Gemeente Amsterdam

ROT informatie en processpecialist

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
Als processpecialist geef je ondersteuning aan een Logistiek breed programma (Logistiek voor Amsterdam) welke tot doel heeft het implementeren van 'continu verbeteren' ten behoeve van een optimale processturing binnen de afdeling Logistiek Stadswerken. Daarnaast houdt het programma zich bezig met het standaardiseren en de centrale vastlegging van werkprocessen/werkinstructies van de teams Inkoop & Contracten, Fleetmanagement en de logistieke uitvoeringslocaties. Het programma levert ook risicobeheersmaatregelen aan voor de risico's die samenhangen met -de uitvoering van- de werkprocessen. Tenslotte, zorgt het programma voor operationele KPI's met een bijbehorende monitoringsmethodiek.

Werkzaamheden

  • Je analyseert, ontwerpt, valideert en test werkprocessen/-instructies alsook risicobeheersmaatregelen;
  • Je legt alle output centraal vast in de procestool MAVIM alsmede de publicatie; Je organiseert en regisseert alle noodzakelijke input-, validatie- en testsessies;
  • Je ondersteunt de programma-manager in projectmatige werkzaamheden zoals projectplanning en documenteren;
  • Je begeleidt medewerkers bij de implementatie van veranderingen; Je assisteert de programma-manager binnen het domein van stakeholdersmanagement/governance van het programma;
  • Je fungeert ook als aanspreekpunt voor het programma;
  • Je ontwikkelt operationele KPI's alsook een effectieve monitoringsmethodiek;
  • Je neemt deel aan het veranderingsteam Logistiek indien verzocht;
  • Je zorgt voor een effectieve overdracht van projectresultaten naar de lijnorganisatie;
  • Je ondersteunt het MT in het opzetten van de procesbeheerorganisatie;
  • Je begeleidt lijnmanagers in het procesmatig denken en continu verbeteren.


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Bij Stadswerken werken ruim 1.200 experts in het schoonhouden van de stad, verzorgen van het groen, onderhouden van alle wegen, stoepen, pleinen, tunnels, bruggen en kades. De zestien vestigingen zijn verspreid over de stad. Naast de stafdeling Strategie, innovatie en kwaliteitsmanagement en Directie- en bestuur advisering zijn er nog zeven afdelingen verantwoordelijk voor het verzorgen, onderhouden, beheren en schoonmaken en -houden van de openbare ruimte in de stad Amsterdam.



 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden Kandidaat over ruime (aangetoonde) ervaring met het opstellen van werkinstructies.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over ruime (aangetoonde) ervaring met het analyseren en ontwerpen van processen, specifiek beschik je over kennis van het opstellen van laagjesmodellen en functiestroomschema's.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over ruime kennis van MAVIM en bent MAVIM BPM gecertificeerdLet op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet kan de score worden bijgesteld.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over ruime (aangetoonde) ervaring met verandertrajecten, bij voorkeur PROSCI gecertificeerdLet op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over meer dan 10 jaar projectervaring alsook PRINCE2 Practitioner en/of PMI PMP.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende afgeronde HBO-of Academische opleiding, bij voorkeur een bedrijfs-of organisatiekundige opleiding.Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een  HBO werk- en denkniveau.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het werken binnen overheidsorganisaties.Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van logistieke processen alsook logistieke organisaties.Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox