Gemeente Hilvarenbeek

Privacy Officer

Gemeente Hilvarenbeek

  • geen max tarief

  • Utrecht

  • 24 uur per week

  • Juridisch
  • 17 april 2023

  • 17 oktober 2023

De opdracht­omschrijving

Het is hier echt!

Hilvarenbeek is een gemeente die bestaat uit zes dorpskernen waar 15.000 inwoners wonen, werken en verblijven. Onze inwoners weten zelf het beste op welke manier zij in Hilvarenbeek willen leven. Dus werken wij samen. Samen met o.a. dorpscoöperaties, ondernemers, inwoners, overheidsinstanties en vrijwilligers. Met ook met onze samenwerkingsgemeenten Oisterwijk en Goirle. De inzet en betrokkenheid van onze inwoners is groot, zij hebben hun visie gegeven op de toekomst van onze gemeente. Dit is vastgelegd in de Toekomstvisie.

De organisatie bestaat uit drie afdelingen:

  • Samenleving
  • Ruimte
  • Dienstverlening

De organisatie bestaat uit ongeveer 130 medewerkers. Zij worden aangestuurd door de gemeentesecretaris/algemeen directeur, een afdelingsmanager Dienstverlening, een afdelingshoofd Ruimte en een afdelingshoofd Samenleving.

Werken bij de gemeente Hilvarenbeek
Ons kleinschalige karakter en de grote samenlevingskracht zijn onze energiebronnen voor besluitvorming en dienstverlening. We zijn een wendbare en weerbare organisatie, een gezaghebbende overheidspartij en een zelfbewuste en betrouwbare samenwerkingspartner. We zijn hierbij een innovatieve partner die meedenkt en meedoet, een professionele dienstverlener en inspirerende werkgever. We staan voor kwaliteit en leefbaarheid.

We vinden het belangrijk dat ieder zijn verantwoordelijkheid neemt. Daarbij werken we samen. Met andere gemeenten in de regio, met ondernemers en contractpartners en vooral met onze inwoners. We leveren kwaliteit in ons werk, zijn proactief en hebben korte lijnen. We weten elkaar te vinden.

Als gemeente hechten we veel waarde aan een goed contact met onze inwoners en ondernemers. Om die reden hebben we servicenormen opgesteld. We zorgen voor een goede bereikbaarheid, handelen vragen binnen gestelde termijnen af en verwerken persoonsgegevens op een goede manier. Jij helpt mee vorm te geven aan onze dienstverleningsnorm. En samen maken we die beloften waar!

We werken digitaal. Digitale vaardigheden spelen een steeds prominentere rol binnen het werk en ook binnen jouw functie. We verwachten dan ook dat jij daarover beschikt en dat jij jouw competenties en vaardigheden inzet om onze processen verder te verbeteren.

Bij de gemeente Hilvarenbeek krijg je verantwoordelijkheid, vrijheid en vertrouwen. Kom jij bij ons werken?

Privacy is een belangrijk onderdeel van en voorwaarde voor onze dienstverlening en bedrijfsvoering. Dit voeren we in nauwe samenwerking tussen de gemeenten Goirle, Hilvarenbeek en Oisterwijk (GHO-gemeenten) uit. Een team Informatieveiligheid en Privacy geeft hier, samen met onze medewerkers en bestuur, uitvoering aan. Als Privacy Officer maak je deel uit van dit team. Het team bestaat uit een Functionaris Gegevensbescherming, Chief Information Security Officer, ENSIA Coördinator en twee Privacy Officers.

 

Wat ga je doen

• Organisatie-breed adviseren over en het bijdragen aan het implementeren van het (operationele) privacy beleid en het bewaken van de opvolging hiervan in processen en systemen.

• Gevraagd en ongevraagd adviseren over processen, procesverbeteringen en privacyvraagstukken die volgens de richtlijnen van de AVG moeten worden ingericht en uitgevoerd.

• Je bent belast voor het inrichten, onderhouden en bewaken van het verwerkingsregister en het opstellen en beoordelen van privacy-overeenkomsten.

• Het begeleiden en uitvoeren van Data Protection Impact Assessments (DPIA’s).

• Het adviseren over gemeentelijke werkprocessen zodat die als het nodig is aangepast kunnen worden een de eisen van de AVG.

• Je zorgt voor een tijdige en correcte afhandeling van AVG-vraagstukken en -verzoeken van burgers en overige belanghebbende en je rapport hierover aan de Functionaris Gegevensbescherming.

• Het coördineren en zorgdragen voor het opvolgen en uitvoeren van melding van datalekken en het adviseren over eventueel te nemen maatregelen.

• Je werkt aan het creëren van draagvlak voor het privacy beleid, de consequenties en het vergroten van privacy bewustzijn op alle niveaus van de organisatie. 

De Eisen

  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met MS Office. Dit moet blijken uit de CV.
  • Kandidaat is zichtbaar in alle drie de gemeenten en flexibel om wanneer het nodig is, fysiek aanwezig te zijn op locatie bij de drie gemeenten.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
  • Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
  • Kandidaat past binnen het team. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox