website en het intranet, in overleg met de functioneel beheerder;
• Ondersteunen van de functioneel beheerder als aanspreekpunt richting de organisatie en leveranciers bij incidenten;
• digitoegankelijk maken en houden van (content op) de website;
• Monteren en/of bewerken van video’s (bijvoorbeeld in Adobe Premiere Pro).

Benodigd aantal professionals1.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: ma t/m vr.

 

Competenties

  • Je bent analytisch sterk;
  • Je bent creatief;
  • Je bent overtuigend;
  • Je bent proactief;
  • Je bent een teamspeler;
  • Je bent stressbestendig;
  • Je bent op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en trends in online communicatie.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring met monitoringstools, HTML, digitale fotobewerkingsprogramma’s (zoals Photoshop) en Google Analytics in de afgelopen 5 jaar
  • Aantoonbare werkervaring met het digitoegankelijk maken van pdf-documenten (bijvoorbeeld met Acrobat DC) of bent bereid om dit te leren
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Aantoonbare werkervaring met content management systemen van Kentico en/of Umbraco in de afgelopen 5 jaar
  • Aantoonbare werkervaring van minimaal 2 jaar als web-redacteur bij de (semi)overheid in de afgelopen 5 jaar
  • Aantoonbare werkervaring in het plaatsen van berichten in woord en beeld op sociale media, monitoring van deze media en afhandelen van webcare in de afgelopen 5 jaar
  • In staat om de opdracht individueel uit te voeren (vervulling in duo verband is niet mogelijk)
  • Uiterlijk beschikbaar per 20 september 2021
  • Volledige beschikbaarheid van 36 uur bij aanvang van de opdracht
  • Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld (hieronder wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren). Indien nodig stelt de opdrachtgever een token ter beschikking. U beschikt over Adobe DC (voorheen Adobe Pro)
  • Werkzaamheden vinden thuis (i.v.m. Corona), waarbij er rekening mee gehouden moet worden dat in de werkzame periode (ook) op het provinciehuis in Lelystad gewerkt wordt. Momenteel vinden de overleggen plaats via MS Teams

De Wensen

  • Minimaal een afgeronde opleiding HBO-bachelor niveau op het gebied van digitale media (20 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox