Gemeente Rijswijk

Sen. Beleidsmedewerker Grondzaken

Gemeente Rijswijk

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, maar koestert zijn eigenheid. De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven. Ideaal om je werkervaring te verdiepen én te verbreden.

Werken voor Rijswijk betekent werken voor een veelzijdige stad in een dynamische regio die altijd in beweging is. Jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken. Samen met bewoners, ondernemers en partners bouwen we aan een inclusieve stad waar ruim 55.000 inwoners, ondernemers en bezoekers van Rijswijk prettig én gezond kunnen wonen, werken én meedoen. Kortom: ‘De verantwoordelijkheid om het fantastisch te doen voor Rijswijk’, dat is onze missie. Daarbij handelen we naar onze kernwaarden: toewijding, betrokkenheid, betrouwbaarheid en deskundigheid.

Wij zijn een toegankelijke organisatie met ongeveer 470 medewerkers verdeeld over 35 teams in 4 domeinen. We hebben een prettige en informele werksfeer waarin collega’s uit verschillende delen van de organisatie elkaar gemakkelijk weten te vinden. Binnen de menselijke maat van Rijswijk kun je écht een verschil maken voor Rijswijk en is jouw werk goed zichtbaar. Niet alleen binnen de organisatie, maar ook daarbuiten!

Team
Hetteam Ruimte kent 4 beleidsvelden: Ruimtelijke Ordening (en stedenbouw), Grondzaken, Wonen en Groenbeleid.

Rijswijk heeft een Stadsvisie vastgesteld met daarin een aantal belangrijke opgaven/projecten. In het Havenkwartier en Kesslerpark wordt gewerkt aan de transformatie van het bedrijvenpark Plaspoelpolder naar een meer gemengd woon-werkgebied. Een andere gebiedstransformatie is Bogaard Stadscentrum. Voor deze gebiedsontwikkelingen, in lijn met de Stadsvisie, ook gerichtere toekomstvisies en Masterplannen vastgesteld. Daarnaast spelen tal van kleinere projecten die veel aandacht en gerichte kennis vragen.

De stad heeft een overzichtelijke schaal, maar kent veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven.

Opdracht
Als Sr. Beleidsmedewerker Grondzaken draag je verantwoordelijkheid voor de meer complexe aangelegenheden en projecten. Je stelt overeenkomsten op, vertaalt bevindingen in notities richting management en bestuur. Je hebt commercieel inzicht en een goed gevoel voor financiële aspecten en goede onderhandelingsvaardigheden. Verder omvatten je taken om de volgende zaken:

  • Opstellen van diverse overeenkomsten, zowel intentie- en samenwerkingsovereenkomsten, koopovereenkomsten alsook anterieure (kostenverhaal) overeenkomsten, opstal rechten vestigen etc. met de bijbehorende tekeningen en het verrichten van kadastraal onderzoek;
  • Deels zelfstandig, deels met andere medewerkers uitonderhandelen van diverse aspecten om tot een goede overeenkomst en anterieur kostenverhaal te komen. Dit incl. interne en externe afstemming over deze zaken, zoals over kosten van ingrepen in de buitenomgeving en/of infrastructuur;
  • Afhandelen van zaken met de notaris en interne archivering, adviseren van het college van B&W en gemeenteraad over projecten en contracten;
  • Mede richting en invulling geven aan de beleidsontwikkeling. Vraagbaakfunctie voor collega’s en sparringpartner voor andere (Sr.) medewerkers en management;
  • Bijdragen aan multidisciplinaire teams van interne medewerkers en externe adviseurs;
  • Adviseren van het college van B&W en gemeenteraad over grondzaken aangelegenheden en projecten, incl. het opstellen van B&W besluiten en raadsinformatiebrieven en raadsvoorstellen.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op juridisch gebied;
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Senior beleidsmedewerker Grondzaken in de afgelopen 8 jaar;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het coördineren van kostenverhaal (toepassen plankostenscan en aanpassingen buitenruimte i.v.m. bouwplannen);
  • Een afgeronde wo master opleiding op juridisch gebied;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van anterieure-, intentie- en samenwerkingsovereenkomsten;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox