gemeente Oosterhout

Vergunningverlener Bouw

gemeente Oosterhout

  • max €95 per uur

  • Noord-Brabant

  • 24 uur per week

  • Omgevingsdiensten
  • 26 juni 2023

  • 31 december 2023

De opdracht­omschrijving

Wat je misschien niet verwacht
We krijgen het heus wel eens te horen: werken bij een gemeente zal wel voorspelbaar zijn. Maar niets is minder waar. Dat roepen we niet, maar laten we zien. Door de lat wat hoger te leggen dan mensen van ons verwachten. Ook onderling, als collega’s, doen we meer voor elkaar. We werken niet alleen samen, we voelen ons ook met elkaar verbonden. Dat doen we goed, want we kwamen op de shortlist van de Verkiezing tot Beste Overheidsorganisatie van het Jaar 2022. Met 56.560 inwoners en 550 collega’s biedt de gemeente Oosterhout de uitdagingen en kansen van een grote gemeente en de slagvaardigheid en geborgenheid van een kleinere gemeente.
  
Bij Oosterhout realiseer je onze ambities voor 2030. Het is fijn wonen in Oosterhout. Dat willen we zo houden en ons duurzaam voorbereiden op de toekomst. Tegelijk trekken we bedrijven door onze gunstige ligging en zorgen we daarmee voor werkgelegenheid. En bezoekers kunnen in onze gemeente hun hart ophalen in de prachtige parken en bossen, de historische Heilige Driehoek en bij de vele evenementen. Samen met inwoners, ondernemers, maatschappelijke partners en buurgemeenten kleuren we onze toekomst in. Als jij bij ons komt werken, krijgen we nóg meer voor elkaar!

 

De uitdaging
Oosterhout heeft ambities voor 2030. Fijn wonen voor jonge gezinnen. Een arbeidsmarkt die inwoners en ondernemers kansen biedt. En een omgeving die bezoekers aantrekkelijk vinden. Als vergunningverlener houd je je bezig met vergunningverlenende taken binnen het vakgebied voortkomend uit de WABO. Tevens informeer je belanghebbenden over toepassing van wet- en regelgeving, verheldert de vraagstelling en verwijst gericht naar mogelijkheden. Je verzamelt en toetst gegevens en omstandigheden, neemt besluiten binnen de geldende regelgeving en communiceert dit helder naar zowel intern als extern belanghebbenden. Je handelt brieven, klachten en andere administratieve werkzaamheden af en draagt bij aan de afhandeling van bezwaarschriften. Je volgt ontwikkelingen in de wet- en regelgeving van het vakgebied WABO en de Omgevingswet die relevant zijn voor de actualiteit van het gemeentelijke beleid en adviseert het management hierover. Je denkt graag actief mee en zoekt naar oplossingen. Je denkt mee over hoe we onze dienstverlening beter en effectiever in kunnen richten. Zo krijgen we meer elkaar!


Je rol

  • Behandelen allerlei soorten aanvragen omgevingsvergunningen (hoofdzakelijk activiteit bouw). Vanaf ontvangst tot verlenen vergunning; 
  • Behandelen vooroverleg plannen; 
  • Bestemmingsplan beoordeling; 
  • Beoordelen eventuele ontheffingsmogelijkheden; 
  • Beoordelen vergunningsvrij; 
  • Bouwbesluit beoordeling (m.u.v. brandveiligheid en constructie); 
  • Opvragen adviezen interne en externe adviseurs; 
  • Administratieve (digitaal) verwerking van aanvragen, vooroverlegplannen en adviezen adviseurs;

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding/cursus Algemene wet bestuursrecht (I). Dit blijk uit het CV.
  • De kandidaat past binnen het team (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld).Klant
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • We zijn op zoek naar iemand met een HBO- denk- en werkniveau (bijvoorbeeld HBO Bouwkunde, met aanvulling ABWI, ABWII) en minimaal drie jaar ervaring in het vakgebied; Daarnaast heb je een duidelijke visie op de Omgevingswet en de gevolgen voor het vakgebied die daarmee samenhangen; Je hebt de juiste kennis en ervaring om aanvraagprocedures in zowel technische als procedurele en juridische zin te begeleiden en aan te sturen; Je hebt een luisterende en lerende werkhouding, een zelfstandige en effectieve werkwijze die anderen in de organisatie inspireert en helpt prioriteiten te stellen en gestelde doelen te realiseren; Je benadert uitdagingen zoveel mogelijk vanuit verschillende oplossingsrichtingen en toont initiatief; Je bent goed in staat om helder en duidelijk te communiceren; Zelfstandig werken, doortastend en stressbestendig zijn woorden die jou omschrijven.

De Wensen

  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring bij een gemeente. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur richting Bouwkunde. Dit moet blijken uit de CV.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Mate waarin kandidaat aan de volgende competenties voldoet (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld): - Integer - Flexibel/wendbaar - Plannen en organiseren - Pro-actief - Resultaatgericht - Communicatief vaardig - Zelfstandig - Analytisch - Netwerker - Politieke en bestuurlijke sensitiviteitKlant

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox