Kamer van Koophandel

Senior PMO Trustregister

Kamer van Koophandel

De opdracht­omschrijving

 

Aanleiding
Op grond van de gewijzigde vierde anti-witwasrichtlijn dienen in Nederland beheerde trusts en soortgelijke juridische constructies de gegevens van hun uiteindelijke belanghebbenden te gaan registreren (artikel 31). Hiervoor moet een register worden gerealiseerd waarin deze gegevens kunnen worden geraadpleegd. Dit register dient te worden gekoppeld aan vergelijkbare registers in andere EU lid staten.

Trustregister programma
Het programma is gericht op de realisatie van een register voor trusts en soortgelijke constructies als gevolg van de verplichting uit de wijziging van de vierde anti-witwasrichtlijn. Het register dient als hulpmiddel in het tegengaan van witwassen, de onderliggende basisdelicten, en financieren van terrorisme. De opdrachtgevers vinden het van groot maatschappelijk belang dat daders van witwassen en van terrorismefinanciering hun identiteit niet verborgen kunnen houden achter verhullende juridische constructies. De KVK heeft de opdracht dit register te realiseren.

Wat ga je doen?
Als ervaren PMO houd jij het overzicht. Overzicht over alle voorbereidende werkzaamheden als ook over de voortgang tijdens de executie. Je schakelt met diverse stakeholders en draagt zorg voor een adequate samenstelling van de voortgangsrapportages en (epic)planningen. Je bent (mede) verantwoordelijk voor de kwaliteitswaarborging, het managen van risico’s, scope- en financiën bewaking. Naast deze PMO werkzaamheden ga je je ook, waar nodig, verdiepen in de materie voor het uitwerken van bijvoorbeeld klantreizen, scenario analyses en adviezen of voor het voorbereiden van aanbestedingen. Deze rol beperkt zich niet tot de klassieke PMO werkzaamheden.

Taken:
- Het opzetten, inrichten en beheren van programma documentatie.
- Voorbereiden van periodieke program voortgangsrapportages.
- Opstellen en bijhouden van financiële rapportages en ondersteunen van het financiële prognoses proces en budgetbewaking.
- Monitoren van voortgang en afspraken; het ‘najagen’ van actiehouders, zowel intern als extern.
- Opzetten en beheren van issue, change en risklogs en documenteren van acties en besluiten.
- Het organiseren van bijeenkomsten en workshops zoals, risicoanalyses, stakeholderssessies, kick-off team meetings, etc.
- Het bieden van continue ondersteuning aan de program manager en hiervoor het aanspreekpunt te zijn voor programma en projectmedewerkers.

Wat vragen wij?
Een ervaren, enthousiaste hands-on PMO, die ervoor zorgt dat het programma team wordt ontzorgd en pro-actief acteert om het trust programma verder vorm te geven en tot een succes te maken. Die waakt over de kwaliteit en volledigheid van project documenten en besluiten. Je bent communicatief sterk, gestructureerd en een echte teamplayer.

- Je hebt een afgeronde hbo of universitaire opleiding, richting een bedrijfskundig component, bijvoorbeeld Bedrijfskunde of Economie
- Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als PMO binnen de zakelijke dienstverlening en/of overheidsorganisatie, met minimaal 2 jaar ervaring op het gebied van budgetforecasting, monitoring en planning
- Je bent Prince2 - Practitioner level gecertificeerd
- Je beschikt over minimaal P3O Foundation certificering
- Je hebt een uitstekende beheersing van Microsoft Office applicaties; Word, Excel, PowerPoint en MS project en/of Project Server
- Je hebt ervaring met agile werken (SCRUM) en Lean Portfoliomanagement
- Ervaring met marktverkenningen en (europese) aanbestedingen is een pré
- Ervaring op het gebied van het digitale (openbare) registers is een pré
- Ervaring met het ontwerpen en documenteren van digitale klantreizen is een pré
 

Kandidaatomschrijving

Samenwerken
Handelt vanuit het groepsbelang en levert samen met anderen een bijdrage aan het gemeenschappelijke resultaat en aan de relaties en sfeer in de groep.

Communiceren
Verwoordt gedachten helder en vlot, brengt mondeling en schriftelijk een boodschap begrijpelijk over aan anderen en weet hierbij hun aandacht vast te houden.

Overtuigingskracht
Is in staat draagkracht te creëren en weet anderen ertoe te brengen een standpunt, idee, advies of plan te accepteren en/of over te nemen.

Deskundigheid
Het ontwikkelen van eigen kennis over het vakgebied en deze kennis effectief benutten voor de eigen functie of organisatie.

Nauwkeurigheid
Is nauwgezet in de uitvoering van de werkzaamheden binnen gestelde normen.

De competenties worden getoetst tijdens het interview.

Interviewplanning

Start publicatie tender: 06-04-2021

Sluiting inschrijving tender: 16-04-2021

Cv beoordeling: 16-04-2021

Gesprekken: tussen 19-04-2021 en 23-04-2021

Gunningsbesluit: 23-04-2021

Voorlopige gunning: 28-04-2021

Startdatum: 01-05-2021

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring met het inrichten of verbeteren van PMO in organisatie
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met risicobeheer (risk management)
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring met verslaglegging van (inhoudelijk) overleg
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 7 jaar) en minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het managen van programma/projectbudgetten, rapportages en logs
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met het werken in programma/multi project omgeving
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 7 jaar) en minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke PMO rol binnen een vergelijkbare overheidsorganisatie
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 7 jaar) en aantoonbare kennis en ervaring met Portfoliomanagement
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare kennis (certificering) en ervaring met MS Office en Office 365/MS Project en Project Server
  • Kandidaat is in het bezit van Prince2 certificering
  • Kandidaat is in het bezit van P3O Foundation certificering
  • Afgeronde opleiding is op het gebied van Bedrijfskunde of Economie
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo opleiding

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><p>Het interview heeft een tweeledig doel.</p> <p>Allereerst toetsen we de kennis en ervaring van de kandidaat. Basis hierin vormt het eerder ingediende CV in relatie tot de uitvraag. Een negatieve afwijking leidt tot bijstelling van de eerdere beoordeling die heeft geleidt tot de uitnodiging voor het interview en kan leiden tot uitsluiting van de verdere procedure.</p> <p>Vervolgens gaan we met de kandidaat in gesprek om te toetsen hoe de benodigde competenties terugkomen in de manier hoe hij/zij binnen de opdracht het werk zal gaan doen en wat hij/zij aan vaardigheden meebrengt om dit juist te doen.</p> <p><u>Zeer goed 20%</u> – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer goed aan in relatie tot de opdracht. Alle elementen en aspecten van de competenties zijn volledig inhoudelijk aansprekend en zeer goed beantwoord. Er worden inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die volledig aansluiten bij de opdracht van KVK.</p> <p><u>Goed 10% </u> – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat goed aan in relatie tot de opdracht. De meeste elementen en aspecten van de competenties zijn inhoudelijk aansprekend en goed beantwoord. Er worden inhoudelijk specifieke en relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die goed aansluiten bij de opdracht van KVK.</p> <p><u>Voldoende 3%</u> – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat voldoende aan in relatie tot de opdracht. De elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. Er worden geen inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die duidelijk aansluiten bij de opdracht van KVK.</p> <p><u>Onvoldoende 0% </u> – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer beperkt aan in relatie tot de opdracht. Niet alle elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. De Kandidaat geeft naar het oordeel van het beoordelingsteam te weinig of geen inhoudelijk antwoord op de gestelde vragen.</p>
  • Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring met het ontwerpen en documenteren van digitale klantreizen
  • Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring als PMO'er op het gebied van digitale (openbare) registers
  • Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring met marktverkenningen en (europese) aanbestedingen
  • Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring met het bewaken van relaties met andere programma's en projecten en begeleiden governance
  • Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring met werken binnen een Agile/Scrum omgeving
  • Kandidaat heeft aantoonbaar kennis (certificering) van Scrum of Lean

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox