Gemeente Hilversum

Strategisch communicatieadviseur Stationsgebied en Arenapark

Gemeente Hilversum

De opdracht­omschrijving

Gemeente Hilversum, een uitdagende werkgever in de Mediastad in het groen
De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.

Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken circa achthonderd collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.

Je werkt vanuit het centrale team Bestuur en Communicatie binnen de unit communicatie- en participatieadvies. Deze unit is verantwoordelijk voor de communicatie bij projecten, programma’s en reguliere gemeentelijke opgaven. Het team Bestuur en communicatie (ruim 35 medewerkers) heeft de behoeften van de diverse doelgroepen in beeld en baseert daarop haar advisering en uitvoering. Onze kernwaarden: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.

Opdracht
Het stationsgebied is het meest omvattende programma in Hilversum; de inzet is het gebied rondom de drie stations te transformeren tot een aantrekkelijk, dynamisch en groen gebied. En na jaren van planvorming en participatie is in 2021 door de gemeenteraad het groene licht gegeven voor de ontwikkeling die in de komende tien jaar gestalte krijgt. Communicatie en participatie is  daarbij een belangrijk aandachtspunt. In de afgelopen tijd is onder meer hard gewerkt aan de gebiedsbranding. Deze staat en moet nu worden uitgerold. Daarnaast is behoefte aan een overall communicatie- en participatieplan als cement tussen de stenen van de verschillende deelprojecten.

Ook bij het Arenapark staat transformatie centraal Het Arenapark  wordt in de komende jaren getransformeerd van kantorenpark uit de jaren 90 tot een groene en bruisende buurt. Hier gaan we werken, sporten, studeren en wonen combineren. En ook hier doen we het opstellen van het plan  samen met bedrijven, scholen, sportverenigingen en omwonenden.

Voor deze twee programma’s zoeken we een strategisch communicatieadviseur die – samen met andere betrokken adviseurs –  de communicatie en participatie vormgeeft.

Competenties

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid;
  • Stressbestendig, flexibel en gedisciplineerd (strak plannen gaat je goed af);
  • Uitstekende adviesvaardigheden op strategisch niveau.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als strategisch communicatieadviseur in het publiek domein
  • Aantoonbare werkervaring als strategisch communicatieadviseur op gebiedsontwikkeling

De Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als communicatieadviseur
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als strategisch Communicatieadviseur in het publiek domein
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op tenminste een van de twee werkterreinen (corona en/of schuldhulpverlening)
  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven/redigeren van (complexe) teksten: persberichten, speeches

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox