Gemeente Amsterdam
max €87 per uur
Noord-Holland
32 uur per week
21 april 2023
24 november 2023
Opdrachtomschrijving
We zijn op zoek naar een P&O adviseur met bedrijfskundige kennis, analytisch vermogen en kennis van de business realiseren van operationele en tactische organisatiedoelstellingen van de directie P&O in nauwe samenwerking met het management van HR. Hij/zij is intensief betrokken bij de ontwikkeling en implementatie van bedrijfsplannen.
Fungeert als sparringpartner voor het lijnmanagement als het gaat om personele en organisatorische vraagstukken en verantwoordelijkheid voor het implementeren van het centraal ontwikkeld HR beleid binnen de organisatie waarvoor je gedeconcentreerd werkzaam bent.
Verder verantwoordelijk voor het zelfstandig oppakken van HR-vraagstukken en de vertaling naar adequate HR-oplossingen.
Je werkt hiervoor integraal samen met specialisten op het gebied van Mobiliteit, Organisatieadvies, Leren en Ontwikkelen en Verzuim.
Werkzaamheden
• De P&O adviseur staat naast het lijnmanagement waarvoor je werkzaam bent en werkt vanuit co-creatie. Daarin bouwt hij/zij een vertrouwens/advies relatie op.
• Geeft advies over HR-vraagstukken binnen de desbetreffende organisatie en vertaalt deze naar adequate HR interventies, waarbij in de keten wordt samenwerkt met specialisten op gebied van bijvoorbeeld mobiliteit, organisatieadvies, leren en ontwikkelen en verzuim.
• Neemt waar nodig als adviseur deel aan projectgroepen.
• Werkt aan casuïstiek op het gebied van o.a. verzuim, disfunctioneren, integriteit.
Bestanddelen van de opdracht
- Opleveren advies doorontwikkeling afdeling leerplicht.
Op te leveren resultaten
- Inzetten van interventies op HR opgaven 2023 > gereed Q2/Q3 2023
- Actuele kennis van optimalisatie en doorontwikkeling in samenwerking met HR > gereed Q3-2022
- Opleveren verbetersuggesties op HR totaal > gereed Q3-2023.
- Visie op de toekomst HR> gereed Q4-2023
Afstemming
De opdrachtnemer stemt ieder kwartaal af met de teamleider van HR Advies.
Met de personen waarmee de opdrachtnemer samenwerkt aan de verschillende taken, wordt frequent afgestemd door het uitvoeren van de werkzaamheden.
Om de 3 maanden een deel van het adviesrapport opleveren en evalueren en bespreken wat de voortgang is van de verschillen de delen van de opdracht, afstemmen externe invloeden en mogelijk bijstellen planning.
Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers.
Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties.
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.
De opdrachtgever(s)
Directie Personeel en Organisatie is de uitvoeringsorganisatie van HR-beleid en HR-wet- en regelgeving van de gemeente Amsterdam. HR Advies is de business partner van directies en management in de lijnafdelingen en doet dit met gespecialiseerde collega's in zes afdelingen: HR Advies & Vitaliteit, Amsterdamse School, Carrière centrum, BIO en PID. In de uitvoering is HR Advies allround, innovatief en gedreven om de collega's in de stad optimaal te ondersteunen met de juiste en kwalitatief goede HR- dienstverlening. P&O richt haar dienstverlening primair in op basis van de opgave van de stad. Samen met de stedelijke prioriteiten zoals aangegeven door het Gemeentelijk Management Team (GMT) geeft de Directie P&O (vak)inhoudelijk richting aan HR Advies. De HR adviseurs zijn vanuit de afdeling HR Advies & Vitaliteit werkzaam bij de verschillende organisatieonderdelen.
Je werkt gedeconcentreerd als HR Adviseur voor de directie OJZD - Onderwijs, Jeugd, Zorg en Diversiteit - deze directie wordt gevormd door zes afdelingen. Een groot deel van de collega's van OJZD werkt op de Jodenbreestraat 25. Er werken ook collega's op locatie in de stad, zoals de schooltuinmedewerkers en de leerplichtambtenaren.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox