Gemeente Utrechtse Heuvelrug

Projectleider/Beleidsadviseur Wonen

Gemeente Utrechtse Heuvelrug

De opdracht­omschrijving

Als projectleider/beleidsadviseur wonen werk jij voor de gemeente Utrechtse Heuvelrug aan de woonopgave binnen de gemeente Utrechtse Heuvelrug

Wat verwachten we van je?
Voor het eind van het jaar willen we graag een aantal taken afgerond hebben. Deze zijn gevarieerd en vragen misschien wel verschillende competenties die niet in 1 persoon te vatten zijn, dus staan we voor deze opdracht ook open voor een combi-rol. Een aanbod van een senior en een junior slaan we niet af. In dat voorkomende geval weegt in de beoordeling echter wel mee hoeveel uur de senior beschikbaar is en hoeveel de junior.

De taken die afgerond moeten worden:

  • Proces opstellen om het bouwprogramma systematisch bij te werken en tegelijk een proces opstellen om structureel bij te houden wat er per jaar gerealiseerd is aan wooneenheden Hierbij de verschillende definities stroomlijnen – intern, provincie, landelijk zodat we hetzelfde bedoelen met doelgroepclassificaties, harde en zachte plannen enz).
  • Evaluatie doelgroepenverordening en bijbehorende nota
    In 2020 is een doelgroepenverordening vastgesteld. Deze moet geëvalueerd worden. Zijn er al projecten gerealiseerd waar deze doelgroepenverordening van toepassing is of van toepassing had moeten zijn? Hoe is geborgd dat de verordening nageleefd wordt? Hoe liepen de gesprekken bij het implementeren van de verordening in de projecten en zijn er al mutaties in het gerealiseerde bezit waar de verordening op van kracht was  en zijn de afspraken dan nagekomen?   
  • Huisvestingsverordening: lokale beleidsregels opstellen en herschrijven hoofdstuk drie verordening zodat deze ook werkbaar wordt voor onze gemeente (betreft hoofdstuk over omvormen, splitsen, kamerverhuur e.d.) – combineren van regionale verordening (loopt via U10) met uitvoeringsregels op lokaal niveau.
  • Motie flexwoningen in gang zetten; locatiescan provincie.
    Locaties flexwoningen (tijdelijk woningen voor 10 jaar) in kaart brengen (al dan niet met provincie) en kijken wat er nodig is om ook binnen een erg korte termijn hier flexwoningen op te (laten) plaatsen.
  • Proces opstellen van afhandeling hardheidsaanvragen in relatie tot reguliere urgentieverzoeken


Wat kun je?

  • Tenminste relevante en afgeronde hbo-opleiding;
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van wonen binnen een gemeentelijke instelling;
  • Kennis en ervaring met de rol van adviseur.


Wat breng je mee?

  • Verbindend en positief
  • Ondernemend en doortastend
  • Kan snel schakelen, prioriteren en werken met deadlines
  • Samenwerken is voor jou zowel in- als extern een vanzelfsprekendheid
  • Gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen;
  • Communicatief vaardig
  • Werkt en denkt integraal;
  • Proactief en omgevingsbewust

Onze kernwaarden zijn; omgevingsgevoelig, verantwoordelijk, dienstverlenend, samenwerken en zelfreflectie




Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Werkervaring bij een gemeente
  • Is in staat zelfstanding, met weinig begeleiding, te werken, in een complexe omgeving. Dit wordt duidelijk benoemd in het cv
  • Ervaring als adviseur wonen
  • Werkervaring op het gebied van de verschillende taakgebieden die in de opdracht genoemd worden.
  • De kandidaat (of kandidaten) is minimaal 32 per week beschikbaar in de periode van 1 november tot en met 31 december
  • De competenties, kennis en ervaring worden getoetst tijdens het gesprek. De kandidaat beschikt over onderstaande competenties en past bij de kernwaarden van de gemeente. Dit kan getoetst worden in een gesprek met de opdrachtgever: - Verbindend en positief - Ondernemend en doortastend - Kan snel schakelen, prioriteren en werken met deadlines - Samenwerken is voor jou zowel in- als extern een vanzelfsprekendheid - Gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen; - Communicatief vaardig - Werkt en denkt integraal; - Proactief en omgevingsbewust

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox