gemeente Delft

Specialist Procesmanagement Openbare Ruimte

gemeente Delft

  • max €140 per uur

  • Zuid-Holland

  • 20 uur per week

  • Omgevingsdiensten
  • 10 juli 2023

  • 10 januari 2024

De opdracht­omschrijving

Gemeente Delft (en de aan haar gelieerde onderdelen, zoals o.a. OBS, Werkse en Museum 
Prinsenhof) treedt op als Aanbestedende Dienst in deze aanbestedingsprocedure. 
Voor informatie over Gemeente Delft kunt u terecht op de website van Gemeente Delft, te weten
www.delft.nl. 
1.3. Omschrijving werkzaamheden
Deze specifieke uitvraag betreft de ondersteuning bij de uitwerking en implementatie van het 
organisatieplan, met de juiste focus op de opdrachten en om de verbinding met alle belanghebbenden te 
leggen. Tegelijkertijd wordt naast een onafhankelijke opstelling en denken vanuit de opdrachtgevers een 
aanspreekbare en voor alle betrokkenen benaderbare houding gevraagd. 
Voor alle benodigde (externe) ondersteuning wordt gevraagd het integraal werken te kunnen uitdragen 
alsmede het bezit van senioriteit op strategisch niveau met lef en ambitie, om kennis en ervaring te 
kunnen delen en te borgen om daarmee een goed functionerende afdeling op te bouwen in 
samenwerking met de collega’s.
Dat samenspel geldt zowel voor de eindverantwoordelijke van deze afdelingen (kwartiermakers) als voor 
de managers van de onderliggende teams. 
In de opdracht zit de ondersteuning van de verdere uitwerking en implementatie van het organisatieplan 
van de afdeling Stadsbeheer en Realisatie besloten in de geest van het hiervoor gestelde.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 16 tot 24 uur per week vanaf 1 augustus 2023. Vormvereiste: Inschrijver mag maximaal één kandidaat voorstellen via één CV met één motivatiebrief. Inschrijver dient één CV en motivatiebrief van de aangeboden kandidaat toe te voegen in de map 'mijn documenten' en/of bij de betreffende vraag op het aanbestedingsplatform. Het CV dient uit maximaal drie (3) pagina’s te bestaan en dient voorzien te zijn van ten minste twee (2) referenten inclusief de contactgegevens van de referent. Aanbestedende dienst houdt zich het recht voor om deze referentie daadwerkelijk na te gaan.   Kennis en expertise: Uit het CV en motivatiebrief (en indien uitgenodigd het gesprek) blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (middels opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten) beschikt over (het is ter beoordeling aan de gemeente Delft of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan): o Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende bij een afdeling die verantwoordelijk is voor inrichting, realisatie en beheer van de openbare ruimte in de afgelopen tien (10) jaar; o Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring als senior adviseur in een gemeentelijke organisatie bij een afdeling die verantwoordelijk is voor inrichting, realisatie en beheer van de openbare ruimte in de afgelopen tien (10) jaar; o Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring als coach bij een afdeling die verantwoordelijk is voor de openbare ruimte; o Minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring in een politiek-bestuurlijke organisatie en het schakelen tussen bestuur, management en de werkvloer; o Aantoonbare werkervaring met het implementeren van procesverbeteringen in de keten openbare ruimte; o Aantoonbare werkervaring om vanuit coaching opdrachtgever en opdrachtnemer-schap verder te ontwikkelen, te implementeren en te borgen tussen Stadbeheer en Realisatie en derden; o Aantoonbare werkervaring om vanuit coaching projectmatig werken verder te ontwikkelen, te implementeren en te borgen tussen Stadbeheer en Realisatie en derden.
  • Competenties: Uit de door u ingediende stukken en het gesprek blijken minimaal de onderstaande competenties, die voor deze functie als zeer belangrijk worden bevonden (het is ter beoordeling aan de gemeente Delft of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan): o Creativiteit; o Samenwerken; o Verantwoordelijk; o Resultaatgericht; o Verbinder.
  • inimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende bij een afdeling die verantwoordelijk is voor inrichting, realisatie en beheer van de openbare ruimte in de afgelopen tien (10) jaar; o Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring als senior adviseur in een gemeentelijke organisatie bij een afdeling die verantwoordelijk is voor inrichting, realisatie en beheer van de openbare ruimte in de afgelopen tien (10) jaar; o Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring als coach bij een afdeling die verantwoordelijk is voor de openbare ruimte; o Minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring in een politiek-bestuurlijke organisatie en het schakelen tussen bestuur, management en de werkvloer; o Aantoonbare werkervaring met het implementeren van procesverbeteringen in de keten openbare ruimte; o Aantoonbare werkervaring om vanuit coaching opdrachtgever en opdrachtnemer-schap verder te ontwikkelen, te implementeren en te borgen tussen Stadbeheer en Realisatie en derden; o Aantoonbare werkervaring om vanuit coaching projectmatig werken verder te ontwikkelen, te implementeren en te borgen tussen Stadbeheer en Realisatie en derden.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Motivatiebrief waarin de kandidaat in ieder geval in gaat op: a. De kennis en expertise (motivatie waarom aan de eisen wordt voldaan en wat de aanvullende capaciteiten zijn van de kandidaat voor deze functie); b. De competenties (motivatie waarom aan de eisen wordt voldaan en wat de aanvullende competenties zijn van de kandidaat voor deze functie); c. Waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht; d. De motivatie om mee te doen aan deze specifieke aanvraag.
  • Aantoonbare werkervaring met het evalueren, vormgeven en aanpassen van informatiemanagement van de beheerketen openbare ruimte, inclusief de begeleiding, opleiding en coaching van de betrokken medewerkers.
  • Aantoonbare werkervaring met het (door)ontwikkelen van procesmanagement en het organiseren van subketens van de beheerketen openbare ruimte.
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een meerjarenprogramma en het verbeteren van de integrale samenwerking.
  • Aantoonbare werkervaring met het evalueren, vormgeven en aanpassen van bedrijfsvoering processen vanuit het op te stellen Plan van Aanpak.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox