Gemeente Rotterdam

Sr. Inkomensconsulent AOW

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Jouw functie Vanuit de gemeente is de verwachting dat er niet veel geïnvesteerd hoeft te worden in de aangeboden kandidaat en dat hij/zij in vrij korte tijd mee kan draaien in het team. Dat de kandidaat tijd nodig heeft om te wennen aan het team, om bekend te raken met de processen die specifiek gelden voor Individuele Tegoeden begrijpen we en daarin bieden we benodigde ondersteuning en begeleiding. We verwachten echter wel dat de kandidaat daarin stappen weet te maken. De basis die nodig is, ligt in de gestelde opleidingseisen en de juiste (professionele) grondhouding.

Als senior inkomensconsulent beoordeel je complexe aanvragen van burgers die mogelijk in aanmerking komen voor AOW- en Jeugdtegoed. Het afwegingskader wordt gevormd door de relevante wet- en regelgeving (Beleidsregels, Verordening & Nadere regels). Je maakt met gemak inkomensberekeningen en onderbouwt helder je besluit in een rapportage. Daarnaast neem je deel aan een callcenter en beheer je een digitale postbus. Hierbij beantwoord je gecompliceerde vragen van burgers of routeer je vragen en stukken naar de collega’s.

 

Concreet ben jij verantwoordelijk voor:

Het beoordelen van complexe aanvragen op compleetheid;

Het opvragen van aanvullende informatie bij klanten (bewijsstukken van inkomen);

Het nemen van besluiten over complexe aanvragen voor AOW – en Jeugdtegoed;

Het berekenen van het inkomen aan de hand van de bewijstukken en het toetsen aan de hand van het toets inkomen;

Het maken van rapportages waarin het genomen besluit onderbouwd wordt;

Het versturen van beschikkingen naar klanten waarmee het genomen besluit gecommuniceerd wordt;

Het deelnemen aan het callcenter;

Het informeren van klanten over de status van hun aanvraag (zowel digitaal als telefonisch);

Het beantwoorden van vragen van klanten en ketenpartners (zowel digitaal als telefonisch);

Het signaleren van mogelijke knelpunten in de uitvoering en communiceert hierover met de kwaliteitsmedewerker en staf;

Het leveren van een actieve bijdrage aan de ontwikkeling van de AJT- regeling.

Jouw profielJij weet wat nodig is en durft verantwoordelijkheid te nemen. Je werkt planmatig en structureert je eigen werkproces, stelt prioriteiten, maakt een planning met realistische doelen en behoudt het overzicht. Jij kan goed omgaan met werkdruk en krijg je energie van het behandelen van complexe aanvragen, ook als je werkt vanuit een volle to-do lijst. Daarnaast ben je proactief, werk je op een accurate manier en je hebt oog voor het resultaat. Je weet een goede balans te vinden tussen kwantiteit en kwaliteit. Waarbij je ook beseft dat je met mensen werkt, jij bent klantvriendelijk en altijd representatief. Je weet op een uitstekende manier samen te werken met je collega’s. Je bent communicatief sterk en weet als geen ander hoe het is om onder tijdsdruk beslissingen te nemen of neemt een standpunt in zodra de belangrijkste informatie voorhanden is. Je werkt in een dynamisch werkomgeving en je hebt een flexibele instelling. Je kan goed schakelen tussen verschillende werkzaamheden en bent bereid om direct jezelf in te zetten op verschillende werkopdrachten.

De Eisen

  • U dient het Curriculum Vitae van de kandidaat te uploaden in deze vraag. Het CV dient ter verificatie van het in de inschrijving gestelde. Vormvereisten: - Volledige naam + voorletters kandidaat - Beschikbaar voor x aantal uren vanaf startdatum - Opleiding - Werkervaring - Specifieke kennis - Systeem kennis - Relevante nevenactiviteiten - Gevraagde certificaten + naam instituut + datum behaald - in het Nederlands - maximaal 5 A4 enkelzijdig groot. U bevestigt het Curriculum Vitae van de kandidaat te hebben geüpload. Knock-out Het bovenstaand gestelde betreft een eis (knock-out). Indien de inschrijving niet aantoonbaar voldoet aan deze eis komt de inschrijving niet voor gunning in aanmerking.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Geef aan welk van de in de antwoordopties genoemde relevante opleidingen de kandidaat succesvol heeft afgerond. Je hebt een afgeronde mbo-opleiding Sociaal Juridisch medewerker; Je hebt een afgeronde hbo-opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening.
  • Geef aan of de kandidaat in relatie tot deze uitvraag aantoonbaar beschikt over de volgende ervaring: Je hebt werkervaring met de regeling AOW en Jeugdtegoed; Je hebt als inkomensconsulent werkervaring met het project Energietoeslag. Indien u verklaart dat de kandidaat over de genoemde ervaring beschikt dient hij aantoonbaar over de genoemde ervaring te beschikken zodat dit leidt tot een redelijk te verwachten professionele uitvoering van de opdracht en/of vervulling van de functie.
  • De kandidaat beschikt over de volgende systeem kennis: Je hebt werkervaring met het systeem Suwinet. Indien u verklaart dat de kandidaat over de genoemde systeem kennis beschikt dient hij aantoonbaar over de genoemde systeem kennis te beschikken zodat dit leidt tot een redelijk te verwachten professionele uitvoering van de opdracht en/of vervulling van de functie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox