Gemeente Amsterdam

P&O adviseur senior

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
Als opgavelid/senior HR adviseur adviseren bij het gehele reorganisatieproces Data-Rapportage en Innovatieteam i.o. van Directie Financiën & Inkoop.
De werkzaamheden starten bij het begeleiden van de lopende ontwerpfase en lopen door tot en met de realisatiefase van de transitie. De Sr HR Adviseur ondersteunt tevens bij het (korte) besluitvormingsproces en werkt hierbij nauw samen met de kwartiermaker en communicatie-advies.

Werkzaamheden
-          maakt deel uit van het integrale projectteam transitie DR&I i.o.
-          stelt een plan van aanpak op voor de realisatiefase van de transitie, en voert regie op het realisatieproces
-          stuurt leden van de projectgroep aan, bewaakt kwaliteit en voortgang en legt hierover verantwoording af aan de kwartiermaker
-          informeert de stakeholders, en is aanspreekpunt voor de afdelingsmanager en kwartiermaker
-          monitort de voortgang en resultaten en stelt voortgangs- en evaluatierapporten

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
HR Advies is de businesspartner van directies en management in de lijnafdelingen en doet dit met gespecialiseerde collega's in zes afdelingen: HR Advies & Vitaliteit, Amsterdamse School, Carrièrecentrum, Beleid, Implementatie en Organisatieadvies en Processen informatie en Diensten. In de uitvoering is HR allround, innovatief en gedreven om de collega's in de stad optimaal te ondersteunen met de juiste en kwalitatief goede HR-dienstverlening.
HR richt haar dienstverlening primair in op basis van de opgave van de stad. Daarbij is HR nauw verbonden aan de Directie P&O, verantwoordelijk voor P&O-beleid en control en voert regie op de stedelijke P&O-prioriteiten. Samen met de stedelijke prioriteiten zoals aangegeven door het Gemeentelijk Management Team (GMT) geeft de Directie P&O (vak)inhoudelijk richting aan HR. De HR adviseurs zijn vanuit de afdeling HR Advies en Vitaliteit werkzaam bij de verschillende organisatieonderdelen


De Eisen

  • De aangeboden kandidaat is beschikbaar per 12 september 2022.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectlid reorganisaties.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met personeelsregelingen binnen een G4 gemeente.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een G4 gemeente.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 6 maanden aantoonbare werkervaring binnen het I-domein van een G4 gemeente.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met een inkoopproces bij een G4 gemeente.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring binnen een data- organisatie binnen een G4 gemeente.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau.
  • Geef in maximaal 1 A4 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 1,5 jaar ervaring met organisatieverandering bij de Gemeente Amsterdam.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 2 jaar ervaring als projectleider.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met strategische personeelsplanning.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox