Provincie Utrecht

Senior adviseur Grondzaken

Provincie Utrecht

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
De ontwikkeling van de provinciale opgaven in de afgelopen jaren, zorgt voor een vernieuwde blik op de grondmarkt. Ook het beleidskader vanuit het Nationaal Programma Landelijk Gebied (NPLG) geeft hier richting aan. De grote provinciale opgaven zoals de energietransitie, de problematiek rondom stikstof, het terugdringen van CO2, natuurontwikkeling (NNN en Groene Contour) en het afremmen van de bodemdaling, spelen zich grotendeels af op de grond. Team Grondzaken en Bedrijfsvoering (GEB) is sinds 2019 een expertiseteam. Het team is o.a. verantwoordelijk voor alle provinciale aan- en verkopen. De provincie is in een aantal gebieden verdeeld en ieder deelgebied heeft een eigen verantwoordelijke senior adviseur grondzaken die in het kader van het Utrechts Programma Landelijk Gebied (UPLG) nauw samenwerkt met interne opdrachtgevers, gebiedscoordinatoren, projectleiders van de diverse programma’s en gebiedspartners. Gezien de ontwikkelingen op dit moment en de grote opgave die er nog ligt voor de komende jaren is team GEB op zoek naar een ervaren senior adviseur grondzaken die deze ‘spin in het web’ rol wil  vervullen voor één van de deelgebieden.

Als senior adviseur grondzaken ben je de 1e verwerver én aanspreekpunt voor zowel de interne opdrachtgevers (zijnde de programma’s) als de externe stakeholders, binnen jouw gebied. Je verwerft gronden en opstallen in complexe gronddossiers voor de provincie. Je voert zelfstandig onderhandelingen aan de keukentafel en je bent verantwoordelijk voor de afwikkeling van de complexe gronddossiers. Gezien de grote opgave hoeven de verwervingen niet allemaal door jou als adviseur grondzaken zelf te worden uitgevoerd (afhankelijk van de vraag) maar jij weet wel welke zaken spelen binnen jouw gebied. Door je parate kennis van wet- en regelgeving en kennis van het interne grondbeleid ben je een gedegen adviseur voor de opdrachtgevers en verantwoordelijke gedeputeerde(n).

Er is een nauwe samenwerking met de andere adviseurs grondzaken en de grondzakenmedewerkers. Inhoudelijke aansturing vindt plaats door de Coördinator Grondzaken.

Competenties

  • Je bent onafhankelijk en deskundig
  • Politiek sensitief
  • Teamplayer
  • Je handelt proactief in een complexe omgeving
  • Omgevingsbewust
  • Overtuigingskracht
  • Betrokken
  • Snel en accuraat kunnen handelen
  • Ruime ervaring in grondverwervingsprojecten
  • Je kent de veranderingen in het landelijk gebied en bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving.



Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je bent lid van de Nederlandse Vereniging van Rentmeesters (NVR);
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als senior adviseur grondzaken/rentmeester;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare als senior adviseur grondzaken/rentmeester binnen een overheidsinstelling;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring In de afgelopen 8 jaar als senior adviseur grondzaken/rentmeester;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het werven van (gehele) agrarische bedrijven;
  • Aantoonbare werkervaring met het vastgoed systeem P8;
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als senior adviseur grondzaken/rentmeester bij een provinciale overheid;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox