Provincie Overijssel

Projectleider digitalisering Omgevingswet/testmanager

Provincie Overijssel

De opdracht­omschrijving

Functietitel

Projectleider digitalisering Omgevingswet/testmanager - 049272

Standplaats

Zwolle ( en i.v.m. Corona maatregelen deels vanuit huis)

Startdatum

04-04-2022

Einddatum

31-12-2022

Optie tot verlenging

De opdracht kan na de initiële looptijd, in overleg tussen de Provincie Overijssel en de opdrachtnemer/kandidaat één of meerdere malen verlengd worden. De duur en de inzet worden in gezamenlijk overleg bepaald, de voorwaarden (zoals het tarief) worden bij een eventuele verlenging niet aangepast en zijn niet onderhandelbaar. De eventuele verlenging is altijd voor een bepaalde tijd en door de Provincie Overijssel schriftelijk kenbaar gemaakt aan de opdrachtnemer/kandidaat.

Uren per week

20 - 24

Organisatie

Je gaat aan de slag binnen het team PPM, waarvan programmaleiders, omgevingsmanagers, projectleiders, projectsecretarissen en –ondersteuners binnen de gehele organisatie worden ingezet. Zij doen dit door het verbinden van de juiste partners, hun expertise en diverse belangen. Benutten hierbij de aanwezige talenten zowel intern als extern. Zij helpen de organisatie met het proces om samen sneller het gewenste resultaat te bereiken

Project

Doel van het programma implementatie Omgevingswet is dat op moment van inwerkingtreding van de Omgevingswet de provinciale organisatie in staat is de wet adequaat uit te voeren. De vereiste nieuwe instrumenten (visie, programma’s, verordening, algemene regels, vergunning en projectbesluit) en het provinciale deel van het nieuwe digitale informatiesysteem zijn op tijd gereed en werkbaar voor de organisatie. Daarmee draagt het programma bij aan een integrale benadering van de leefomgeving, sneller en beter inzicht in wat wel en niet kan, snellere besluitvorming en het vergroten van afwegingsruimte.

Het DSO vormt het portaal voor alle vragen in het ruimtelijke domein, voor de vergunningcheck en voor het doen van de feitelijke echte aanvraag. Dit is een complex geheel, het landelijke systeem, gemaakte software en lokale systemen moeten op elkaar aansluiten.

Opdracht omschrijving

1. Projectleider met aandachtsgebied testcoördinator

2. Coördinatie implementatie nieuwe Omgevingswetinstrumenten

Vanaf  april hebben wij iemand nodig die het invoeren van omgevingsdocumenten, oefenen/testen met diverse instrumenten en vergunningverlening kan coördineren en testen.

Om de aansluiting op het DSO goed te laten verlopen, is op onderdelen al veel expertise in huis. Maar om de processen soepel te laten verlopen en de nodige inhoudelijke afstemming tussen eenheden te stimuleren zoeken we iemand die goed in staat is om als projectleider/coördinator op te treden, een planning te maken en deze te bewaken, betrokkenen de juiste taken te geven en tijdig tot resultaat te komen. En die bij piekmomenten kan bijspringen in de uitvoering.

Omdat het DSO in ontwikkeling is en we niet weten wanneer iets wordt opgeleverd, is kunnen omgaan met onzekerheden belangrijk en daarop kunnen anticiperen een must!

Nieuwe issues die optreden kunnen om workarounds vragen waarop moet worden geanticipeerd. Daarvoor is inhoudelijk inzicht nodig, niet altijd tot in detail, maar wel gevoel om samen met betrokken collega’s de juiste richting te kiezen en daarop bij te sturen.

Een specifiek onderdeel is het realiseren van een goede implementatie in het zaaksysteem.  Daarvoor is een grondige test nodig. Getest moet worden op werking van Toepasbare Regels (voor de indiener) en afhandeling van het vergunningtraject in het zaaksysteem. De kandidaat zorgt voor de juiste bemensing en planning, waarbij testscenario's door aanwezige specialisten worden uitgewerkt.

Verantwoordelijkheden / Resultaten

Wat zijn de verantwoordelijkheden?

Welke resultaten moeten worden behaald?

Kandidaat is verantwoordelijk voor het tijdig technisch opleveren van de Omgevingsdocumenten en het coördineren en laten uitvoeren van de testen. 

Samenhang bewaken tussen verschillende onderdelen die planketen en uitvoering (vergunningverlening) mogelijk maken.

Eenheidoverstijgend actief met betrokkenen de volgende opgaven realiseren.

  • Opstellen testplannen voor functionele en gebruikerstesten
  • Begeleiden van de kennishebbers en informatiespecialisten bij het opstellen van testscenario’s en testscripts
  • Organiseren van testsessies
  • Voorbereiden en begeleiden van de testers in het uitvoeren van de testen
  • Gestructureerd vastleggen van de testresultaten
  • Uitzetten en bewaken van acties naar aanleiding van de testen naar de leverancier, shared service center, functioneel beheerders
  • Reguliere afstemming met de projectleider en projectadviseur

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De Kandidaat is inzetbaar vanaf 4 april 2022 tot en met 31 december 2022 voor 20 tot 24 uur per week. Voor de mogelijkheid of de inhuuropdracht (Overeenkomst) kan worden verlengd wordt verwezen naar hetgeen hierover is opgenomen in het functieprofiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in deze offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • De kandidaat heeft de afgelopen twee jaar geen arbeidsovereenkomst of geen tijdelijke arbeidsovereenkomst bij de provincie Overijssel gehad.
  • De Kandidaat beschikt aantoonbaar over tenminste een afgeronde HBO opleiding. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.
  • De Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 3 jaar werkervaring als projectleider en/of testcoördinator van ICT projecten in de periode 2015-2022. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting dat u met betrekking tot de gevraagde werkervaring aan deze eis voldoet.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De Aanbieder levert de onderstaande gegevens aan. 1. Naam aangeboden Kandidaat: Naam: ... 2. Naam, adres en woonplaats van de aanbiedende organisatie. Naam organisatie: ... Adres: ... Woonplaats: ... 3. Naam, e-mailadres en telefoonnummer van de contactpersoon bij Aanbieder voor deze offerteaanvraag. Naam: ... E-mailadres: ... Telefoonnummer: ... 4. Naam en functie van de handelingsbevoegde (blijkend uit de in te dienen KvK uittreksel) ondertekenaar van aanbieder ten behoeve van de eventuele overeenkomst. Naam: ... Functie: .. 5. Indien externe eerder een interim opdracht bij de provincie Overijssel heeft uitgevoerd vult u de gegevens hiervan dan hieronder in (bij meerdere opdrachten de onderstaande gegevens voor elke opdracht vermelden). Opdracht: ... Periode: ... Eenheid / team / contactpersoon: ...

De Wensen

  • De Kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring opgedaan met het opstellen van een testprogramma. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens. N.B.: Zoals eerder vermeld bij overige eisen (zie eis met betrekking tot het CV), dient u in het veld 'toelichting' antwoorden/beschrijvingen te geven waar uit op te maken valt dat u aan het gevraagde voldoet en waarbij het duidelijk is welk aantal punten aan u dient te worden toegekend.
  • De Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring opgedaan en beschikt daarmee aantoonbaar over kennis op het gebied van de implementatie van de Omgevingswet bij een overheidsorganisatie. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens. N.B.: Zoals eerder vermeld bij overige eisen (zie eis met betrekking tot het CV), dient u in het veld 'toelichting' antwoorden/beschrijvingen te geven waar uit op te maken valt dat u aan het gevraagde voldoet en waarbij het duidelijk is welk aantal punten aan u dient te worden toegekend.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox