Gemeente Houten

Senior Vergunningverlener Wabo

Gemeente Houten

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Houten ligt centraal in Nederland, in de regio Utrecht. We zijn gericht op ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van meer dan 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Iedere dag dragen onze 330 collega’s eraan bij dat inwoners Houten een prettige plek vinden om te wonen. Je krijgt bij ons eigen verantwoordelijkheden en ruimte om zelf invulling te geven aan je werkzaamheden. Als collega’s staan we voor elkaar klaar. We lopen gemakkelijk bij elkaar binnen, onze deuren staan letterlijk en figuurlijk voor elkaar open.
Je maakt onderdeel uit van het cluster vergunningverlening binnen het Team Vergunningverlening,

Binnen het Team VTH (Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving) is behoefte aan de inzet van een stevige vergunningverlener om de werkvoorraad beheersbaar te houden.

Positie in de organisatie
Het team Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) houdt zich zoals de naam aangeeft in hoofdzaak bezig met vergunningverlening, toezicht en handhaving in de fysieke leefomgeving. Denk hierbij aan bouw- en woningtoezicht, milieutoezicht en toezicht op de gebruiksbepalingen in bestemmingplannen/omgevingsplan, etc. Hieronder valt ook het toezicht op de buitenruimte door de BOA’s. In totaal werken hier zo’n 45 mensen.

Opdracht
- Je verzorgt het casemanagement bij (complexe) vergunningaanvragen waarbij meerdere specialismen of vakgebieden zijn betrokken. Vanuit een uitgebreide kennis op RO-terrein, regelgeving omgevingsrecht ben je vakinhoudelijk aanspreekpunt;
- Je verricht frontoffice werkzaamheden bij vergunningaanvragen door het geven van algemene en specifieke informatie;
- Je beoordeelt vergunningaanvragen in (complexe) aangelegenheden waarbij meerdere vakgebieden of specialismen zijn betrokken aan wet- en regelgeving, bestemmingsplannen, APV e.d. In dat kader
  begeleid je particulieren, bedrijven en instellingen bij de voorbereiding en behandeling van aanvragen;
- Je handelt meldingen af in het kader van het activiteitenbesluit;
- Je beoordeelt aanvragen, voert haalbaarheidstoetsen en onderzoeken uit en weegt relevante aspecten af zoals milieu- en bouwvoorschriften, politieke en bestuurlijke haalbaarheid;
- Je treedt verder op als intermediair naar andere organisatieonderdelen en stelt adviezen op voorzien van goed onderbouwde conclusies;
- Je bent de juridische vraagbaak bij de behandeling van aanvragen. Waar nodig treed je op de voorgrond bij het oplossen van juridische vraagstukken;
- Je neemt deel en levert een bijdrage aan de implementatie van de Omgevingswet en Wkb;
- Je werkplek kan per dag veranderen. Afwisselend kan sprake zijn van intensieve samenwerking in de kantooromgeving, of juist in alle rust kunnen werken aan een vergunning. Dat kan dan ook
  thuiswerken inhouden;
- Je zorgt zelf dat je in het bezit bent van een laptop en mobiele telefoon die voldoet aan de laatste veiligheidseisen.

 

Competenties
-
Goed in plannen en organiseren / projectmatig werken teneinde daadwerkelijk resultaten te boeken;
- Zorgvuldig en nauwkeurig bij de beoordeling en afhandeling van initiatieven en aanvragen;
- Flexibel en creatief in denken en handelen;
- Erop gefocust hoe dingen mogelijk gemaakt kunnen worden en resultaten kunnen worden geboekt;
- Een integraal denker en werker, die goed belangen in kaart kan brengen en kan afwegen;
- Goed in overzicht houden over het eigen werkpakket met complexere dossiers, waarin zich
  doorlopend nieuwe wendingen kunnen voordoen;
- Omgevingsbewust en hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
- Gericht op samenwerking en goed in communicatie, het leggen van (nieuwe) contacten, netwerken,
  onderhandelen en verbinden.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • <p>Bring your own device&rsquo; is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;</p>
  • <p>Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau op het gebied van Bouwkunde, Ruimtelijk Bestuursrecht of Omgevingsrecht;</p>
  • <p>Minimaal een afgeronde opleiding ABW 1;</p>
  • <p>Uiterlijk beschikbaar per 1 juli 2023 voor minimaal 24 uur;</p>
  • <p>2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.</p>

De Wensen

  • <p>Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als WABO vergunningverlener bij gemeentelijke instelling;</p>
  • <p>Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar op het gebied van omgevingsrecht (Bouwbesluit, WRO, en aanverwante regelgeving) licht dit duidelijk toe in het cv;</p>
  • <p>Aantoonbare werkervaring met het toetsen van beleidsstukken en regelgeving;</p>

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox