Gemeente Hilversum
geen max tarief
Noord-Holland
24 uur per week
22 april 2022
22 juli 2022
Gemeente Hilversum, een uitdagende werkgever in de Mediastad in het groen
De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.
Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken circa achthonderd collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.
Je werkt vanuit het centrale team Bestuur en Communicatie binnen de unit communicatie- en participatieadvies. Deze unit is verantwoordelijk voor de communicatie bij projecten, programma’s en reguliere gemeentelijke opgaven. Het team Bestuur en communicatie (ruim 35 medewerkers) heeft de behoeften van de diverse doelgroepen in beeld en baseert daarop haar advisering en uitvoering. Onze kernwaarden: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.
Opdracht
Het stationsgebied is het meest omvattende programma in Hilversum; de inzet is het gebied rondom de drie stations te transformeren tot een aantrekkelijk, dynamisch en groen gebied. En na jaren van planvorming en participatie is in 2021 door de gemeenteraad het groene licht gegeven voor de ontwikkeling die in de komende tien jaar gestalte krijgt. Communicatie en participatie is daarbij een belangrijk aandachtspunt. In de afgelopen tijd is onder meer hard gewerkt aan de gebiedsbranding. Deze staat en moet nu worden uitgerold. Daarnaast is behoefte aan een overall communicatie- en participatieplan als cement tussen de stenen van de verschillende deelprojecten.
Ook bij het Arenapark staat transformatie centraal Het Arenapark wordt in de komende jaren getransformeerd van kantorenpark uit de jaren 90 tot een groene en bruisende buurt. Hier gaan we werken, sporten, studeren en wonen combineren. En ook hier doen we het opstellen van het plan samen met bedrijven, scholen, sportverenigingen en omwonenden.
Voor deze twee programma’s zoeken we een strategisch communicatieadviseur die – samen met andere betrokken adviseurs – de communicatie en participatie vormgeeft.
Competenties
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox