Gemeente Pijnacker Nootdorp

Schuldhulpverlener

Gemeente Pijnacker Nootdorp

De opdracht­omschrijving

Organisatie

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

De afdeling Sociaal Domein bestaat uit de afdeling Participatie en de afdeling Maatschappelijke ondersteuning. De afdeling Maatschappelijke ondersteuning zorgt voor o.a. voor de uitvoering van de Wmo en de Jeugdwet. Vanuit de kernteams wordt de ondersteuning geboden die de inwoners van onze gemeente nodig hebben. Ook Schuldhulpverlening valt onder het team Maatschappelijke ondersteuning.

Opdracht

Het inventariseren, analyseren van de problematische schuldensituatie en het beoordelen van de mogelijkheden tot sanering van de schulden. Hierbij wordt stapsgewijs beoordeeld of er aflossing, herfinanciering of een schuldregeling nodig is. Levert dit uiteindelijk niet voldoende op, dan kan de schuldenaar in het uiterste geval wettelijke schuldsanering aanvragen. Deze schuldsanering is geregeld in de Wet schuldsanering natuurlijke personen (Wsnp) en dient te worden aangevraagd bij de rechtbank.

Inhoud van het werk:
- Voeren van intake-, coaching-, vervolg- en eindgesprekken met cliënten;
- Inventariseren en analyseren van de schuldenproblematiek;
- Opstellen van een plan van aanpak en voortgangsrapportages;
- Onderhandelen met schuldeisers;
-  Opzetten en uitvoeren van een (minnelijke) schuldenregeling;
- Geven van voorlichting en coaching ten behoeve van het bevorderen van de financiële zelfredzaamheid van de cliënt;
- Verwijst niet-zelfredzame cliënten door naar een bewindvoerder of budgetbeheerder teneinde de financiële situatie te stabiliseren;
- Onderhoudt contacten met hulpverleningsinstanties, schuldeisers, e.d.

competenties:

  • Plannen en organiseren;
  • Analytisch;
  • Overtuigen en beïnvloeden.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2021.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met kinderopvangtoeslagaffaire (duidelijk benoemd in het cv). (10 pt)
  • Aantoonbare kennis van de relevante wet- en regelgeving binnen het domein schuldhulpverlening op het gebied van de sociale zekerheid, de Wet Gemeentelijke Schuldhulpverlening en het faillissementsrecht (duidelijk benoemd in het cv). (15 pt)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als schuldhulpverlener binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar. (35 pt)
  • Een afgeronde hbo bachelor opleiding. (25 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox