gemeente Utrecht

Senior Medewerker Burgerzaken

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Dit ga je doen:
Je behandelt en beoordeelt klantvragen; schriftelijk, telefonisch of aan de balie over alle taken en producten van Burgerzaken en verwijst burgers, maar ook professionals zo nodig door. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies en denkt mee met de burger. Je controleert en beoordeelt alle verzamelde gegevens en documenten op juistheid, volledigheid en op eventuele document- en identiteitsfraude. Dit doe je zowel aan de balie als in de backoffice. Aan de balie adviseer en informeer je klanten over zowel de Burgerlijke Stand (BS), de BRP als het Register Niet Ingezetenen (RNI). De nadruk ligt op RNI.
 

  • Je maakt akten op van de Burgerlijke Stand aan de hand van complexe wet- & regelgeving. Hierbij pas je zo nodig internationaal privaat recht (IPR) en buitenlands personen- en familierecht toe.
  • Je beoordeelt aangiften van vestiging vanuit het buitenland, (her)vestiging, behandelt aanvraag naturalisatie/optie, neemt verklaringen onder ede af en beoordeelt buitenlandse brondocumenten.
  • Je verzorgt de registratie van niet ingezetenen in het RNI-register en verstrekt uittreksels uit dit register.
  • Je actualiseert de BRP op basis van (buitenlandse) brondocumenten waarbij je diverse kennisbanken raadpleegt en zo nodig de specialist Burgerzaken voor (internationale) complexe aangiften. Ook hierbij pas je IPR en buitenlands personen- en familierecht toe.
  • Je plaatst latere vermeldingen bij registerakten, o.a. op basis van beschikkingen van de rechtbank, Koninklijk Besluiten, verzoeken van burgers, etc.
  • Je toetst Rechtbank beschikkingen en overige complexe documenten op juistheid en volledigheid.
  • Je dient verzoeken in bij de Officier van Justitie en de rechtbank t.b.v. akteverbeteringen
  • Je beoordeelt meldingen voorgenomen huwelijk en voltrekt incidenteel eenvoudige huwelijken op het Stadskantoor


Dit neem je mee:

Goed om te weten:
De gesprekken zijn gepland in de week van 10 maart. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden

Een deta-vast constructie kan, indien dit gewenst is door de Gemeente Utrecht, aanbieder en kandidaat, tot de mogelijkheden behoren. Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat deze opdracht aan meer kandidaten uit deze procedure wordt gegund.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Je hebt de opdracht gelezen en je gaat akkoord met de inhoud van het profiel en deze inhuuruitvraag.
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht?
  • Je beschikt over minimaal mbo4 denk- en werkniveau
  • Je hebt werkervaring op het gebied van de Burgerlijke Stand specifiek met de hierboven genoemde taken en de weg weet te vinden in de BRP
  • Je bent digitaal vaardig en hebt ervaring met de applicaties Key2Burgerzaken.
  • Je bent flexibel inzetbaar tijdens de openingstijden van Burgerzaken: 8.45 uur - 20:15 uur en bereid minimaal 1 avond per week te werken. De gemeente Utrecht heeft avondopenstelling op dinsdag- en donderdagavond.
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht?
  • Je beschikt over minimaal mbo4 denk- en werkniveau
  • Je hebt werkervaring op het gebied van de Burgerlijke Stand specifiek met de hierboven genoemde taken en de weg weet te vinden in de BRP
  • Je hebt de opdracht gelezen en je gaat akkoord met de inhoud van het profiel en deze inhuuruitvraag.
  • Voor deze aanvraag ontvangen wij graag twee relevante referenties die door Gemeente Utrecht nagebeld mogen worden. Je geeft met het indienen van de referenties  Gemeente Utrecht akkoord om contact op te nemen met de referenten. Geef de volgende informatie op: 1. Naam organisatie waar opdracht werd vervuld 2. Contactpersoon 3. Afdeling 4, Telefoonnummer contactpersoon
  • Voor deze aanvraag ontvangen wij graag twee relevante referenties die door Gemeente Utrecht nagebeld mogen worden. Je geeft met het indienen van de referenties  Gemeente Utrecht akkoord om contact op te nemen met de referenten. Geef de volgende informatie op: 1. Naam organisatie waar opdracht werd vervuld 2. Contactpersoon 3. Afdeling 4, Telefoonnummer contactpersoon
  • Je bent digitaal vaardig en hebt ervaring met de applicaties Key2Burgerzaken.
  • Je bent flexibel inzetbaar tijdens de openingstijden van Burgerzaken: 8.45 uur - 20:15 uur en bereid minimaal 1 avond per week te werken. De gemeente Utrecht heeft avondopenstelling op dinsdag- en donderdagavond.

De Wensen

  • Wat is het telefoonnummer/e-mailadres waarop we je kunnen bereiken.
  • Je bent in het bezit van het diploma BABZ of overeenkomstige relevante modules behaald van de Publieksacademie
  • Je bent in het bezit van een diploma RNI
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Wat is het telefoonnummer/e-mailadres waarop we je kunnen bereiken.
  • Je bent in het bezit van het diploma BABZ of overeenkomstige relevante modules behaald van de Publieksacademie
  • Je bent in het bezit van een diploma RNI
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Is de aangeboden kandidaat in (tijdelijke) loondienst bij de aanbieder waardoor er sprake is van een detachering naar Gemeente Utrecht? Is de kandidaat ZZP en wordt deze rechtstreeks voorgesteld? Of is de kandidaat ZZP en wordt deze via een bureau (bemiddeling) voorgesteld? LET OP: Gemeente Utrecht gaat alleen een overeenkomst aan met de aanbieder. - ZZP Rechtstreeks - ZZP via bemiddeling - Detachering
  • Hoeveel jaren werkervaring heb je, op het gebied van de Burgerlijke Stand specifiek met de hierboven genoemde taken en de weg weet te vinden in de BRP? - 0 tot 2 jaar - 2 tot 5 jaar - Meer dan 5 jaar
  • Is de aangeboden kandidaat in (tijdelijke) loondienst bij de aanbieder waardoor er sprake is van een detachering naar Gemeente Utrecht? Is de kandidaat ZZP en wordt deze rechtstreeks voorgesteld? Of is de kandidaat ZZP en wordt deze via een bureau (bemiddeling) voorgesteld? LET OP: Gemeente Utrecht gaat alleen een overeenkomst aan met de aanbieder. - ZZP Rechtstreeks - ZZP via bemiddeling - Detachering
  • Hoeveel jaren werkervaring heb je, op het gebied van de Burgerlijke Stand specifiek met de hierboven genoemde taken en de weg weet te vinden in de BRP? - 0 tot 2 jaar - 2 tot 5 jaar - Meer dan 5 jaar

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox