Nationale Politie
max €100 per uur
Utrecht
36 uur per week
20 juni 2022
31 mei 2023
Opdracht omschrijving
Digitaal informatiemanagement wordt steeds belangrijker en zal uiteindelijk het fysiek archiveren van papier grotendeels vervangen. De ontwikkelingen gaan snel en zorgen voor grote veranderingen in de manier van werken van het Team Documentaire Informatie Voorziening. We zoeken daarom recordmanagers die willen meedenken en meewerken om de verdere inrichting en toepassing van de nieuwe systemen mogelijk te maken.
Je komt te werken in Nieuwegein bij het Team Documentaire Informatie Voorziening (DIV), dat onderdeel uitmaakt van de Dienst Facility Management. Het team verzorgt het informatie- en archiefbeheer voor de politie. We ondersteunen en adviseren de organisatie bij het duurzaam inrichten en uitvoeren van digitaal documentair informatiemanagement en archiefbeheer. Daarnaast bewaken we continu of het archief voldoet aan de geldende wet- en regelgeving op het gebied van archivering en privacy. Samen met adviseurs documentaire informatievoorziening, businessanalisten, recordmanagers en experts op het gebied van digitale informatievoorziening vorm jij Team Duurzaam Informatiebeheer i.o. Eens per week hebben we met het gehele team een stand-up, waarin we bespreken met welke projecten we bezig zijn.Ook wij zijn anders gaan werken. Je krijgt de vrijheid om dat vanaf een politielocatie of vanuit huis te gaan doen, dus tijd en plaats onafhankelijk. Samen met jou onderzoeken we de mogelijkheden én jouw wensen voor flexibiliteit in je werk.
Verantwoordelijkheden
Voor het management ben je adviseur en sparringpartner als het gaat over (digitaal) informatie- en archiefbeheer.Binnen de gestelde eisen en wensen richt je ons RMA (Documentum) verder in. Daarnaast voer je binnen de kaders van het gebruikte kwaliteitssysteem controles uit op bijvoorbeeld het gebruik van de juiste archiefstructuur, op de kwaliteit van de dossiers en op de gebruikte metadata. Over de uitkomsten van de controles rapporteer je aan het management. Ook heb je contact met medewerkers en om de onderlinge samenhang tussen werkprocessen te borgen. Indien nodig stel je informatie beschikbaar ten behoeve van onderzoeken of de afhandeling van WOB-verzoeken.
Type inzet
Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.
Doelstelling
Als recordmanager organiseer en verzorg je conform de Archiefwet alle formele aspecten van het digitale informatie- en archiefbeheer van de politie. Daarbij ligt de focus op geautomatiseerde, digitale archivering vanuit de (proces)systemen en applicaties die binnen de politie worden gebruikt.Je vertaalt de wettelijke kaders naar interne procedures en stemt deze af met de eigenaren van de informatie. Ook beheer en vernieuw je de archiefstructuur van de organisatie. Je zorgt verder voor het overbrengen van digitale archieven naar onder andere het Nationaal Archief en je regelt het vernietigen van informatie conform de geldende wet- en regelgeving.
Contacten
Collega's Team Duurzaam Informatiebeheer i.o. (waaronder DIV adviseurs, productowner, businessanalisten)
Collega's IM/IV (Productiehuis w.o. Devops team)
(gedelegeerde) Proceseigenaren
Opleiding
Professionele kennis en werkervaring
Competenties
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox