gemeente Utrecht

Vakspecialist Burgerzaken

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Startdatum:  7 november 2022 tot en met  30 april 2023, met 19  verlengopties van 1 maand 
Belasting:      32-36  uur gemiddeld per week, (2x)
Tarief:            Max. € 60,- per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

In verband met de urgentie van deze opdracht betreft dit en spoedprocedure.

Burgerzaken is een klantgerichte organisatie, die met haar enthousiaste en deskundige medewerkers, binnen de kaders van wet- en regelgeving, op een innovatieve en kwalitatief hoogwaardige wijze producten en diensten verleent.
De taak van de afdeling Burgerzaken is registratie, onderhoud en actualisatie van de Basis Registratie Personen (BRP) en de Registratie Niet Ingezetenen (RNI). Je kunt er verder terecht voor zaken met betrekking tot de Burgerlijke Stand (BS) en voor de aanvraag en afgifte van reisdocumenten en rijbewijzen. Burgerzaken verstrekt correcte, betrouwbare en volledige informatie en documenten aan burgers en landelijke afnemers. Daarnaast organiseert Burgerzaken de verkiezingen voor Utrecht.

Dit is je werk
Als Vakspecialist Burgerzaken behandel en beoordeel je alle vormen van klantvragen; schriftelijk, telefonisch of aan de balie over alle taken en producten van Burgerzaken en verwijst burgers maar ook professionals zo nodig door. Voorts controleer en beoordeel je alle verzamelde gegevens en documenten op juistheid, volledigheid en document- en identiteitsfraude. Je bent in de frontoffice en backoffice werkzaam op een beperkt aantal processen Burgerlijke Stand (huwelijken, overlijden, geboorte), RNI en de Naturalisatieceremonie. Het volgende behoort tot jouw takenpakket:

  • (Digitale) meldingen voorgenomen huwelijk/partnerschapsregistratie worden door jou beoordeeld en getoetst aan wettelijke bepalingen en indien nodig het internationaal privaatrecht (IPR) en het namenrecht op toegepast.
  • Zorg dragen voor de correcte, administratieve afhandeling van het gehele huwelijkszaken proces.
  • Bereidheid om eenvoudige huwelijken/flitshuwelijken te voltrekken in het Stadskantoor.
  • Akten opmaken van de Burgerlijke Stand (geboorte en overlijden) aan de hand van complexe wet- & regelgeving. Hierbij pas je zo nodig internationaal privaat recht (IPR) en buitenlands personen- en familierecht toe.
  • Verzorgen van de registratie van niet ingezetenen in het RNI-register waarbij je alle verzamelde gegevens controleert op juistheid en volledigheid en beoordeelt op fraude.
  • Verstrekken van uittreksels uit het RNI-register en deze op rechtmatigheid beoordelen.
  • Zorg dragen voor de correcte, administratieve afhandeling voor het organiseren van de naturalisatieceremonie.

    Dit is jouw inbreng
    Bij de gemeente Utrecht vinden wij het belangrijk dat jij jezelf kan zijn. Daarom zijn wij benieuwd naar wie jij bent. Voor deze opdracht breng je minimaal MBO-4 denk- en werkniveau mee. Je bent in het bezit van de module huwelijk en geregistreerd partnerschap. Je hebt kennis en ervaring van Nederlandse wet- en regelgeving die BS en BRP (en de overige taakgebieden van Burgerzaken) als onderwerp hebben, inclusief Internationaal Privaatrecht. En je bent in het bezit van een diploma RNI.

    Omgaan met mensen uit de verschillende geledingen van de samenleving is voor jou geen probleem en je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden, zowel in het Nederlands als Engels. Vanzelfsprekend ben je bekend met Microsoft Office en ervaring met de programma applicatie Key2Burgerzaken is een pre.
    Daarnaast ben je flexibel inzetbaar tijdens de openingstijden van Burgerzaken: 8.45 uur - 20:15 uur en bereid minimaal 1 avond per week te werken. De gemeente Utrecht heeft avondopenstelling op dinsdag- en donderdagavond.

Goed om te weten:
De beoordeling van de offerte's  zal verricht worden door een teammanager Burgerzaken.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er meer dan een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

​​​​Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Je hebt ervaring binnen huwelijkszaken bij een gemeente.   - Meer dan 3 jaar - 2 tot 3 jaar - 1 tot 2 jaar - Minder dan 1 jaar
  • Je bent in het bezit van de module huwelijk en geregistreerd partnerschap:
  • Je hebt kennis en ervaring van Nederlandse wet- en regelgeving die BS en BRP (en de overige taakgebieden van Burgerzaken) als onderwerp hebben, inclusief Internationaal Privaatrecht. - Meer dan 3 jaar - 2 tot 3 jaar - 1 tot 2 jaar - Minder dan 1 jaar

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox