Gemeente Amsterdam

Senior medewerker vergunningen huisvesting

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

In het kort
Lijkt het jou leuk om als  aan de slag te gaan voor de gemeente Amsterdam? Lees dan snel verder!
Je komt te werken voor een afdeling waarbij je zorgt dat iedereen in Amsterdam zich veilig en vrij kan voelen. Zowel thuis als op straat. In deze functie kom jij te werken in een divers team waarbij jij samen met je collega's ervoor zorgt dat aanvragen tijdig en op een juiste wijze worden afgerond. Indien nodig dan bespreek je dossiers inhoudelijk met je collega's. Jij bent als senior ook een vraagbaak en sparringpartner binnen het team. Met je collega senioren ben je actief betrokken bij nieuwe ontwikkelingen zoals regelgeving en  gemeentelijk beleid en zorg je ervoor dat dit wordt geïmplementeerd binnen het team. Indien noodzakelijk wordt je ook betrokken bij stedelijke projecten om vanuit jouw expertise input te leveren.

Functieomschrijving
In de functie van Senior medewerker vergunningen huisvesting beoordeel je uiteenlopende aanvragen, deze aanvragen kunnen zeer complex en multidisciplinair zijn waarbij rekening moet worden gehouden met de overeengekomen stedelijke processen. Deze aanvragen beoordeel je zowel technisch als op ruimtelijke aspecten. Je bent een ervaren casemanager met oog voor de VTH-keten (vergunningen, toezicht, handhaving) en voert de regie over de inhoudelijke behandeling van je dossiers. Indien nodig lever je een bijdrage bij een bezwaarprocedure. Binnen het team vergunningen fungeer je als inhoudelijke coach voor de overige medewerkers en je controleert de inhoudelijke kwaliteit van de geleverde producten.

Werkzaamheden
•    Je signaleert actief en tijdig knelpunten in de processen en komt met voorstellen om deze te verbeteren;
•    Je behandelt aanvragen Huisvestingsverordening en informeert burgers en ondernemers en begeleidt vergunningsaanvragers bij hun aanvraag;
•    Je toetst en coördineert aanvragen en stuurt op een vlotte afhandeling van de vergunningen;
•    Je coördineert en verzorgt het gehele vergunningverleningsproces en de interactie tussen de verschillende partijen;
•    Je kunt bij zienswijzen en bezwaarzaken helder uitleggen waarom besluiten genomen zijn;

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Amsterdam heeft zeven stadsdelen die samenwerken om zich te ontwikkelen tot herkenbare en, zoveel mogelijk, uniform ingerichte organisaties. De zeven gekozen bestuurscommissies functioneren als verlengd bestuur (vanuit het college van burgemeester en wethouders) en onderhouden intensieve contacten met bewoners, ondernemers en samenwerkingspartners in de wijken. De stadsdeelorganisaties werken vooral aan de uitvoering van beleid. Ze leveren daarbij maatwerk door een gebiedsgerichte aanpak te hanteren. Vanuit de "ogen en oren"-functie van bestuurscommissie en ambtelijke organisatie wordt input voor geleverd voor stedelijk beleid.  Het stadsdeel Oost is opgebouwd uit vijf van elkaar verschillende deelgebieden: Oud-Oost, Watergraafsmeer, Indische Buurt, Oostelijk Havengebied en IJburg. In de eerste drie gebieden is de bebouwing voornamelijk 19e eeuws en 20e eeuws van voor de zestiger jaren. Het Oostelijk Havengebied is grotendeels uit de jaren negentig en op IJburg zijn de eerste woningen in 2004 aan de woningvoorraad toegevoegd. Er wonen relatief veel jongeren en weinig ouderen in Oost. Begin 2013 telde Oost 122.847 inwoners op een landoppervlak van 2208 hectare. Er staan 58.000 woningen. De inwoners geven de buurten gemiddeld een 7,4.


De Eisen

  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Geef op maximaal 1 A4 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft affiniteit en kennis van Huisvestingsverordening
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring in een snel veranderende maatschappelijke omgeving. Je weet wat burgers en ondernemers verwachten van de nieuwe overheid
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met PowerBrowser.
  • De aangeboden kandidaat heeft organisatorische en coördinerende ervaring.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox