gemeente Leidschendam-Voorburg

Projectassistent

gemeente Leidschendam-Voorburg

De opdracht­omschrijving

Werken bij Leidschendam-Voorburg
Dat betekent, werken voor een sociale en ondernemende gemeente met ongeveer 75.000 inwoners. We werken aan de gezamenlijke ambitie om de best mogelijke dienstverlening te bieden aan de inwoners, bedrijven en instellingen.

Wij werken informatiegestuurd en zijn toekomstgericht. We stimuleren klantgerichtheid en het nemen van eigen initiatief bij onze medewerkers. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Dit alles doen we onder het motto: Vertrouwen, Verbinden en Verantwoordelijkheid. Het medewerkersonderzoek 2019-2020 wees uit dat medewerkers het vertrouwen van hun werkgever waarderen en dat het hen zelfstandiger en flexibeler maakt. Deze positieve waardering leverde het keurmerk “Beste werkgever” op.

Over de afdeling Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg (WIJZ)

Werken voor WIJZ is werken aan het vangnet voor mensen die in kwetsbare omstandigheden terecht zijn gekomen. Bijvoorbeeld inwoners die ondersteuning nodig hebben om aan het werk te komen, inwoners met schulden of inkomensproblemen, ouderen met zorgproblematiek en kinderen in nood. Je onderhoudt nauw contact met externe partijen, zoals zorgaanbieders en scholen. Dit is de afdeling waar je écht verschil kunt maken voor mensen die het alleen even niet redden.

Opdracht
In de Lokale Kamer spelen casussen met meervoudige problematiek waarbij het belangrijk is om zo efficiënt en vlot mogelijk te handelen. Als projectassistent ben je de spin in het web. Je pakt diverse werkzaamheden op zodat je collega proces- en casusregisseurs inwoners zo goed mogelijk kunnen helpen.

Als projectassistent

  • Organiseer en notuleer je casusoverleggen met diverse ketenpartners
  • Ontvang je bezoekers
  • Verwerk je (casus)informatie in registratiesystemen
  • Vraag je informatie op bij ketenpartners

Een dag als projectassistent:

Vandaag begin je de werkdag op kantoor. Je ontvangt een groep genodigde zorgverleners voor een casusoverleg jeugd die je samen met een van de procesregisseurs hebt georganiseerd. Je notuleert het overleg en laat ze daarna uit. Na deze afspraak heb je even tijd om de algemene Lokale Kamer mailbox door te lezen en een aantal berichten te beantwoorden. Je komt een aantal detentiemeldingen tegen en vraagt alvast wat informatie op over casussen die volgende week in het casusoverleg verwarde personen met risicovol gedrag worden besproken. Na een lekkere lunch in het bedrijfsrestaurant is er teamoverleg. De belangrijkste ontwikkelingen binnen het team en de rest van de organisatie worden doorgesproken. De laatste uurtjes van de dag gebruik je om alvast een verslag uit te werken, dat doe je lekker thuis.

Competenties

  • Flexibiliteit
    Je verandert je eigen gedrag indien zich problemen of kansen voordoen teneinde een gesteld doel te bereiken.
  • Zelfstandigheid
    Je handelt volgens eigen overtuiging, onafhankelijk van anderen. Daarnaast verricht je zonder hulp van anderen taken, probeert op eigen kracht probleemsituaties de baas te worden.
  • Schriftelijke communicatie
    Je bent duidelijk jouw opvattingen onder woorden en weet aan te sluiten bij de lezer. Formuleert ingewikkelde zaken kernachtig en weet woorden trefzeker te kiezen.
  • Klantgerichtheid
    Je weet wensen of behoeften van klanten of gebruikers te onderzoeken en hiernaar te handelen.
    Daarnaast speelt je in op de doelstellingen van doelgroepen en opdrachtgevers voor de langere termijn.
  • Plannen en organiseren
    Je stemt activiteiten van jezelf (en anderen) op elkaar af en bepaalt hun volgorde zodat doeleinden efficiënt en effectief gerealiseerd worden.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als project assistent binnen een gemeente;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met administratieve werkzaamheden binnen het sociaal domein;
  • Aantoonbare werkervaring met Key2Burgerzaken;
  • Aantoonbare werkervaring met Suite4SocialeRegie;
  • Aantoonbare werkervaring met Microsoft Office Software.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox