Gemeente Amsterdam

Senior vergunningverlener Bouw

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
Als Medewerker Vergunningen Bouw behandel je zelfstandig aanvragen omgevingsvergunningen. Je toetst deze aanvragen aan de relevante wet- en regelgeving, zoals het bestemmingsplan, Bouwbesluit, Welstand, Bibob, et cetera. Je bent daarbij het eerste aanspreekpunt en eindverantwoordelijk voor aanvragers en betrokken partijen. Je levert een bijdrage aan het constant verbeteren van onze dienstverlening, processen en werkwijzen.

Werkzaamheden
Als senior vergunningverlener:
-Je behandelt complexe en multidisciplinaire (concept)vergunningaanvragen om af te wijken van het bestemmingsplan en houdt hierbij rekening met de overeengekomen processen, landelijke wet- en regelgeving en stedelijke beleidsregels;
- Je draagt bij en adviseert gevraagd en ongevraagd op inhoud ten behoeve van een proactieve, en kwalitatief goede advisering van bestuurders/portefeuillehouder , de stadsdeeldirecteur en de manager VTH over politiek gevoelige en strategiebepalende onderwerpen in relatie tot vergunningen, toezicht en handhaving;
- Je zorgt voor een goede klachtafhandeling en het verder verbeteren daarvan;
- Je draagt bij aan het verder ontwikkelen en implementeren van processen, protocollen
en het bevorderen van een goede dossieropbouw door het team.
-Je draagt pro-actief verbetervoorstellen aan en probeert collega's daar op een overtuigende manier in mee te nemen;
- Je bent een inhoudelijk coach en vraagbaak voor de collega's op de inhoud en het proces;
- Je kent jouw vakgebied goed en houdt je kennis actief bij, evenals alle ontwikkelingen  op jouw vakgebied;
- Voor de afweging ten aanzien van de aanvraag stem je actief af met diverse interne disciplines, zoals gebiedsteams, stedenbouw, economie, planologie, parkeren, verkeer,
etcetera. Daarbij zoek je tevens de actieve afstemming met ketenpartners zoals Waternet, Omgevingsdienst, GGD, Rve Wonen, etc.

Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers.
Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties.
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.




De Eisen

  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van ABW 2
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van ABW 1
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Bouwplantoetser bij een gemeente
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring in de behandeling van en advisering op complexe aanvragen omgevingsvergunning bij een G4 gemeente
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau.
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring als bouwplantoetser in een 4G gemeente
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van relevante Wet- en regelgeving, zoals het bestemmingsplan, Bouwbesluit, Welstand, Bibob, etc.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het coachen junior bouwplantoetsers

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox