gemeente Harlingen

Raadsadviseur/loco-griffier

gemeente Harlingen

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Dit ben jij:
Jij bent diegene waarbij het hart sneller gaat stromen, zodra jij je bijdrage kan leveren aan het openbaarbestuur. Een flexibele professional die doelgericht, dienstverlenend en onafhankelijk de raadscommissie kan adviseren. Dit doe je op enthousiaste, weloverwogen wijze. Als je daarnaast beschikt over HBO werk- en denkniveau, ervaring hebt met het werken binnen en gemeentelijke omgeving/griffie en enige juridische en financiële kennis hebt, dan ben jij diegene die wij zoeken!

Wie zijn wij?
Gemeente Harlingen is een gemeente met ongeveer 16.000 inwoners. Onze gemeenteraad telt 17 raadsleden, verdeeld over 9 partijen. Wij kennen een betrokken gemeenschap, enthousiaste raadsleden en medewerkers die trots zijn op de stad en organisatie. We zijn en zelfstandige, compacte gemeente in een veranderende maatschappij. Dat vraagt een andere manier van werken. Niet meer de aanbodgerichte organisatie van vroeger, maar werken naar en vraaggerichte, klantgerichte organisatie waarbij flexibiliteit en professionaliteit hoog in het vaandel staan.

Verantwoordelijkheden

Dit ga je doen:
Het adviseren en ondersteunen van de commissies en gemeenteraad, dat ga jij doen! Dit doe je samen in en klein team met je twee collega's, de griffier en de griffiemedewerker. Als Raadsadviseur ben jij zelfstandig commissiegriffier voor o.a. de Raadscommissie en de Auditcommissie en sparringpartner van de griffier. Je bereidt agenda's voor, voert het secretariaat, bewaakt de voortgang van werkprocessen en ondersteunt de voorzitter en leden van de commissies. Ook het uitzetten en bewaken van gedane toezeggingen en gemaakte afspraken behoort tot jouw taken. Daarnaast ondersteun je de griffier en treed je bij zijn afwezigheid op als 1e loco griffier. Je ontwikkelt samen met de griffier beleid op inhoudelijk, organisatorisch en procedureel gebied en bereidt gezamenlijk de politieke en strategische agenda van de gemeenteraad voor. Daarnaast houd je samen met de griffiemedewerker en aantal ICT-systemen bij en zorg je voor beoordeling en verzending van de raadsstukken. Als laatste houd jij je bezig met het doorsturen en bewaken van inhoudelijke vragen van raads- en commissieleden naar de ambtelijke organisatie. Conclusie; een veelomvattend en divers takenpakket. Een echte uitdaging!

Reageren kan tot en met 16 maart. Op 17 maart vind de selectie plaats en in week 8 zullen de sollicitatiegesprekken worden gehouden. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • HBO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring als Raadsadviseur of loco-griffier.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 maart 2022 tot en met 31 mei 2022 voor 24 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar werkervaring.
  • Specifieke kennis als Raadsadviseur of loco-griffier.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox