Gemeente Breda

Praktisch Ingestelde Juridisch Adviseur Handhaving

Gemeente Breda

  • geen max tarief

  • Noord-Brabant

  • 36 uur per week

  • Juridisch
  • 10 april 2023

  • 10 augustus 2023

De opdracht­omschrijving

Praktisch Ingestelde Juridisch Adviseur Handhaving
 

Binnen de afdeling Veiligheid en Leefomgeving wordt uitvoering gegeven aan bijna alle toezicht- en handhavingstaken waar de gemeente verantwoordelijk voor is. Onze missie is: Met en voor burgers, bedrijven en bezoekers, organiseren en beschermen wij de veiligheid en leefbaarheid.

Wij zijn op zoek naar een juridisch adviseur met ervaring op het gebied van handhaving waarbij het accent ligt op handhaving op wabo-gerelateerde en bouwbesluit zaken (omgevingsrecht). Je komt het team voor een periode van 4 maanden versterken.

Wat ga je doen?

Als juridisch adviseur ben je vanuit je expertise en ervaring verantwoordelijk voor:

  • Het nemen van kwalitatief goede, juridische besluiten en het begeleiden en adviseren ten aanzien van handhavingsprocedures.
  • Het vertegenwoordigen van de gemeente Breda in bezwaarprocedures.
  • Het voeren van informeel overleg en het deelnemen aan mediation en informele afdoening als juridisch vertegenwoordiger van de afdeling Veiligheid en Leefomgeving.
  • Het fungeren als juridische vraagbaak voor o.a. collega’s, binnen en buiten de afdeling, bestuur, ketenpartners (zoals, Omgevingsdienst Midden-West Brabant, waterschap, Brandweer, woningbouwverenigingen en VNG), en aanspreekpunt voor burgers en bedrijven.

We zoeken jou!

Binnen de afdeling Veiligheid en Leefomgeving staan de vier organisatieprincipes: ondernemend werknemerschap, één organisatie, flexibele organisatie en doelmatige bedrijfsvoering, centraal.

Belangrijk hierbij:

  • Goede sociale vaardigheden.
  • Mediationvaardigheden.
  • Integer.
  • Analytisch denkvermogen.
  • Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift.
  • Oplossings- en resultaatgericht.
  • In staat om te verbinden.
  • Goed kunnen samenwerken.
  • Zelfstandig kunnen werken.
  • In staat te werken in een politiek bestuurlijke omgeving.
  • In staat te werken in een dynamische omgeving.
  • Is in staat tot conflictbeheersing.
  • Flexibel.

De aard van de werkzaamheden vraagt minimaal een afgeronde juridische opleiding op hbo-niveau met (minimaal 3 jaar) ervaring op het gebied van handhaving en kennis van de wabo/omgevingsrecht/omgevingswet.

Wie zijn wij?

Je werkt in een teamverband met diverse juridisch medewerkers, met name gericht op de Wabo/Omgevingsrecht.

Je hebt daarnaast veel contact met andere collega’s zoals (bouw) inspecteurs, vergunningverleners, bestemmingplantoetsers en de afdeling Ruimte e.d. Daarnaast heb je ook regelmatig contact met inwoners of belangenvertegenwoordigers uit de stad. Vanuit je kennis van de praktijk bespreek je met collega’s bijzonderheden en deel je ervaringen. Je werkt zelfstandig en neemt initiatief.

Je bent een stevige gesprekspartner op diverse niveaus en je bent positief kritisch. Met onderkenning van de diverse belangen (zoals wet- en regelgeving) streef je ernaar dat in samenwerking met alle relevante in- en extern betrokkenen een voor alle partijen bevredigende oplossing tot stand komt.

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als juridisch adviseur handhaving of een soort gelijke functie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft kennis van omgevingsrecht in brede zin. Dit moet blijken uit het cv.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding . Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 1 jaar ervaring als Juridisch adviseur handhaving (wabo/omgevingsrecht) of een soort gelijke functie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - goede sociale vaardigheden - mediationvaardigheden - analytisch denkvermogen - goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift - oplossings-en resultaatgericht - in staat om te verbinden - goed kunnen samenwerken -zelfstandig kunnen werken - in staat te werken in een politieke bestuurlijke omgeving - in staat te werken in een dynamische omgeving - is in staat to conflictbeheersing - flexibel De datum 4 of 5 april is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox