gemeente Delft

Senior Consulent Schuldhulpverlening

gemeente Delft

De opdracht­omschrijving

Je bent samen met collega’s actief bezig voor de Delftse inwoner die wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Hierbij vinden we het heel belangrijk dat we laagdrempelig werken en een open gesprek aangaan met de inwoner die hulp vraagt. In Delft is het klantcontactcentrum (KCC) de ingang voor de algehele gemeentelijke dienstverlening. Als Senior Consulent Schuldhulpverlening zal je terecht komen in het team van de afdeling KCC3. Het team financiële winkel is onderdeel van deze afdeling. Een afdeling dat zich begeeft in het hart van het sociaal domein. Vanuit deze afdeling wordt uitvoering gegeven aan de Participatiewet, Schuldhulpverlening en diverse lokale beleidsvormen. Het team van de financiële winkel bestaat uit een Senior consulent, 9 consulenten schuldhulpverlening en 2 medewerkers schuldhulpverlening. Daarnaast heeft het team 2 adviseurs die workshops en trainingen verzorgen. Samen proberen we de effectiviteit van de dienstverlening aan de klant, onze burger, constant te verbeteren. Dit past helemaal in het motto van de gemeente: ons blijven onderscheiden met kwaliteit, diversiteit en verantwoordelijkheid. Niet alleen voor ons werk, maar ook voor elkaar en samen met én voor de stad. 

 

Als Senior consulent Schuldhulpverlening draag je zorg voor complexe aanvraagbehandeling en bemiddelingstrajecten. Je handelt klachten af en daarnaast coördineer je de uitvoering van de werkzaamheden binnen schuldhulpverlening, voer je caseloadgesprekken met collega’s, volg je de beleidsontwikkelingen en implementeer je beleidswijzigingen. Je levert een bijdrage aan verandertrajecten en creëert draagvlak als coach. Je bent de verbindende schakel tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau. Je signaleert knelpunten en maakt uitvoeringseffecten inzichtelijk. Je monitort de voortgang en kwaliteit en je legt via rapportages verantwoording af aan het afdelingshoofd over behaalde resultaten. Ook ben je het vaste aanspreekpunt voor de interne en externe partners in de stad, bewindvoerders en de rechtbank. 

 

Wat breng je mee:

 

  • Afgeronde relevante HBO opleiding in de richting van rechten, bestuurskunde, MWD of vergelijkbaar; 
  • • HBO+ werk- en denkniveau en; 
  • • Minimaal drie (3) jaar relevante werkervaring in de richting van schuldhulpverlening en aantoonbare senioriteit in een gemeentelijke organisatie; 
  • • Aantoonbare kennis, door middel van minimaal drie (3) jaar werkervaring, met de wet gemeentelijke schuldhulpverlening (WGS), participatie-/faillissementswetgeving en goede kennis van wet- en regelgeving van onderhavige vakgebieden; 
  • • Aantoonbare kennis, door middel van minimaal drie (3) jaar werkervaring, met bedrijfsmatige processen bij de overheid; 
  • • Aantoonbare kennis, door middel van minimaal drie (3) jaar werkervaring, met bedrijfseconomische- en organisatorische principes; 
  • • Een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • • Minimaal drie (3) jaar relevante werkervaring in de richting van schuldhulpverlening en aantoonbare senioriteit in een gemeentelijke organisatie;
  • • HBO+ werk- en denkniveau en;
  • • Kennis en expertise: Uit het CV en motivatiebrief (en indien uitgenodigd het gesprek) blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (middels opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten) beschikt over (het is ter beoordeling aan de gemeente Delft of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan):

De Wensen

  • Wat is 1. de naam en 2. het telefoonnummer van de aangeboden kandidaat (deze gegevens worden tevens gebruikt voor het plannen van een eventueel matchgesprek).
  • • Een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
  • • Aantoonbare kennis, door middel van minimaal drie (3) jaar werkervaring, met bedrijfseconomische- en organisatorische principes;
  • • Aantoonbare kennis, door middel van minimaal drie (3) jaar werkervaring, met bedrijfsmatige processen bij de overheid;
  • • Aantoonbare kennis, door middel van minimaal drie (3) jaar werkervaring, met de wet gemeentelijke schuldhulpverlening (WGS), participatie-/faillissementswetgeving en goede kennis van wet- en regelgeving van onderhavige vakgebieden;
  • • Afgeronde relevante HBO opleiding in de richting van rechten, bestuurskunde, MWD of vergelijkbaar;
  • • Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 32 - 36 uur per week vanaf 1 maart 2021;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox