Gemeente Breda

Senior financieel adviseur

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Functietitel
Senior financieel adviseur

Iedere werkdag is anders als senior financieel adviseur bij de gemeente Breda! De ene dag stel je samen met de financieel adviseur prognoses op. De andere dag voorzie je het afdelingshoofd Financiën, Inkoop en Juridische Zaken van de juiste informatie over het te verwachten jaarrekeningresultaat. Jij zorgt voor financiële informatie en scenario’s en draagt daarmee bij aan een financieel gezonde gemeente om in te kunnen wonen en werken.

Wat ga je doen?
Voor een periode van ongeveer drie maanden zoeken wij een senior financieel adviseur als programmatrekker van het begrotingsprogramma Basis of Orde én als financieel geweten van de afdeling Wijkzaken. Een collega die er gelijk staat en de kennis en kunde biedt om grip te hebben én houden op de financiën van 2022. Daarnaast vragen we je om de diverse werkzaamheden in het begrotingstraject 2023 op te pakken.
Jij houdt van een dynamische functie, waarin veel belangen spelen en waar je een brede adviserende rol hebt. Dit komt allemaal samen in je werk voor Breda. Hier tref je een organisatie met zeer verschillende activiteiten in een politieke omgeving, die ook nog elke vier jaar verandert.

Dit betekent dat:

  • je zorgt voor het totaalbeeld van de financiële positie van de afdeling Wijkzaken. Dit is heel breed: van wijkcentra tot openbaar groen, openbare verlichting, riolering, etc.;
  • je de begroting opstelt voor deze afdeling;
  • je berekeningen uitvoert om te zorgen dat we de juiste rioolheffing in rekening brengen;
  • je het eerste aanspreekpunt bent voor financiële vraagstukken die leven bij onze collega’s van de afdeling Wijkzaken;
  • je in staat bent om de financiële informatie te vertalen naar de informatiebehoefte van alle belanghebbenden. Dit doe je bijvoorbeeld door het schrijven van een maandrapportage of een advies over nieuwe ontwikkelingen binnen de afdeling;
  • je het eerste aanspreekpunt bent voor raad, college, directeur, afdelingshoofd FIJ, P&C coördinator voor zaken die spelen op programmaniveau;
  • je het totaaloverzicht hebt voor het programma op strategisch niveau. Hier adviseer je tijdig over op strategisch niveau;
  • je de inhoud aan de financiën koppelt voor jouw programma.

In deze functie ben je op de hoogte van alles wat er speelt binnen de afdeling Wijkzaken én binnen programma Basis op orde. Jouw expertise zet je in om, samen met je collega financieel adviseurs, financieel strategen en afdelingshoofd vastberaden vorm te geven aan de volgende stap in het proces van het versterken van de financiële positie van de gemeente Breda.

HIGHLIGHTS:

  • Dynamische en inhoudelijk functie
  • Financieel expert van begrotingsprogramma Basis op orde

We zoeken jou!
Jij bent een financieel professional die analytisch sterk is. Jij hebt een open en toegankelijke persoonlijkheid en bent daardoor gemakkelijk benaderbaar voor collega’s en andere gesprekspartners. Jij bent uiterst betrokken bij je werk, voelt je verantwoordelijk in je rol als adviseur én programmatrekker en bent een aanpakker. Jij stroopt je mouwen op en zorgt dat wat je belooft ook gebeurt.
Communicatief ben je sterk, je communiceert makkelijk op diverse niveaus en kunt daarbij snel schakelen tussen de verschillende belangen.
Daarnaast vragen we flexibiliteit, dit is nodig omdat je mee moet kunnen bewegen met wat het werk en het team nodig heeft en omdat je in een politieke omgeving werkt. Werk dat bovendien uiterste betrouwbaarheid en integriteit van jou vraagt.
  Naast de geschetste persoonlijkheid en kwaliteiten breng je minimaal het onderstaande mee:

HIGHLIGHTS

  • Afgeronde HBO of WO opleiding
  • Ervaring met financieel advies en BBV

Wat bieden wij:
Een baan met dynamiek voor 36 uur per week voor de periode april-juni.

HIGHLIGHTS

  • 36 uur per week
  • Periode april - juni

Wie zijn wij:
Als senior financieel adviseur werk je voor het team Financieel Advies en Beleid. Een team met 25 goed gemotiveerde collega’s. Ieder heeft zijn/haar eigen verantwoordelijkheid en individueel en samen werken zij aan de gemeente-brede, concern-brede en afdelingsproducten. De onderling gevoelde gelijkwaardigheid en prettige samenwerking zorgen voor een goede sfeer en dito producten.
De teamleider is open en toegankelijk en gaat uit van wederzijds vertrouwen. Als senior financieel adviseur schakel je daarnaast veel rechtstreeks met het afdelingshoofd, die gemakkelijk benaderbaar is en inhoudelijk sterk. Het team werkt hybride, dit betekent, afhankelijk van wat of wie je nodig hebt werk je thuis of op kantoor. Hierbij kent het kantoor een activiteitgerichte indeling die goed aansluit bij de afwisseling in activiteiten die de functie vraagt.

De financiële producten zijn inzichtelijk via de website ’het geld van Breda’.

Algemene informatie over Gemeente Breda vind je hier.

HIGHLIGHTS

  • Team Financieel Advies en Beleid


Ben je enthousiast, dien dan nu onderstaand jouw inspirerende CV en overtuigende motivatie in.

Reageren kan tot en met 31 maart 2022.

Gesprekken vinden plaats op 1 april 2022.

Algemene informatie:

  • Gemeente Breda biedt iedereen gelijke kansen, we ontvangen daarom graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
  • Bij sollicitatieprocedures volgen wij de RIVM-adviezen voor de bestrijding van het COVID-19 virus. Hierdoor mogelijk video-afspraken via Teams.
  • Vanwege je bijzondere verantwoordelijkheid als ambtenaar vragen wij van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook leg je een ambtseed af.
  • De kans bestaat dat wij openbare social media van kandidaten raadplegen.
  • Een assessment kan een onderdeel zijn van deze sollicitatieprocedure.


Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.

HIGHLIGHTS

  • Reageren kan tot en met 31 maart 2022
  • Gesprekken in de week van 1 april 2022



De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van bedrijfseconomie, Finance, Public Controlling, Business Control of vergelijkbaar. Dit moet blijken uit het cv
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als (senior) financieel adviseur. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft kennis van inhoud van de planning en control cyclus, BBV (Besluit Begroting en Verantwoording) en complexe meerjarige projecten. Dit moet blijken uit het cv.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring als financieel adviseur of senior financieel adviseur. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde WO opleiding in de richting van Bedrijfseconomie, Finance & Controle, Business control.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Samenwerkend - Verbindend karakter - Stressbestendig - Oplossingsgericht - Organisatiesensitief De datum (…) is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox