Gemeente Zundert

Senior Casemanager Wabo

Gemeente Zundert

De opdracht­omschrijving

Wie zijn wij?

De opgaven die op lokale overheden afkomen zijn steeds vaker complex en veelomvattend. Dit vraagt om een integrale aanpak waarbij over de grenzen van bestaande systemen, structuren, organisaties en regels wordt gekeken. Daarom heeft gemeente Zundert zich ontwikkeld tot een netwerkgemeente die intensief samenwerkt met andere gemeenten, met inwoners, verenigingen, maatschappelijke instellingen en ondernemingen. Door samen te werken worden de kwaliteit van de dienstverlening en de toegankelijkheid van het gemeentebestuur versterkt.

In onze organisatie ontbreekt een sterke hiërarchie waardoor we snel, met elkaar en in contacten met externen, kunnen schakelen en dingen voor elkaar kunnen krijgen.

Wij werken met 130 collega’s programmatisch, opgavegericht en in samenwerking met partners. We verbinden en co-creëren. De enige formele leidinggevende bevoegdheden liggen op het niveau van de directie. Eigenaarschap staat in deze filosofie centraal.

“Gemeente Zundert staat voor groen, gedreven en gemeenschapszin. Daarom bieden wij onze inwoners en ondernemers volop ruimte en support tot initiatief en zelfontplooiing”.

De 3 pijlers van onze organisatie zijn: autonomie, betekenisvolle bijdrage en leren & ontwikkelen.
  Senior casemanager vergunningen Wabo (32-36 uur per week)

We zijn op zoek naar een enthousiaste, ervaren vergunningverlener die het team Vergunningen komt versterken. Het team bereidt zich samen met jou voor op de invoering van de Omgevingswet.

Je toetst zelfstandig omgevingsvergunningen aan wet- en regelgeving en verordeningen voor de activiteiten bouwen, handelen in strijd met de regels ruimtelijke ordening, aanlegvergunningen en kap.

Je bent verantwoordelijk voor het hele proces van vergunningverlening en draagt zorg voor de toetsing van omgevingsvergunningen en principeverzoeken aan het bestemmingsplan.
Je adviseert het bestuur over specifieke omgevingsvergunningen dan wel over de wet- en regelgeving rondom vergunningen in het algemeen.

Je bent het aanspreekpunt voor aanvrager en initiatiefnemer, collega’s binnen het team  vergunningen, overige collega’s in de organisatie en het bestuur als het gaat om complexe casussen.

Je voert de regie op het proces van aanvraag/initiatief tot het afgeven van de vergunning en denkt mee met initiatiefnemers om te kijken of en hoe zij initiatieven kunnen realiseren. Het verzamelen van de benodigde informatie, deze informatie delen met de juiste personen en hen stimuleren tot meedenken is daarbij een belangrijke activiteit.

Je bent ervoor verantwoordelijk dat verschillende disciplines en expertises samenkomen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan collega’s binnen de verschillende programma’s  en extern met ketenpartners, zoals de Welstands- of Monumentencommissie, de brandweer, het waterschap, Rijkswaterstaat en de Omgevingsdienst.

Functie eisen
Je beschikt over:
HBO werk- en denkniveau.
Een relevante opleiding en passie voor ruimtelijke ordening en vergunningverlening;
Afgeronde opleiding AWB-1/primair (ABW-2 is een pré)
Kennis van de WABO, BOR, MOR, bouwbesluit 2012

Bij voorkeur heb je werkervaring bij de overheid als vergunningverlener op gebied van het Omgevingsrecht;
Bij voorkeur heb je recente ervaring met het VTH programma SquitXO en Corsa

Competenties:
Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden;
Je bent een sterke in- en externe verbinder;
Je bent een echte aan- en doorpakker;
Je weet mensen te enthousiasmeren;
Je bent stressbestendig en flexibel;
Je werkt doel- en resultaatgericht;
Je bent zelfstandig, positief en proactief;
Je bent in staat vakoverstijgend te denken en rekening te houden met de impact van je handelen op andere
Je beschikt over politieke sensitiviteit;
Je bent kwaliteitsgericht en hebt verantwoordelijkheidsgevoel;
Je werkt en denkt integraal en kan zelfstandig vergunningprocedures coördineren, begeleiden en afhandelen;
Je kunt creatief meedenken en denkt meer in de geest van de wet dan alleen maar volgens de letter van de wet. Je hebt ook voor tegenstrijdige belangen en kunt ze verwerken in een haalbaar resultaat


De Eisen

  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met MS Office. Dit moet blijken uit de CV.
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
  • Kandidaat is resultaatgericht. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
  • Kandidaat past binnen het team. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox