Het Kadaster

Testcoördinator

Het Kadaster

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart. 

Binnen Beheer en Ontwikkeling IT werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer, helaas door COVID 19 voorlopig nog voornamelijk vanuit huis, al zijn er in overleg met manager en team mogelijkheden op locatie te werken. Om even je zinnen te verzetten kan je hier met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Het team Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) zoekt een testcoördinator voor het project SVB2BGT.

Het BGT-team is verantwoordelijk voor het beheer en de ontwikkeling van de landelijke voorziening BGT. Deze dienst biedt een gedetailleerde digitale kaart van Nederland. In de BGT worden objecten zoals gebouwen, wegen, water, spoorlijnen en groen op een eenduidige manier vastgelegd. 

Tijdens de opstart heeft de stichting SVB-BGT (Samenwerkingsverband van Bronhouders van de BGT) zorg gedragen voor het digitaal correct laten verlopen van de samenwerking tussen bronhouders. Na de landsdekkende uitrol en daaropvolgende kwaliteitsverbetering van de BGT ziet de stichting zijn taak als afgerond. Het Kadaster is daarbij door het ministerie van BZK gevraagd om overname van de beheertaak van het bronhoudersportaal en het kwaliteitsmanagement van het SVB-BGT te onderzoeken. Het Kadaster vervult al een belangrijke rol in de keten van grootschalige topografie als beheerder van de Landelijke Voorziening voor de BGT (LV-BGT). Daarnaast zien BZK en SVB-BGT het Kadaster als partij die continuïteit van de BGT kan borgen.​

Doelstelling van het reeds lopende project “Transformatie SVB-BGT naar Kadaster” is de transformatie van de beheertaak van het SVB-BGT naar het Kadaster. Daarbij verzorgt het project het (deels) overnemen van functionaliteit van het bronhoudersportaal in de BGT en realiseert een nieuwe koppeling tussen de bronhouders systemen en BGT.

Opdrachtomschrijving
De nieuw te bouwen schakels in de keten dienen getest te worden in een ketentest. Hiervoor is het nodig om bestaande testsets uit te breiden, nieuwe testsets op te zetten en externe bronhouders en softwareleveranciers (partijen die voor bijv. gemeenten data verwerken) aan te haken op de keten. Waar de eerste twee onderdelen technisch van aard zijn is laatstgenoemde vooral communicatief, coördinerend en adviserend. De primaire focus ligt op deze coördinerende taak en zal naar meer dan de helft van de inzet vergen.

Er is reeds een focusgroep met bronhouders en klankbordgroep met zowel bronhouders als softwareleveranciers betrokken bij het project. Onderdeel van deze opdracht is het borgen van bij externe partijen opgedane kennis in het scrum team.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Robot Framework;
  • Keten- en regressietesten;
  • Python;
  • Oracle SQL Developer;
  • Postman;

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Het coördineren en faciliteren van zaken rond ketentests, zowel:
    • Intern bij Kadaster;
    • Extern bij bronhouder (zoals het aansluiten op de keten);
    • Extern bij softwareleveranciers.
  • Het ontwikkelen en onderhouden van testsets;
  • Het delen van opgedane kennis binnen het Scrum team;
  • Het deelnemen aan Scrum / DevOps sessies;
  • Het pro-actief voorstellen van verbeteringen ten bate van de applicatie en het team.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 18 juli 2022 of zo spoedig mogelijk tot en met 17 maart 2023 voor 36-40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel maximaal worden verlengd met 1 keer 1 jaar en kent voor de gehele periode een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.
  • Afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau, bij voorkeur in een IT-gerelateerde richting.
  • Aantoonbaar ervaring met een technisch adviserende rol.
  • Aantoonbaar ervaring met een technisch coördinerende rol.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring met keten- en regressietesten.
  • Minimaal 2 jaar ervaring met de volgende ontwikkeltalen en frameworks: o Python; o Oracle SQL Developer; o Robot Framework; o Postman.
  • Taalniveau Nederlands minimaal B2.
  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Kan goed samenwerken met collega’s in een Scrum / DevOps team. Beschikt hiervoor over de benodigde soft skills; • Kan aan de andere kant ook zelfstandig werken, daarbij het team niet uit het oog verliezend; • Kan coördineren en begeleiden; • Kwaliteitsgericht, samenwerken, nauwkeurig; • Heeft doorzettingsvermogen; • Is initiatiefrijk en krijg je anderen in beweging; • Staat voor vernieuwing en initiatief, kan goed richting geven en zet feedback en kansen om in pragmatische verbeteracties binnen en buiten het team. Als bijlage zijn 3 conceptovereenkomsten toegevoegd: • Bijlage 1a 'concept modelovereenkomst’; indien inschrijver zich aanbiedt als ZZP'er; • Bijlage 1b concept opdrachtovereenkomst indirecte ZZP’ers’; indien inschrijver als bemiddelaar een ZZP'er als kandidaat aanbiedt; • Bijlage 1c 'concept opdrachtovereenkomst inhuur’; indien inschrijver een eigen werknemer als kandidaat aanbiedt. Afhankelijk van de aangeboden kandidaat kiest het Kadaster de best passende overeenkomst. Indien u niet akkoord gaat met de gekozen overeenkomst c.q. inhoud van de overeenkomst zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook Opdracht omschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost. (max. 300 woorden) (zie ook Opdracht omschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.
  • U toont duidelijk aan welke wijze de door u geleverde expertise en competenties (soft en hard skills) binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten. (max. 300 woorden) (zie ook Opdracht omschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox