Gemeente Nijmegen

Toezichthouder/Boa/Handhaver Afval en Reiniging (2fte)

Gemeente Nijmegen

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Als handhaver lever je een onmiskenbare bijdrage aan de leefbaarheid in de openbare ruimte. Dat doe je door jezelf in te zetten voor een schoon, heel, veilig en toegankelijk Nijmegen. Voor deze opdracht wordt je vooral ingezet op het taakaccent “afval en reiniging”. Je gaat met mensen in gesprek door mensen aan te spreken op hun gedrag en de geldende regels. Het belangrijkst hierin is dat het gedrag verandert. Je zoekt hierin naar samenwerking met diverse interne en externe partijen en het fungeren als verbinder daarin. Denk hierbij aan wijkregisseurs, vakinhoudelijk adviseurs afval van de afdeling Stadsbeheer en collega’s van de DAR (afval- en reinigingsbedrijf regio Nijmegen). Het werk is erg divers, het kan gaan over achtergelaten rommel, verkeerd aangeboden huisvuil of bedrijfsafval op straat of in de natuur, dumpingen en bijplaatsingen, bekladding, bestikkering en/of graffiti.

Het team handhaving is een vrij jonge en onervaren team. Daarnaast is de aandacht voor afval en reiniging de laatste jaren minimaal geweest en dat willen we graag intensiveren. Zo ligt er inmiddels een vastgestelde afvalstoffenverordening, zijn we bezig met de aanpak van bedrijfsafval (met name in de binnenstad), proberen we de kwaliteit van de afvalstromen te verbeteren zodat we meer kunnen hergebruiken, hebben we een project voor aanpak dumpingen en bijplaatsingen ondergrondse containers  en wordt er momenteel een nieuw afvalbeleidsplan opgesteld. Om deze ontwikkelingen goed te implementeren, is de inzet van handhaving een cruciale succesfactor. En daarvoor zoeken we 2 fte die dit willen en kunnen opbouwen, neerzetten en borgen! Hierbij is het belangrijk dat het huidige team wordt meegenomen in de ins en outs van het taakaccent afval en reiniging door de collega’s te ondersteunen, enthousiasmeren en coachen.

Toeslag- en overwerkuren en maaltijdvergoedingen bij avonddiensten worden bovenop het uurtarief verrekend.

 


Verantwoordelijkheden

  • Je houdt samen met je collega's 7 dagen per week en overwegend tussen 07.00 en 23.00 uur toezicht op en handhaving van, de wet- en regelgeving;
  • Hoewel je verantwoordelijk bent voor het aanspreken van de inwoners en ondernemers, treedt je waar mogelijk en nodig dienstverlenend op;
  • Tijdens je werk draag je een uniform, zodat je herkenbaar aan het werk bent;
  • Na beëdiging ben je bevoegd om identiteiten te controleren, proces-verbaal op te maken, boetes uit te schrijven en personen aan te houden als deze worden verdacht van een strafbaar feit;
  • Je anticipeert op incidenten en meldingen van inwoners en stelt daarin prioriteiten;

  • Je signaleert actief structurele problematiek en adviseert hierin;

  • Samen met je collega’s kijk je goed rond in onze stad. Hierbij ben je je bewust van jouw houding, gedrag én je communicatie;

  • Je neemt je collega’s mee in het taakaccent afval en reiniging en ondersteunt, coacht en enthousiasmeert ze waar nodig;
  • Je bepaalt op welke manier je met verschillende partners diverse problematieken aan gaat  pakken. Je neemt hierin het voortouw wanneer dat nodig is;

  • Je organiseert en neemt deel aan controles;
  • Je legt de resultaten vast in diverse systemen.

     

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als BOA sinds 2018;
  • In bezit van rijbewijs B;
  • Aantoonbaar BOA- diploma dat geldig is tot eind 2024 of einde contractduur;
  • Aantoonbaar mbo werk- en denkniveau;
  • Aantoonbaar goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Je kan een VOG overleggen;
  • Je bent 32 (36) uur per week beschikbaar, 7 dagen per week tussen 07.00 en 23.00 uur.

De Wensen

  • Geef 2 overtuigende voorbeelden waaruit blijkt dat je ervaring/affiniteit met coaching/enthousiasmeren van collega’s hebt. 1 overtuigend voorbeeld is 15%, 2 overtuigende voorbeelden is 40%.
  • Aantoonbare ervaring als BOA met taakaccent afval en reiniging; 1 jaar is 15%, 2 jaar is 25%, =/> 3 jaar is 40%;
  • Aantoonbaar werkervaring als BOA bij een 100.000+ gemeente; 1 jaar is 10%, 2 jaar is 15%, =/> 3 jaar is 20%;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox