Gemeente Breda

Senior juridisch planoloog

Gemeente Breda

  • geen max tarief

  • Noord-Brabant

  • 36 uur per week

  • Juridisch
  • 09 augustus 2021

  • 09 augustus 2022

De opdracht­omschrijving

 

Senior juridisch planoloog


Samenwerken aan de Stedelijke Ontwikkeling van Breda. De kwaliteit van de fysieke leefomgeving nu en in de toekomst daar gaan we voor. Dat doen wij in Breda samen met de burgers en ontwikkelingspartners in de stad. Binnen de afdeling Ruimte & Vastgoedontwikkeling doen we dat samen met de teams stedenbouw, erfgoed, projectmanagement, vastgoedontwikkeling en juridische plannen.

|   | | Wat ga je doen? | |

De implementatie van de Omgevingswet in de gemeentelijke organisatie is een grote opgave. Onderdeel van een goede implementatie is het ontwikkelen van een casco met standaarden voor toelichting en regels voor het omgevingsplan. Jij ontwikkelt deze standaard en bent hier verantwoordelijk voor. Je bent hierbij gesprekspartner voor de diverse beleidsafdelingen om de beleidsdoelen vanuit verschillende werkvelden een plek te geven in het casco van het omgevingsplan voor de stad.

Naast het ontwikkelen van het casco voor het omgevingsplan, werk je aan een aanpassing van het vergunningen- en initiatievenproces dat voldoet aan de eisen en uitgangspunten van de Omgevingswet. Je ontwikkelt, werkt uit en implementeert dit nieuwe proces binnen de organisatie. Dat doe je altijd met de doelstellingen en uitgangspunten van de Omgevingswet voorop gezet.

Daarbij heb je ervaring met het opstellen en begeleiden van bestemmingsplannen, afwijkingsprocedures en omgevingsplanwijzigingen en het beoordelen en begeleiden van plannen in de initiatieffase, zodat je die kennis en ervaring kan benutten voor het casco en de aanpassing van het vergunningen- en initiatievenproces.

| | We zoeken jou! | |

Je maakt deel uit van de kerngroep vanuit het team Juridische Plannen die zich bezighoudt met de implementatie van de Omgevingswet binnen de organisatie. Je draagt daarbij de verantwoordelijkheid voor een deel van de nieuwe standaarden en draagt op actieve wijze bij aan het totaalproces met betrekking tot de invoering van de Omgevingswet binnen de organisatie.
* Werkervaring van minimaal 6 jaar in het ruimtelijk domein en bij voorkeur een afgeronde studie in planologie op minimaal HBO-niveau. * Kennis van en ervaring met het begeleiden van bestemmingsplanprocedures en procedures voor omgevingsvergunningen voor afwijken van het bestemmingsplan ten behoeve van de doorvertaling naar de nieuwe werkwijze. * Kennis van en ervaring met het begeleiden en beoordelen van initiatiefplannen ten behoeve van de doorvertaling naar de nieuwe werkwijze. * Kennis van het opstellen van standaarden voor regels en toelichting voor het Omgevingsplan. * Kennis van de Omgevingswet. * Kennis van RO-software zoals bij voorkeur het binnen de gemeente toegepaste Tercera Go. * Bestuurlijke sensitiviteit en ervaring met het informeren en betrekken van college en raad over de inhoud van de Omgevingswet en de veranderende rol van het bestuur binnen de nieuwe processen.

Sociaal vaardig en kennis kunnen overdragen om je collega’s en extern betrokkenen te helpen en te ondersteunen wanneer zij vragen hebben, waarbij je het gedachtengoed van de Omgevingswet over weet te brengen binnen en buiten de organisatie.

| |

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De kandidaat heeft kennis van RO-software, bij voorkeur met het binnen de gemeente Breda toegepaste Tercera-Go. Dit blijkt uit het CV.
  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding. Dit moet blijken uit het cv. .
  • De kandidaat heeft minimaal 6 jaar ervaring als beleidsadviseur in de ruimtelijke ordening. Dit moet blijken uit het cv.
  • De kandidaat heeft kennis van de Omgevingswet. Dit moet blijken uit het cv.
  • De kandidaat beschikt over ervaring met het vernieuwen van het initiatieven- en vergunningenproces in het licht van de Omgevingswet. Dit blijkt uit het CV.
  • De kandidaat heeft ervaring met het begeleiden en beoordelen van initiatiefplannen ten behoeve van het vernieuwen van het initiatieven- en vergunningenproces. Dit blijkt uit het CV.
  • De kandidaat heeft kennis van en ervaring met het opstellen van regels en toelichting voor omgevingsplannen. Dit blijkt uit het CV.

De Wensen

  • De kandidaat heeft ervaring met het binnen de gemeente Breda toegepaste Tercera-Go. Dit blijkt uit het CV.
  • De kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 10 jaar werkervaring in de ruimtelijke ordening. Dit blijkt uit het CV.
  • De kandidaat heeft een opleiding in de planologie of ruimtelijke ordening. Dit blijkt uit het CV.
  • De kandidaat is in staat om op de gevraagde startdatum, zijnde 1 oktober 2021, met de werkzaamheden te starten.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - een voldoende mate van bestuurlijke sensitiviteit en ervaring met het informeren en betrekken van college en raad over de inhoud van de Omgevingswet en de veranderende rol van het bestuur binnen de nieuwe processen; - sociaal vaardig en in staat kennis over te dragen om binnen en buiten de gemeentelijke organisatie betrokkenen te helpen en ondersteunen met vragen op gebied van Omgevingswet en omgevingsplan, waarbij de kandidaat het gedachtengoed van de Omgevingswet over weet te brengen binnen en buiten de organisatie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox