Provincie Noord-Brabant

Senior financieel adviseur jaarrekening

Provincie Noord-Brabant

De opdracht­omschrijving

 

Binnen de provincie Noord-Brabant verzorgt het programma BBA (Bedrijfsvoering, Beleid en Advisering) de advisering naar de provinciale organisatie op het gebied van personeel en organisatie, juridische zaken, financiën planning en control, communicatie, inkoop en proces- en informatiemanagement. Alle bedrijfsvoeringsaspecten zijn vertegenwoordigd in inhoudelijke expertiselijnen.  

We zoeken een slimme financieel adviseur, een verbinder en vernieuwer voor de totstandkoming van de jaarrekening en andere relevante sturings- en verantwoordingsproducten.

Als financieel adviseur jaarrekening (sturings- en verantwoordingsproducten):

  • ben je regisseur van de cijfermatige inhoud van de jaarrekening en andere sturings- en verantwoordingsproducten, en ben je een belangrijke regievoerder in het inhoudelijk bij elkaar brengen van alle onderdelen en programma’s;
  • ben je een inspiratiebron en innovator en weet je dit los te maken in de organisatie;
  • draag je zorg voor de totstandkoming van de jaarrekening en S&V-producten en het borgen van de kwaliteit daarvan;
  • lever je een inhoudelijke bijdrage;
  • ben je verantwoordelijk voor het optimaliseren van de processen en om daar te komen lever je een belangrijke bijdrage leveren;
  • kun je je kennis en ervaring omzetten in een hands on mentaliteit zodat je tevens een belangrijke bijdrage levert in het “productieproces” van de jaarrekening.

Concreet houdt het in dat de organisatie bouwt op jouw kennis en ervaring van het tot stand komen van de jaarrekening inclusief het toepassen van de BBV regels. Dit doe je niet alleen, maar samen met collega’s. Oog hebben voor politiek bestuurlijke gevoeligheden en afstemming van de ontwikkelingen en documenten met het bestuur, GS en PS, is een belangrijk aspect. We zoeken een teamplayer die met de collega’s de schouders eronder zet en een bijdrage levert vanuit een concernbrede visie. Iemand die inhoudelijk verstand van zaken heeft, de juiste verbindingen kan maken, mensen mee kan nemen in het proces met veel energie en betrokkenheid. Ben jij de persoon die dit kan losmaken en bewerkstelligen? Dan ben jij het die we zoeken!

Kandidaatomschrijving

Wat verwachten we van jou

Competenties

  • Je hebt zin in een uitdagende een dynamische functie en je voelt je verantwoordelijk voor een proces en product van begin tot eind;
  • je bent een echte teamplayer, die het gemakkelijk vindt om met veel partijen te schakelen en de diverse belangen kan afwegen;
  • je bent analytisch, en vernieuwend;
  • je denkt procesmatig, overziet het hele proces en zoekt doorlopend naar mogelijke verbeterpunten;
  • je bent bestuurlijk sensitief;
  • je bent resultaatgericht, richt je naast een zorgvuldig proces op het bereiken van het resultaat en levert deze op het afgesproken moment.

Kennis en vaardigheden

  • Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau;
  • je bent een gedreven inhoudelijk financieel adviseur
  • je hebt ervaring in complexe (S&V-processen) op het raakvlak tussen bestuur en ambtelijke organisatie;
  • je hebt uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
  • je hebt kennis van de wet- en regelgeving, richtlijnen en procedures op het gebied van financiën (bij overheidsinstellingen).

Interviewplanning

We streven er naar de gesprekken te houden in week 42 (18-22 oktober).

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je bent per direct 36 uur per week beschikbaar. Dit blijkt uit het CV.
  • Je bent een gedreven financieel expert, met 5 – 10 jaar aantoonbare relevante, werkervaring in het opstellen en regisseren van een jaarrekening en andere S&V-producten en processen op het raakvlak tussen bestuur en ambtelijke organisatie in grote overheidsorganisaties. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat heeft kennis van de wet- en regelgeving, richtlijnen en procedures op het gebied van Sturing- en verantwoordingsproducten en -processen (Planning & Control) bij overheidsinstellingen. En heeft ruime ervaring met het werken in een politiek bestuurlijke context. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring in complexe S&V-producten en -processen (in het bijzonder het opstellen en regisseren van de jaarrekening in een gelijksoortige functie bij een overheidsorganisatie van minimaal 500 fte. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde relevante HBO/WO-opleiding financieel-economisch. Dit blijkt uit het CV.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"> <p>Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:</p><p><br> 1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten. </p><p>2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten. </p><p>3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten)</p><p> </p><p>Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.</p><p> </p><p>We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.</p>
  • Kandidaat heeft kennis van de wet- en regelgeving, richtlijnen en procedures op het gebied van Sturing- en verantwoordingsproducten en -processen (Planning &amp; Control) bij overheidsinstellingen. En heeft ruime ervaring met het werken in een politiek bestuurlijke context. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring in complexe S&amp;V-producten en -processen (in het bijzonder het opstellen en regisseren van de jaarrekening in een gelijksoortige functie bij een overheidsorganisatie van minimaal 500 fte. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde relevante HBO/WO-opleiding financieel-economisch. Dit blijkt uit het CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox