Provincie Noord-Brabant

Project Management Ondersteuner

Provincie Noord-Brabant

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Het leven is goed in het Brabantse land. Bij de provincie Noord-Brabant zetten we ons dagelijks in om te zorgen dat dit ook geldt voor de toekomst. Samen werken we aan een mooier, toekomstbestendig en een duurzaam Brabant. Ga jij voor resultaat, ben je ondernemend, heb je affiniteit met maatschappelijke vraagstukken en bovenal: werk je graag vol trots mee aan een nog beter Brabant? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Uitdaging

Digitaal duurzaam beheer van informatie gaat over het in bewaring nemen, duurzaam bewaren, beheren en ontsluiten van overheidsinformatie vanaf het moment van ontstaan en voor zolang als noodzakelijk, conform wet- en regelgeving. Het gaat over het vindbaar, beschikbaar, leesbaar, interpreteerbaar en betrouwbaar hebben en houden van overheidsinformatie.

In deze tijden van exponentiële groei van data en digitalisering werken we met een gezonde ambitie toe naar een toekomstgerichte, wendbare en duurzame informatiehuishouding van de Provincie Noord-Brabant.

Zoals veel overheidsorganisaties heeft de provincie Noord-Brabant uitdagingen in het informatiebeheer. Denk hierbij onder andere aan de kwalitatieve staat van de archieven, het niet altijd soepel verlopen van de afhandeling van WOB-verzoeken en Statenvragen en de digitalisering van fysieke werkprocessen en archieven. Er lopen dan ook diverse projecten en trajecten om hier de juiste stappen in te zetten. Tegelijkertijd is het noodzakelijk, mede met het oog op de implementatie van de Wet Open Overheid, om deze ontwikkelingen meer op elkaar af te stemmen en in een stroomversnelling te brengen.

Dus zijn we een project gestart. Met het multi-project ‘Impuls aan Informatiebeheer’ geven we diverse initiatieven die in het verleden genomen zijn een flinke zet vooruit, een impuls. We willen informatiebeheer beter organiseren, we willen het werken met informatie gemakkelijker maken, en we gaan IT-systemen slimmer inzetten.

We richten ons op een strategie met aandacht voor de organisatie, processen, medewerkers, ict en architectuur.

Wat ga je doen?

  • Het multi-project ‘Impuls aan Informatiebeheer’ bestaat uit diverse projecten en initiatieven. De PMO-er ondersteunt de projectleider op het gebied van planning en organisatie, risico-management, resource management, verslaglegging en voortgangsrapportage.
  • Het in kaart brengen en analyseren van werkprocessen, en het benoemen van koppelvlakken en risico’s zijn ook onderdeel van de werkzaamheden.
  • De PMO-er vervult een proactieve rol, adviseert de projectleider over bovenstaande onderwerpen en is hét aanspreekpunt voor algemene projectaangelegenheden.

Kandidaatomschrijving

Kennis en kunde:

  • HBO werk- en denkniveau
  • Ruime PMO-ervaring in complexe projecten of programma’s
  • Kennis van en ervaring met analyse van werkprocessen
  • Ervaring met relevante methodieken, technieken en tools

Competenties:

  • Een flexibele en gestructureerde werker met oog voor details
  • Een proactieve en kritische houding
  • Spreekt mensen vriendelijk en duidelijk op voortgang en afspraken aan
  • Is een aanhouder en organisator

Voorkeur voor ervaring met informatiebeheer en in overheidsorganisaties

Interviewplanning

We streven er naar de gesprekken te houden in de periode van 11 t/m 22 april.

Toelichting op rooster

Er zal in eerste instantie vanuit huis gewerkt kunnen worden, na opheffing van beperkende maatregelen zal de standplaats voor een deel van de week Den Bosch zijn. Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Ervaring Kandidaat beschikt over een relevante opleiding op HBO-niveau en minimaal relevante werkervaring en aanvullende trainingen op gebied van PMO. Dit blijkt uit CV.
  • Ervaring Kandidaat beschikt over recente (niet ouder dan 10 jaar) ervaring met complexe projecten of programma’s, bij voorkeur in het informatiebeheer bij overheidsorganisaties. Dit blijkt uit CV.
  • Ervaring Kandidaat beschikt over recente (niet ouder dan 10 jaar) ervaring met analyse van werkprocessen. Dit blijkt uit CV.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Minimale opleiding - HBO/Academisch werk- en denkniveau - Aangevuld met opleidingen en of certificaten op het gebied van projectmanagement en procesmanagement, op min. HBO niveau. Dit blijkt uit het CV.

De Wensen

  • Ervaring Kandidaat beschikt over een relevante opleiding op HBO-niveau en minimaal relevante werkervaring en aanvullende trainingen op gebied van PMO. Dit blijkt uit CV.
  • Ervaring Kandidaat beschikt over recente (niet ouder dan 10 jaar) ervaring met complexe projecten of programma’s, bij voorkeur in het informatiebeheer bij overheidsorganisaties. Dit blijkt uit CV.
  • Ervaring Kandidaat beschikt over recente (niet ouder dan 10 jaar) ervaring met analyse van werkprocessen. Dit blijkt uit CV.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld: 1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten. 2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten. 3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten. Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe. We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox