Opdracht omschrijving
Ten behoeve van het meldkamerdomein en de veiligheidsregio’s voert het aanbestedingsteam aanbestedingstrajecten uit voor de vernieuwing van informatiesystemen in de meldkamer. Deze aanbestedingen vinden plaats onder verantwoordelijkheid van het Directoraat Generaal Politie en Veiligheidsregio’s (DGPenV) of de Landelijke Meldkamer Samenwerking (LMS) van de Nationale Politie.
Het aanbestedingsteam bestaat uit expertise op het gebied van projectmanagement, requirement engineering, inkoop- en juridische expertise. De aanbestedingstrajecten worden in nauwe samenwerking met de opdrachtgeversorganisatie, haar inkooporganisatie, de beheerdersorganisatie en de gebruikersorganisatie uitgevoerd).
Bij de gebruikersorganisatie gaat het om de hulpdiensten zoals de Politie, de Ambulancezorg, de Brandweer en de Koninklijke Marechaussee. Ten behoeve van deze aanbestedingsprojecten is de DGPenV op zoek naar een Project Management Officer (PMO).
Verantwoordelijkheden
De kandidaat is verantwoordelijk voor de volgende resultaatgebieden:
- Het completeren en beheren van het aanbestedings- en project(en)dossier(s).
- Opstellen van periodieke management- en voortgangsrapportages.
- Afhandelen van de urenregistratie, opstellen en bijhouden van projectbegroting en bijhouden vakantieplanning.
- Communicatie met deelnemers aanbesteding betreffende organisatorische zaken.
- Beheren van issue logs, besluiten en wijzigingen.
- Bewaken van het uitvoeren van maatregelen nav gesignaleerde risico’s.
- Signaleren en adviseren van de projectleider bij project issues (onder andere: planning, financiën, kwaliteit en resources) en het doen van voorstellen voor oplossingen.
- Het signaleren van knelpunten en afhankelijkheden, deze ter bespreking inbrengen tijdens projectteamoverleggen.
Type inzet
Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.
Doelstelling
Binnen het aanbestedingsteam zorgt de PMO dat de voornaamste praktische randvoorwaarden om een effectieve en efficiënte aanbesteding te kunnen uitvoeren, worden ingevuld.
Hierbij is de PMO actief op de volgende gebieden:
- Bewaken en afstemmen van voortgang en planning.
- Opstellen van agenda en samenvattende verslagen n.a.v. diverse overleggen.
- Opstellen en bijhouden van actiepunten ten behoeve van de voortgang van de aanbestedingen.
- Organiseren van (online) bijeenkomsten.
- Maken en bewaken van afspraken.
- Up to date houden van de risicodatabase.
- Opmaken van voortgangsrapportages.
- Actualiseren van het aanbestedingsarchief.
- Ondersteunen van teamleden t.a.v. administratieve processen .
Hiertoe werkt de PMO nauw samen met de andere projectleden.
Contacten
- Ministerie van Justitie en Veiligheid
- Landelijke Meldkamer Samenwerking
- Contactpersonen van Politie, Brandweer, Ambulance, Defensie en beheerorganisatie
- Deelnemers van de betreffende aanbesteding
Opleiding
- HBO werk- en denkniveau
- Een behaalde IPMA - D en / of PMO certificering (MoP® of soortgelijk).
Professionele kennis en werkervaring
- Minimaal 2 jaar werkervaring in de laatste 8 jaar als PMO’er of soortgelijke functie
- Kennis van en ervaring met projectbeheersingsmethodieken (zoals PRINCE2 of IPMA-D).
- Kennis en ervaring met het beheren van projectplanningen
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
- Ervaring met het notuleren.
- Beheersing van de Engelse taal.
- Ervaring met Microsoft Office; Word, Excel, en Powerpoint.
- Ervaring met online vergadertools.
Competenties
- Probleemanalyse
- Overtuigingskracht
- Coachen
- Initiatief
- Klantgerichtheid
- Leervermogen
- Samenwerken