Gemeente Breda

Senior financieel adviseur

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Functietitel
Senior financieel adviseur

Iedere werkdag is anders als senior financieel adviseur bij de gemeente Breda! De ene dag stel je samen met de financieel adviseur prognoses op. De andere dag voorzie je het afdelingshoofd Financiën, Inkoop en Juridische Zaken van de juiste informatie over het te verwachten jaarrekeningresultaat. Jij zorgt voor financiële informatie en scenario’s en draagt daarmee bij aan een financieel gezonde gemeente om in te kunnen wonen en werken.

Wat ga je doen?
Voor een periode van ongeveer drie maanden zoeken wij een senior financieel adviseur als programmatrekker van het begrotingsprogramma Basis of Orde én als financieel geweten van de afdeling Wijkzaken. Een collega die er gelijk staat en de kennis en kunde biedt om grip te hebben én houden op de financiën van 2022. Daarnaast vragen we je om de diverse werkzaamheden in het begrotingstraject 2023 op te pakken.
Jij houdt van een dynamische functie, waarin veel belangen spelen en waar je een brede adviserende rol hebt. Dit komt allemaal samen in je werk voor Breda. Hier tref je een organisatie met zeer verschillende activiteiten in een politieke omgeving, die ook nog elke vier jaar verandert.

Dit betekent dat:

  • Je meewerkt aan het verder ontwikkelen van het strategisch investeringsplan.
  • Je positief kritisch kijkt naar prognoses voor 2022 en hierover een maandrapportage opstelt met je collega adviseurs.
  • Je – waar mogelijk – werkzaamheden in het jaarrekeningtraject oppakt en tot een goed einde brengt.
  • Je gesprekspartner bent voor collega adviseurs in hun dagelijkse werkzaamheden en vraagstukken.
  • Je (mee)werkt aan het zorgen voor het totaalbeeld van de financiële positie.

Jouw expertise zet je in om, samen het afdelingshoofd Financiën en de financiële adviseurs, vastberaden vorm te geven aan de volgende stap in het proces van het versterken van de financiële positie van de gemeente Breda.

HIGHLIGHTS:

  • Dynamische en inhoudelijk functie
  • Financieel expert van de organisatie

We zoeken jou!
 Jij bent een financieel professional met goede kennis van gemeentefinanciën en die analytisch zeer sterk is. Jij hebt een open en toegankelijke persoonlijkheid, vindt daardoor snel je plek in de organisatie en je bent gemakkelijk benaderbaar voor collega’s en andere gesprekspartners. Jij bent uiterst betrokken bij je werk, voelt je verantwoordelijk en bent een aanpakker. Jij stroopt je mouwen op als dat nodig is en zet je woorden om in daden. Communicatief ben je erg sterk, je communiceert makkelijk op diverse niveaus en kunt daarbij snel schakelen tussen de verschillende belangen. De stevige persoonlijkheid die wij zoeken is tegelijkertijd echter ook flexibel. Flexibiliteit is nodig omdat je mee moet kunnen bewegen met wat het werk en het team nodig heeft en omdat je in een politieke omgeving werkt. Werk dat bovendien uiterste betrouwbaarheid en integriteit van jou vraagt.

Naast de geschetste persoonlijkheid en kwaliteiten breng je minimaal het onderstaande mee:

  • Afgeronde WO of HBO opleiding, we denken hierbij aan een WO/HBO opleiding Bedrijfseconomie, Finance of Accountancy of een vergelijkbare opleiding;
  • Ervaring met financiële advisering in een dynamische omgeving;
  • Ervaring met gemeentefinanciën en BBV regelgeving;
  • Ervaring in het nemen van een leidende rol in verbetertrajecten.

HIGHLIGHTS

  • Afgeronde WO/HBO opleiding
  • Ervaring met gemeentefinanciën
  • Ervaring met financieel advies

Wat bieden wij:
Een baan met dynamiek voor 20-24 uur per week voor de periode begin maart – begin mei.

HIGHLIGHTS

  • 20-24 uur per week
  • Periode begin maart – begin mei

Wie zijn wij: Als senior financieel adviseur werk je voor het team Financieel Advies en Beleid. Een team met 25 goed gemotiveerde collega’s. Ieder heeft zijn/haar eigen verantwoordelijkheid en individueel en samen werken zij aan de gemeente-brede, concern-brede en afdelingsproducten. De onderling gevoelde gelijkwaardigheid en prettige samenwerking zorgen voor een goede sfeer en dito producten.
De teamleider is open en toegankelijk en gaat uit van wederzijds vertrouwen. Als senior financieel adviseur schakel je daarnaast veel rechtstreeks met het afdelingshoofd, die gemakkelijk benaderbaar is en inhoudelijk sterk. Het team werkt hybride, dit betekent, afhankelijk van wat of wie je nodig hebt werk je thuis of op kantoor. Hierbij kent het kantoor een activiteitgerichte indeling die goed aansluit bij de afwisseling in activiteiten die de functie vraagt.

De financiële producten zijn inzichtelijk via de website ’het geld van Breda’.

Algemene informatie over Gemeente Breda vind je hier.

HIGHLIGHTS

  • Team Financieel Advies en Beleid

Enthousiast geworden?
Meer weten over deze functie? Bel dan Susan van den Berg, teamleider Financieel Advies en Beleid, telefoonnummer (076) 529 3531. Zij geeft graag antwoord op al jouw vragen.

Ben je enthousiast, dien dan nu onderstaand jouw inspirerende CV en overtuigende motivatie in.

Algemene informatie:

  • Gemeente Breda biedt iedereen gelijke kansen, we ontvangen daarom graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
  • Bij sollicitatieprocedures volgen wij de RIVM-adviezen voor de bestrijding van het COVID-19 virus. Hierdoor mogelijk video-afspraken via Teams.
  • Vanwege je bijzondere verantwoordelijkheid als ambtenaar vragen wij van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook leg je een ambtseed af.
  • De kans bestaat dat wij openbare social media van kandidaten raadplegen.
  • Een assessment kan een onderdeel zijn van deze sollicitatieprocedure.

Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.
 

 

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van bedrijfseconomie, Finance, Public Controlling, Business Control of vergelijkbaar. Dit moet blijken uit het cv
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als (senior) financieel adviseur. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft kennis van inhoud van de planning en control cyclus, BBV (Besluit Begroting en Verantwoording) en complexe meerjarige projecten. Dit moet blijken uit het cv.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. -Samenwerking, verbindend karakter - Stressbestendig - Oplossingsgericht - Organisatiesensitief De datum 1 april is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring als financieel adviseur of senior financieel adviseur. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde WO opleiding in de richting van Bedrijfseconomie, Finance & Controle, Business control. Dit moet blijken uit het cv.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox