gemeente Utrecht

Sr. Medewerker Burgerzaken (3 FTE)

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Senior Medewerker Burgerzaken (3x)
Startdatum: z.s.m.  tot 31-1-2024 met 16 verlengopties van 1 maand (maximaal 24 maanden inhuurtermijn) 
Belasting:  36  uur gemiddeld per week, (3x)
Tarief:  Max. € 85,- per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Wegens capaciteitstekort en een piek in werkzaamheden zijn wij op zoek naar 3 externe tijdelijke collega's.

Wat ga je doen? 
Je behandelt en beoordeelt klantvragen; schriftelijk, telefonisch of aan de balie over alle taken en producten van Burgerzaken en verwijst burgers, maar ook professionals zo nodig door. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies en denkt mee met de burger. Je controleert en beoordeelt alle verzamelde gegevens en documenten op juistheid, volledigheid en op eventuele document- en identiteitsfraude. Dit doe je zowel aan de balie als in de backoffice. Aan de balie adviseer en informeer je klanten over zowel de Burgerlijke Stand (BS), de BRP als het Register Niet Ingezetenen (RNI). De nadruk ligt op RNI.

  • Je maakt akten op van de Burgerlijke Stand aan de hand van complexe wet- & regelgeving. Hierbij pas je zo nodig internationaal privaat recht (IPR) en buitenlands personen- en familierecht toe.
  • Je beoordeelt aangiften van vestiging vanuit het buitenland, (her)vestiging, behandelt aanvraag naturalisatie/optie, neemt verklaringen onder ede af en beoordeelt buitenlandse brondocumenten.
  • Je verzorgt de registratie van niet ingezetenen in het RNI-register en verstrekt uittreksels uit dit register.
  • Je actualiseert de BRP op basis van (buitenlandse) brondocumenten waarbij je diverse kennisbanken raadpleegt en zo nodig de specialist Burgerzaken voor (internationale) complexe aangiften. Ook hierbij pas je IPR en buitenlands personen- en familierecht toe.
  • Je plaatst latere vermeldingen bij registerakten, o.a. op basis van beschikkingen van de rechtbank, Koninklijk Besluiten, verzoeken van burgers, etc.
  • Je toetst Rechtbank beschikkingen en overige complexe documenten op juistheid en volledigheid.
  • Je dient verzoeken in bij de Officier van Justitie en de rechtbank t.b.v. akteverbeteringen
  • Je beoordeelt meldingen voorgenomen huwelijk en voltrekt incidenteel eenvoudige huwelijken op het Stadskantoor


Jij bent/hebt:

  • mbo-4+ denk- en werkniveau; 
  • Minimaal 2 jaar  werkervaring op het gebied van de Burgerlijke Stand specifiek met de hierboven genoemde taken en de weg weet te vinden in de BRP;
  • In bezit van het diploma BABZ of overeenkomstige relevante modules behaald van de Publieksacademie;
  • Ruime kennis en ervaring van Nederlandse wet- en regelgeving die BS en BRP (en de overige taakgebieden van Burgerzaken) als onderwerp hebben, inclusief Rijkswet op het Nederlanderschap, Internationaal Privaatrecht en het werken met buitenlands personen- en familierecht;
  • In het bezit van een diploma RNI;
  • Uitstekende vaardigheden om te kunnen omgaan met mensen uit de verschillende geledingen van de samenleving en uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden, zowel in het Nederlands als Engels;
  • Accuraat, kwaliteitsgericht en dienstverlenend ingesteld;
  • Flexibel inzetbaar tijdens de openingstijden van Burgerzaken: 8.45 uur - 20:15 uur en bereid minimaal 1 avond per week te werken. De gemeente Utrecht heeft avondopenstelling op dinsdag- en donderdagavond.
  • Digitaal vaardig en ervaring met de applicaties Key2Burgerzaken en Microsoft Outlook.


Goed om te weten: 
De beoordeling van de offerte's  zal verricht worden door een teammanager Burgerzaken. Wij hebben de sollicitatiegesprekken ingepland op 13 en 14 april. Kandidaten worden persoonlijk  uitgenodigd door de inhurende manager. Bij gebleken geschiktheid behoud de gemeente Utrecht zich het recht voor om meer dan 3 kandidaten uit deze procedure aan te nemen.

​​​​Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je beschikt minimaal over MBO-4 (+) werk- en denkniveau
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Je bent in het bezit van het diploma BABZ of hebt overeenkomstige relevante modules behaald van de Publieksacademie.
  • Je bent in het bezit van een diploma RNI.
  • Je hebt minimaal 2 jaar relevante werkervaring op het gebied van de Burgelijke Stand specifiek met de, in de opdracht, genoemde taken. - Minder dan 2 jaar - 2-4 jaar - Meer dan 5 jaar
  • Je hebt ervaring met Key2Burgerzaken
  • je hebt professionele ervaring met Microsoft Outlook.
  • Flexibel inzetbaar tijdens de openingstijden van Burgerzaken: 8.45 uur - 20:15 uur en bereid minimaal 1 avond per week te werken

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox