Provincie Overijssel

Senior adviseur Bodem

Provincie Overijssel

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Wij zijn op zoek naar tijdelijke versterking voor ons bodemcluster. Dit cluster is verantwoordelijk voor het voorbereiden en het uitvoeren van een bodemsaneringen van complexe bodemverontreinigingen op verschillende locaties in Overijssel.  Als senior adviseur bodem ben jij verantwoordelijk voor de inhoudelijke inbreng in een aantal lopende saneringen. Verder word je ingezet voor het ontwikkelen van beleidsmatige kaders.

Gezocht wordt naar een opdrachtnemer, niet zijnde een zzp'er.

Aanvullingen en bijzonderheden:

Op basis van de cv’s en de gesprekken zal een keuze worden gemaakt. Hierbij is het van wezenlijk belang dat een ‘klik’ aanwezig is met de kandidaat. Zowel een harde ‘klik’ – kloppen opleiding en werkervaring- maar zeker ook een zachte ‘klik’ – wat is het beeld en het gevoel bij de kandidaat.

 

 

 

 

 

 


Verantwoordelijkheden / Resultaten

  • Als senior adviseur Bodem treedt je op als senior voor het cluster Bodem. En voer jij de aan jou toevertrouwde project binnen vooraf gestelde randvoorwaarden uit. Jij bent het aanspreekpunt voor de opdrachtgever (programmamanager) en teamleider en zorgt voor een juiste verbinding met omgeving en de politiek.
  • Je zet de onderzoeken en plannen uit, je beoordeelt de onderzoeksrapporten en plannen, je zorgt voor de contacten met externe advies-/ingenieursbureaus, je toetst de kwaliteit en zorgt voor de afstemming met het bevoegd gezag.
  • Verder zorg je voor de overdracht van de bodemtaken, bodeminformatie en beleid naar de nieuwe bevoegd gezagen. Dit naar aanleiding van de inwerkingtreding van de omgevingswet.
  • Je ontwikkelt in nauw overleg beleidskaders en verzorgt en organiseert de bodem subsidieaanvragen (SPUK).
  • Wij werken volgens ons assetmanagementsysteem en daarin zijn voor een senior adviseur de volgende kwaliteiten van belang: oordeelsvorming, oog voor kosten/baten en conceptueel denken.


Organisatie

De eenheid Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De eenheid is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen en de objecten die daaraan gerelateerd zijn zoals bruggen en sluizen. De eenheid zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd (in eigen beheer of via uitbesteding aan derden).

De eenheid bestaat uit de volgende teams: Project Sturing, Project Advies, Programmamanagement, Ontwikkeling en Expertise, Infrastructuur en Vaarwegbeheer

Deze functie valt binnen het team Project Sturing. Dit team zorgt voor zorgt voor het Dagelijks onderhoud van ons areaal en projectmanagement van groot onderhoud projecten, verkenningenstudies, planstudies, voorbereiding en realisatie op het gebied van wegen, vaarwegen, kunstwerken en voor het uitvoeren van bodem- en asbestbodemsaneringen.


Project

Het team Project Sturing houdt zich onder ander bezig met de afronding van de Spoedlocaties, de aanpak van de Asbestbodemsaneringsopgave in Twente en op de afbouw van de nazorg. In lijn met het Rijksconvenant Bodemsanering is het de bedoeling om uiterlijk in 2030 alle spoedlocaties te hebben gesaneerd of beheerst.

Naast deze programma’s wordt bij veel bodem gerelateerde projecten gebruik gemaakt van de expertise van het team Project Sturing. Het gaat om expertise ten aanzien van de aanpak, het omgaan met bodemverontreiniging en bodemkwaliteitszorg in het algemeen. Ook wordt geadviseerd over veilig werken in en hergebruik van bodem, grond en bagger in het kader van veiligheid, duurzaamheid en circulariteit. In diverse projecten en opgaven werkt de Eenheid Wegen en Kanalen samen met andere eenheden.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat heeft de afgelopen twee jaar geen arbeidsovereenkomst of geen tijdelijke arbeidsovereenkomst bij de provincie Overijssel gehad.
  • De Kandidaat beschikt aantoonbaar over tenminste een afgeronde hbo/wo opleiding Milieukunde of Civiele Techniek (of vergelijkbaar). Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.
  • De Kandidaat is inzetbaar vanaf 14 december 2022 tot en met 31 december 2023 voor 24 tot 32 uur per week. Voor de mogelijkheid of de inhuuropdracht (Overeenkomst) kan worden verlengd wordt verwezen naar hetgeen hierover is opgenomen in het functieprofiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in deze offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • De Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 15 jaar werkervaring als (senior) adviseur bodem bij een overheidsorganisatie in de periode: 2005 - heden. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting dat u met betrekking tot de gevraagde werkervaring aan deze eis voldoet.
  • De Kandidaat beschikt aantoonbaar over werkervaring en daarmee over kennis van risicobeoordeling asbestbodemverontreiniging. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting dat u met betrekking tot de gevraagde werkervaring aan deze eis voldoet.
  • De Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar werkervaring met samenwerkingsprojecten bodem tussen provincie en gemeenten in de periode 2015 - heden. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting dat u met betrekking tot de gevraagde werkervaring aan deze eis voldoet.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De Aanbieder levert de onderstaande gegevens aan. 1. Naam aangeboden Kandidaat: Naam: ... 2. Naam, adres en woonplaats van de aanbiedende organisatie. Naam organisatie: ... Adres: ... Woonplaats: ... 3. Naam, e-mailadres en telefoonnummer van de contactpersoon bij Aanbieder voor deze offerteaanvraag. Naam: ... E-mailadres: ... Telefoonnummer: ... 4. Naam en functie van de handelingsbevoegde (blijkend uit de in te dienen KvK uittreksel) ondertekenaar van aanbieder ten behoeve van de eventuele overeenkomst. Naam: ... Functie: .. 5. Indien externe eerder een interim opdracht bij de provincie Overijssel heeft uitgevoerd vult u de gegevens hiervan dan hieronder in (bij meerdere opdrachten de onderstaande gegevens voor elke opdracht vermelden). Opdracht: ... Periode: ... Eenheid / team / contactpersoon: ...

De Wensen

  • De Kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring opgedaan met ontwikkeling systematiek aanpak spoedlocaties of vergelijkbaar. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw motivatie met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens. N.B.: Zoals eerder vermeld bij overige eisen (zie eis met betrekking tot het CV), dient u in het veld 'toelichting' antwoorden/beschrijvingen te geven waar uit op te maken valt dat u aan het gevraagde voldoet en waarbij het duidelijk is welk aantal punten aan u dient te worden toegekend.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox