Gemeente Woerden

Senior Financieel Administratief Medewerker

Gemeente Woerden

De opdracht­omschrijving

Team Strategie, Financiën en Control zoekt voor de periode half februari tot eind 2022 een servicegerichte Senior Financieel Administratief Medewerker met oog voor detail (24 uur per week)

Heb jij het in je om een administratief wonder te zijn in een digitale omgeving die altijd in beweging is? Ben jij die administratieve kracht die onder alle omstandigheden accuraat en de rust zelve blijft?
 
Wat ga je doen?
Als Senior Financieel Administratief Medewerker bij de gemeenten Woerden en Oudewater vervul je een belangrijke rol in een organisatie die administratief gezien wil excelleren. Samen met collega’s zorg jij ervoor dat de administratie sluit en bij is. Met een voortvarende aanpak, heldere communicatie en positief meedenken weet jij de lijn te enthousiasmeren om administratief gezien bij te willen zijn.

Dit doe je door o.a.:

  • Op te treden als deskundige en servicegerichte administratieve partner / vraagbaak voor budgethouders en collega’s van het team;
  • Communicatief sterk te acteren in het beantwoorden van vragen over inning, kwijtschelding of boekingsgang;
  • Een klantvriendelijke instelling te tonen;
  • Snel en accuraat doorvoeren van boekingen (crediteuren, debiteuren, kas/bank, verplichtingen en memorialen);
  • Het aanleveren van stukken voor de jaarrekening en interimcontrole te verzorgen;
  • BTW goed te verwerken en de aangifte voor te bereiden;
  • Controles op de boekingsgang en periode afsluitingen te verzorgen;
  • Tussenrekeningen schoon te houden;
  • Proactief handelen zit in je genen en initiëren van initiatieven om de administratie verder te optimaliseren ga jij niet uit de weg;

Wie zijn wij?
Wij zijn Strategie, Financiën en Control, gericht op het optimaliseren van de organisatie en de bedrijfsvoering. Wij houden ons bezig met strategie, sturing, beheersing, toezicht en verantwoording. Dit doen wij met heldere en toepasbare adviezen vanuit een sterk onafhankelijk positie met oog voor het benutten van kansen om de bedrijfsvoering te verbeteren. We zoeken hierbij continu de verbinding. Het team bestaat uit de volgende pijlers: Strategie, Audit & informatieveiligheid, Financieel beleid en projecten, Business control, Inrichting financiële administratie en Uitvoering financiële administratie en Inkoop.  
   
Wij werken voor twee gemeentebesturen, die van Oudewater en Woerden. Onze stakeholders stellen wij centraal door:  
  

  • De samenleving en haar kracht te benutten.     

Proactief samenwerken met inwoners en er zijn! Goede dienstverlening, hulp bij initiatieven, boeken van resultaten en transparante communicatie.    

  • Bestuurders in staat te stellen de samenleving te dienen.   

Het verlenen van advies aan het bestuur en werken aan maatschappelijke vragen en taken die leven in de samenleving.   

  • Medewerkers die met plezier werken.  

Talent, ontwikkeling en brede inzetbaarheid staan centraal in een informele werksfeer met korte lijnen. Ruimte om flexibel te werken aan eigen verantwoordelijkheden en resultaten.  

Wat neem je mee?
Jij bent een administratieve deskundige en weet aan welke eisen en moderne administratie moet voldoen. Je toont initiatief om de administratieve processen waar mogelijk verder te verbeteren. Je bent hulpvaardig en weet verbinding te maken. Verder heb jij:
 

  • Een afgeronde financiële opleiding MBO niveau 4 aangevuld met SPD en Moderne bedrijfsadministratie (MBA) ;
  • Minimaal vijf jaar ervaring in een vergelijkbare functie als Senior Financieel Administratief Medewerker bij een gemeente;
  • Kennis van de gemeentelijke administratieve processen en de BBV voorschriften.

De Eisen

  • Minimaal vijf jaar ervaring in een vergelijkbare functie als (Senior) Financieel Administratief Medewerker bij een gemeenteKeuzemogelijkhedenJa (0 Punten)Nee (0 Punten)
  • Akkoord met de inhuurvoorwaardenKeuzemogelijkhedenJa (0 Punten)Nee (0 Punten)
  • Een afgeronde financiële opleiding MBO niveau 4 aangevuld met SPDKeuzemogelijkhedenJa (0 Punten)Nee (0 Punten)
  • Kennis van de gemeentelijke administratieve processen en de BBV voorschriftenKeuzemogelijkhedenJa (0 Punten)Nee (0 Punten)
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Een opleiding Moderne BedrijfsadministratieKeuzemogelijkhedenJa (5 Punten)Nee (0 Punten)
  • Minimaal vijf jaar ervaring in een vergelijkbare functie als (Senior) Financieel Administratief Medewerker bij een gemeenteKeuzemogelijkhedenMeer dan 5 jaar als senior (10 Punten)Meer dan 5 jaar waarvan minimaal 3 jaar als senior (6 Punten)Meer dan 5 jaar, maar minder dan 3 jaar als senior (0 Punten)
  • Naast de gevraagde kennis en ervaring beschikt de kandidaat over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - toont initiatief - verbeteringsgericht - hulpvaardig - weet verbinding te maken - daadkrachtig - weet collega's te enthousiasmerenKeuzemogelijkhedenUitstekend (15 Punten)Goed (10 Punten)Voldoende (6 Punten)Matig (3 Punten)Onvoldoende (0 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox