Gemeente Amsterdam
max €100 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
15 maart 2021
01 maart 2022
Functieomschrijving
Je bent als Servicemanager op tactisch niveau het aanspreekpunt voor de klanten ten aanzien van dienstverlening op het gebied van gemeentelijke applicatiedienstverlening.
Je gaat aan de slag bij de afdeling dienstverlening. Daarmee is er nog geen gespreid bed waarin alle processen en werkwijze zijn vormgegeven. Je hebt daarmee een belangrijke rol om de afdeling verder te helpen vormgeven.
Werkzaamheden
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/
De opdrachtgever(s)
Gemeente Amsterdam is een grote organisatie met meer dan 15.000 medewerkers. Binnen het cluster Bedrijfsvoering is de afdeling ICT verantwoordelijk voor de ICT Infrastructuur van de gemeentelijke organisatie. De afdeling ICT staat na een periode van centralisatie op het punt meer werkzaamheden uit te besteden aan de markt: ze verandert van "zelf doen" naar "laten doen". Om dit goed te faciliteren is er een regieafdeling ingericht die de spil vormt tussen vraag van de stad en aanbod van partners (leveranciers). Ook de eigen uitvoerende afdeling (ICT Operations) wordt in dit spel gezien als partner/leverancier.
Bij de inrichting van regie gaat de afdeling ICT ervanuit dat de leveranciers zelf voor hun eigen diensten de operationele regierol (service integratie) uitvoeren, ook als hier meerdere leveranciers voor moeten samenwerken. De regieafdeling voert regie op tactisch niveau en vanuit een functionele vraag van de klanten. In dit spel speelt de Servicemanager Regie een cruciale rol.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox