Het Kadaster

Senior Inkoopadviseur ICT/coördinator inkoopprogramma

Het Kadaster

  • max €140 per uur

  • Gelderland

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 01 februari 2023

  • 31 januari 2024

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Het team Inkoop & Contractmanagement is ten behoeve van het programma Toekomstvast Fundament op zoek naar een : Senior Inkoopadviseur IT/coördinator inkoopprogramma met ruime ervaring op het gebied van IT

De senior inkoopadviseur IT/coördinator inkoopprogramma heeft een centrale rol in het inkoopteam voor dit programma van ca. 4 inkoopadviseurs en 1 contractmanager. Hij/zij bewaakt de samenhang en afhankelijkheden tussen de aanbestedingen en heeft een aansturende rol t.b.v. de overige inkoopadviseurs. Tijdens de looptijd van het project is er altijd een senior inkoopadviseur van het Kadaster aangesloten. Deze senior inkoopadviseur werkt mee aan het project en fungeert o.a. als sparringpartner en bewaker van de organisatie inkoopdoelstellingen. De gewenste specifieke kennis en ervaring zit voornamelijk op het ontwikkelen en uitvoeren van een inkoopstrategie voor de hieronder beschreven Multi vendor situatie

Opdrachtomschrijving
Eind 2024 expireert een omvangrijke IT Raamovereenkomst met 1 leverancier van het Kadaster. De inhoud van de overeenkomst betreft voornamelijk IT infrastructurele diensten, communicatie diensten en werkplekbeheer diensten.

Ten behoeve van de continuïteit dient de behoefte, die tot eind 2024 wordt ingevuld met deze lopende Raamovereenkomst, voor de daarop volgende jaren opnieuw te worden gecontracteerd met externe partij(en) of op andere wijze worden ingevuld.

Vooralsnog blijkt uit strategische ontwikkelingen dat om diverse redenen gekoerst wordt naar een situatie met meerdere vendoren. In de praktijk betekent dit dat de dienstverlening binnen de lopende Raamovereenkomst wordt ontvlochten in ca. 60 losstaande functionele diensten. Op basis van samenhang en afhankelijkheden worden deze diensten weer gehergroepeerd in een aantal kavels. Deze kavels vormen de aan te besteden opdrachten of percelen. De diensten uit de diverse percelen vervullen in veel gevallen geïntegreerd / samenhangend de IT behoefte. Daarom wordt aan één van de percelen een “Service Integrator rol” toegevoegd. De vendor die dit perceel gegund krijgt is daar waar nodig tevens verantwoordelijk voor de integratie van de dienstverlening tussen alle percelen.


Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Het vertalen van strategische onderzoeksresultaten naar een concrete aanbestedingsstrategie (integraal over alle percelen)
  • Advisering en uitwerking van de perceel indeling.
  • Bewaking van samenhang en afhankelijkheden tussen de percelen tijdens de voorbereiding en de uitvoering van de aanbesteding(en)
  • Input leveren voor strategische besluitstukken
  • Uitvoering geven aan de belangrijkste en risicovolle aanbestedingswerkzaamheden  
  • Fungeren als intern contactpersoon en coördinator (integraal voor alle percelen)
  • Intensieve samenwerking met de senior inkoopadviseur, contractmanager en aanbestedingsjurist van het programma
  • Aansturende en coördinerende rol m.b.t. de overige inkoopadviseurs binnen het project
  • Het ondersteunen van de materiedeskundigen bij het technisch en functioneel specificeren van de in te kopen dienste.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Afgeronde HBO-opleiding of hoger.
  • NEVI I en II of gelijkwaardig.
  • Minimaal 5 jaar recente werkervaring op het gebied van Europees aanbesteden.
  • Minimaal 5 jaar recente ervaring binnen een organisatie vergelijkbaar met het Kadaster.
  • Ervaring met het begeleiden van (complexe) ICT-inkooptrajecten.
  • Kennis en ervaring met het opstellen van een aanbestedingsstrategie en het inkopen van ICT diensten.
  • Sparringpartner voor collega's op het gebied van contract- en aanbestedingskennis en een partner in business voor de opdrachtgevers.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 februari 2023 tot en met 31 januari 2024 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 3 x 3 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
  • Academisch werk en denkniveau.
  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Resultaatgericht; • Helicopterview; • Adviesvaardigheid; • Overtuigingskracht; • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk; • Klantgericht; • Kwaliteitsgericht; • Proactief en initiatiefrijk; • Integer. Als bijlage zijn 3 conceptovereenkomsten toegevoegd: • Bijlage 1a 'concept modelovereenkomst’; indien inschrijver zich aanbiedt als ZZP'er; • Bijlage 1b concept opdrachtovereenkomst indirecte ZZP’ers’; indien inschrijver als bemiddelaar een ZZP'er als kandidaat aanbiedt; • Bijlage 1c 'concept opdrachtovereenkomst inhuur’; indien inschrijver een eigen werknemer als kandidaat aanbiedt. Afhankelijk van de aangeboden kandidaat kiest het Kadaster de best passende overeenkomst. Indien u niet akkoord gaat met de gekozen overeenkomst c.q. inhoud van de overeenkomst zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Ervaring met het ontvlechten van een complex outsourcingscontract is een pré.
  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox