Gemeente Zeist

Plaatsvervangend Griffier

Gemeente Zeist

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Team
De griffie in Zeist bestaat uit een klein team (ongeveer 3,5 fte) met grote ambities. De raad is heel tevreden over de griffie, maar we zien volop ruimte voor verbetering. We werken daarom o.a. aan een verdere professionalisering van de ondersteuning van de raad (verbetering informatiemanagement, ondersteuning , vervanging van het huidige RIS, verbetering van de rechtspositie van fractieondersteuners, ontwikkeling van participatie en ook nog aan de opvolging van de burgemeester.

Opdracht
Het zo nodig vervangen van de griffier.  Het bijstaan van de vertrouwenscommissie van de raad in het kader van de benoemingsprocedure van de burgemeester. Het meedenken over de verdere ontwikkeling van de griffie en het professionaliseren van de raadsondersteuning. 

Competenties
-  Stressbestendig;
- Accuraat;
- Politiek sensitief.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 1. Uiterlijk beschikbaar per 12 juni 2023 voor tenminste 16 uur per week;
  • 3. Minimaal een afgeronde opleiding op wo masterniveau;
  • 4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als Griffier binnen een gemeentelijke organisatie;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • 5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Griffier binnen een overheidsinstelling;
  • 6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de begeleiding van de benoemingsprocedure burgemeester;
  • 7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het strategisch adviseren van de gemeenteraad, Raadsleden en commissie;
  • 8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring functionele aansturing van de Griffie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox