Gemeente Amstelveen

Projectassistent team Legmeer/BTAZ

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Amstelveen staat de komende periode voor een forse opgave. Gezien de eigen ambities en de dynamiek in de Metropool Regio Amsterdam wordt verwacht dat de gemeente verder zal groeien. Het groene karakter van de gemeentes wordt gewaardeerd, de voorzieningen zijn hoog. Schiphol geeft serieuze beperkingen en bereikbaarheid is als vanzelfsprekend een hot issue. Amstelveen gaat de komende 10 jaar fors ontwikkelen, er zijn veel binnenstedelijke herontwikkelingsprojecten. De grootste uitdaging is de transformatie van het huidige bedrijventerrein naar een gemengd woon- werkgebied met ca 3500 woningen en het ruimte maken voor verplaatsing van bedrijven naar bedrijventerrein Amstelveen Zuid (BTAZ). Voor deze opgave is een aparte afdeling ingericht, afdeling Legmeer.


Kandidaatomschrijving

Als projectassistent werk je voor een aantal projectmanagers en werk je samen met de projectsecretarissen. Je ondersteunt projectmanagers bij het organiseren van het werk. Daarbij hoort het plannen en voorbereiden van projectgroep bijeenkomsten en andere besprekingen en het vastleggen van de daarin gemaakte afspraken. Je bewaakt de voortgang van de gemaakte afspraken, je beheert actielijsten en signaleert knelpunten in de voortgang en communiceert daarover met de betreffende projectmanager. En je ondersteunt projectmanagers bij het opstellen van adviesnota’s en het proces om te komen tot bestuurlijke besluitvorming. Tevens ben je een verbindende schakel tussen diverse projectteams.

Een ander belangrijk onderdeel van het werk is het organiseren van de participatie en communicatie voor projecten waaronder het actueel houden van de projecten op de website, in overleg met de communicatie adviseur opstellen van persberichten, bewonersbrieven, informatie avonden organiseren en voorbereiden, bijdrage leveren voor de digitale communicatie en ondersteuning bij andere specifieke communicatie activiteiten. Je verwerkt zelfstandig participatiereacties in zogenaamde nota’s van beantwoording. Maar ook het beheren van het digitale projectenarchief en administratieve taken behoren tot de functie.

Competenties

  • Leergierig
  • Resultaatgericht
  • Transparant
  • Teamspeler 
  • Zelfstandig
  • Initiatief 
  • Stressbestendig
  • Verbanden leggen
  • Analyseren

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Opleiding Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding (Bachelor).
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring als Projectassistent op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling projecten in de afgelopen 3 jaar. Referentie vereist

De Wensen

  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring als Projectassistent op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling bij een gemeente in de afgelopen 3 jaar.
  • Werkervaring In cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring met het beheren van actielijsten, signaleren van knelpunten in de voortgang en terugkoppeling daarover met de projectmanager(s) in de afgelopen 3 jaar. (benoem dit specifiek in het cv per werkgever)
  • Systeemkennis Op cv aantoonbaar een goede kennis van Excel. Toon aan per werkgever waar je met Excel gewerkt hebt.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox