Gemeente Amsterdam

Systeembeheerder medior

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Het team Systeembeheer van de directie Verkeer en Openbare Ruimte, team Licht, groeit door de toenemende opgave. Daarom zijn we op zoek naar een enthousiaste Medior Systeembeheerder ter versterking van het team dat de industriële ICT van de gemeente Amsterdam ter ondersteuning van gemeentelijke mobiliteitsketen operationeel houdt. Dan kun je denken aan het systeem waarmee de gemeente de milieuzone handhaaft op basis van kentekenherkenning, het aansturen van openbare verlichting en verkeerslichten, het parkeerverwijssysteem en de ICT voor de verkeerscentrale enz., allemaal met de bedoeling om de stad zo leefbaar, veilig en bereikbaar mogelijk te houden.

Het team is zeer ervaren en bestaat uit acht collega's. De functie Medior Systeembeheerder is uitdagend, veelzijdig en afwisselend. 

Opdracht:

  • draaiende houden van ict-infrastructuren (fysieke servers en netwerkomgevingen) en on-premise/hybride omgevingen;
  • Afgehandelde tweede- en derdelijns incidenten;
  • Powershell geconfigureerd;
  • onderhoud uitgevoerd aan Windows Server, VMWare, Hyper-V.;
  • Onderhoud van Active Directory;
  • Exchange omgeving gemigreerd en operationeel;
  • updates en upgrades van de diverse systemen op orde;
  • cybersecurityaspecten geborgd;
  • Documentatie opgeleverd ingericht,


Werkzaamheden
Naast de dagelijkse beheertaken voer je zelfstandig projecten uit zoals het plaatsen van een firewall, optuigen van werkstations en migreren van omgevingen. Daarnaast lever je in teamverband een bijdrage aan een Office 365 /e-mail migratie, het opzetten van een redundant serversysteem, het inrichten van onze nieuwe datacenters en het uitbreiden van de faciliteiten. Je kunt helder uitleggen wat je doet, zowel aan collega's als aan klanten.
Om deze werkzaamheden goed uit te kunnen voeren ben je nieuwsgierig, analytisch en hecht je waarde aan de puntjes op de i. Procedureel werken, systematisch werken, secuur documenteren en open communiceren passen helemaal bij jou. Je volgt actief de ontwikkelingen op ons vakgebied en bent in staat om op basis daarvan verbetervoorstellen te doen.

Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers.
Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties.
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.

De opdrachtgever(s)
V&OR/Stedelijk Beheer beheert in de gemeente Amsterdam een groot deel van de spullen op straat, zoals verhardingen, gemeentelijke tunnels, bruggen en kademuren, verkeerslichten, verkeersinformatiesystemen, openbare verlichting, enz. enz., in samenwerking binnen de directie met onder meer een beleidsafdeling, de afdelingen Verkeersmanagement en buiten de directie met alle andere onderdelen van de gemeente die verantwoordelijkheden hebben in de openbare ruimte.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met en kennis van Active Directory en Powershell.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met ontwerp, inrichten en beheren van een telewerkvoorziening op basis van Microsoft technologieën RDP gateway, Azure MFA en Hyper-V hyperconverged technologie.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met industriële ICT-systemen.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het beheren van Storage, Back-Ups en Office 365; het uitvoeren van changes en het uitrollen van updates en bijhouden van back-ups.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het onderhouden en migreren van Exchangeservers. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een HBO diploma en/of certificaten van in elk geval MCSE/MCSA 2016 of nieuwer, VMware Horizon, Microsoft Azure Administrator, Windows 7 en Windows Server 2008 of recenter en ITIL V3 Foundation of recenter, Microsoft 365. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring als generiek systeembeheerder van een Windows netwerk, en verder ervaring met Vmware, HyperV, Fortigate.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het werken voor een gemeente >100.000 inwoners, een provincie of een ministerie.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van het VOR-IN-netwerk.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox