gemeente Leidschendam-Voorburg

Senior Medewerker Financiële Administratie

gemeente Leidschendam-Voorburg

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zo’n 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.

De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatie gestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.

Afdeling Bedrijfsvoering
De afdeling Bedrijfsvoering werkt vraaggericht en levert ondersteuning en kwalitatief hoogwaardig en integraal advies aan alle afdelingen binnen de gemeentelijke organisatie. Bedrijfsvoering doet dit om ervoor te zorgen dat de gemeente Leidschendam-Voorburg haar beleidsdoelen haalt binnen de beschikbare middelen en de gestelde kaders. De adviseurs van Bedrijfsvoering zijn onafhankelijk en geven professioneel advies op basis van wet- en regelgeving en bestuurlijke- en organisatiedoelen. De afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit zo’n 100 medewerkers.

De opdracht bij Team Financiële Administratie
Je bent tijdelijk inhoudelijk eindverantwoordelijk voor de financiële administratie, de functionele aansturing van jouw collega’s en het coördineren van de werkzaamheden binnen de financiële administratie. Hierin werk je nauw samen met twee collega’s die dezelfde rol hebben. Je bent mede verantwoordelijk voor treasury, de gemeentebrede coördinatie van ondersteuning op de technische kant van de P&C producten en je fungeert als verbinder in de financiële keten tussen de administratie en de financieel adviseurs. Tevens fungeer je als aanspreekpunt voor het team Financieel Advies en draag je zorg voor de financiële onderbouwing van hun advies.

Je werkzaamheden zijn verder als volgt:

  • Volgen van de actuele fiscale wet- en regelgeving en zorgdragen voor informatievoorziening aan jouw collega’s van de financiële administratie; Inrichten van de financiële administratie en zorgdragen voor de inbedding én continuering van werkprocessen;
  • Beheren van gemeentebrede geldstromen(treasury) en het adviseren van het management hierover;
  • Fungeren als eigenaar voor het grootboek;
  • Beheren van de Activa;
  • Uitbrengen van advies bij de financiering van grote projecten;
  • Fungeren als key user voor Lias/Cognos/Decade;
  • Deelnemen aan organisatiebrede projecten en wijzigingen vertalen naar de financiële administratie;
  • Coördineren van periodieke maand afsluitingen;
  • Deelnemen aan het platform Financieel-advies.

Competenties
- Georganiseerd en secuur kunnen werken;
- Kwaliteitsgericht;
- Plannen en organiseren;
- Zelfstandigheid;
- Initiatief;
- Samenwerkend;
- Gevoel met cijfers en gemeentelijke administraties.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Uiterlijk per maandag 23 mei 2022 inzetbaar voor 18-24 uur per week voor de gehele duur van de opdracht.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als senior administratief medewerker bij een gemeente op de (centrale) financiële afdeling
  • Aantoonbare kennis van financiële- en softwarepakketten opgedaan in de afgelopen 3 jaar binnen de decentrale overheid opgedaan d.m.v. werkervaring of een afgeronde opleiding/cursus
  • Aantoonbare kennis van inkoop- en financiële processen opgedaan in de afgelopen 3 jaar binnen een gemeentelijke organisatie opgedaan d.m.v. werkervaring of een afgeronde opleiding/cursus
  • Aantoonbare kennis van het BBV binnen de gemeente opgedaan in de afgelopen 5 jaar door middel van relevante werkervaring en/of een afgeronde opleiding/cursus

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox