Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant

Technisch adviseur bodem

Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant

De opdracht­omschrijving

Kijk om je heen bij de OMWB
Bij de OMWB hebben we een duidelijke missie: zichtbaar samen werken aan een schone, duurzame en veilige leefomgeving. Een leefomgeving waarin we 1,2 miljoen mensen veilig willen laten wonen, werken en recreëren. Dit doen we door middel van vergunningverlening, toezicht en handhaving op de milieuwetgeving, in opdracht van de gemeenten en de provincie in ons werkgebied.

Om dit te bereiken kijken meer dan 250 collega’s om zich heen. We kijken naar wat onze omgeving nodig heeft. Door bijvoorbeeld dagelijks metingen en onderzoek te verrichten in een gebied met zware industrie; of door dé partner voor gemeenten en provincie te zijn rondom taken op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Die expertise ontwikkelen we elke dag en die biedt ons een uniek perspectief op de omgeving.
 
Beheer bodeminformatiesysteem (BIS)

  • Presentatie en instructie BIS aan deelnemende gemeenten;
  • Vraagbaak voor gebruikers (gemeenten en collega’s OMWB);
  • Afhandeling vragen en klachten/problemen BIS;
  • Overleg en afstemming met andere Omgevingsdiensten en Provincie;
  • Contactpersoon voor overleg en afstemming met applicatieleverancier (Roxit)
  • Analyse en verbetering/aanpassen inhoud BIS;
  • Uitvoeren van data- en GIS-analyses;
  • Leveren van data-selecties op aanvraag.


Invoer bodeminformatiesysteem

  • Registratie werkvoorraad en aanvragen xml-bestanden;
  • Invoer (deel) bodemrapporten in BIS;
  • Coördinatie en controle invoer bodemrapporten door externe partij.


Bodeminformatie

  • Afhandelen verzoeken informatie en inzage bodemonderzoeken voor (deel van) aangesloten gemeenten.


Competenties

  • HBO-niveau;
  • Kennis van/affiniteit met BIS of vergelijkbaar informatiesysteem;
  • Achtergrond in ‘bodem’;
  • Sociaalvaardig;
  • Dienstverlenend op verschillende niveaus;
  • Vereist: ervaring met office (Access en Excel);
  • Handig: ervaring met GIS (ArcGIS/ QGIS oid)

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Overeenkomstig het beleid ‘nevenwerkzaamheden en financiële belangen OMWB’ geldt voor inhuurmedewerkers dat nevenwerkzaamheden en financiële belangen gemeld moeten worden. De OMWB krijgt dan inzicht krijgt in de soort werkzaamheden en/of belangen die je als medewerker hebt, en waardoor de OMWB vervolgens kan toetsen en of dit een goede functievervulling bij de OMWB in de weg kan staan.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Uit het CV van de kandidaat blijkt dat hij/zij beschikt over een hbo-diploma.
  • De kandidaat beschikt over een eigen telefoon en tablet voor het uitvoeren van de werkzaamheden. De OMWB vergoedt hiervoor geen kosten.
  • De kandidaat past in het team.
  • De medewerker draagt bij het uitvoeren van zijn werkzaamheden verplicht PBM’s.
  • De medewerker is in het bezit van de volgende PBM’s: Werkschoen minimaal s3, helm, overal e.d.
  • Medewerker toont op zijn eerste werkdag aan dat hij in het bezit is van de genoemde PMB’s en tekent hiervoor een document bij de OMWB. Indien niet in het bezit kan medewerker pas beginnen als dit wel het geval is. Opdrachtgever heeft het recht de overeenkomst terstond te beëindigen indien medewerker geen gevolg geeft aan de verplichting de PMB’s te dragen.
  • De kandidaat heeft ruime kennis van/affiniteit met BIS of vergelijkbaar informatiesysteem.
  • De kandidaat heeft ruime ervaring met office (Access en Excel)
  • De kandidaat heeft ervaring met GIS (ArcGIS/ QGIS oid)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox