Gemeente Bergen op Zoom

Organisatieadviseur

Gemeente Bergen op Zoom

De opdracht­omschrijving

Gemeente Bergen op Zoom
De stad Bergen op Zoom is een vestingstad, gelegen op de Brabantse Wal, op de overgang van land en zee, zand en klei, hoog en laag. Het is een compacte stad met een historische kern, omgeven door water, bos en heide. Het dorp Halsteren en de kernen Lepelstraat en Heimolen vormen samen de woonkernen in het landelijk gebied van de gemeente Bergen op Zoom. De unieke ligging tussen de mainports Rotterdam en Antwerpen en een rijke cultuurhistorie zijn de belangrijkste kenmerken van de gemeente. Bergen op Zoom kent een goede ontsluiting op de landelijke infrastructuur.

Voorwaarden inschrijvingen

Randvoorwaarden CV
Met een CV wordt bedoeld een overzicht van de werkervaring van de aangeboden kandidaat. De CV is in het Nederlands opgesteld en wordt verstrekt in PDF. De ingediende CV mag maximaal bestaan uit 4 pagina’s dubbelzijdig. In de CV dienen minimaal de onderstaande punten benoemd te worden:

  • Welke werkzaamheden / projecten uitgevoerd zijn, het werkbestand en uw rol hierin
  • Start- en einddatum van de werkzaamheden (aantal uur per week)

Indien de CV de bovengenoemde punten niet bevat, kan de aanbieding terzijde gelegd worden.

Overige randvoorwaarden

  • Indien de opdracht aan een ZZP’er gegund wordt, wordt er gewerkt met een Modelovereenkomst VNG
  • Kandidaat kan een VOG verklaring overleggen


Vergoedingen

Parkeren:

  • Een parkeervergunning wordt niet verstrekt door de gemeente Bergen op Zoom. Indien de werknemer een parkeervergunning aan wil vragen kan hiervoor contact opgenomen worden met Parkeerbeheer Bergen op Zoom

Reiskosten:

  • Woon – werk kilometers worden niet vergoed
  • Kilometers gemaakt op het werk met de auto kunnen gedeclareerd worden, de vergoeding hiervoor bedraagt € 0,19 per kilometer

Telefoon:

  • De werknemer dient zelf zorg te dragen voor een mobiele telefoon

Werkplek:

  • Door de gemeente Bergen op Zoom wordt een werkplek (bureau) ter beschikking gesteld waarvan de medewerker gebruik kan maken. De medewerker dient zelf een deugdelijke laptop mee te brengen en toebehoren om de werkzaamheden op uit te voeren. Met deze laptop kan de medewerker inloggen op het netwerk van de gemeente Bergen op Zoom


  Bergen op Zoom is een gemeente met  68.000 inwoners en ligt midden op de Brabantse Wal, een groene parel omgeven door water, bossen en heide. We zijn trots op onze historie - zowel in de stad als in de kernen - onze cultuur, de dynamiek van Bergen op Zoom en onze sterke regionale functie op de as van Antwerpen en Rotterdam. We willen dat iedereen hier fijn kan wonen, werken en recreëren.
De gemeente Bergen op Zoom is een organisatie die permanent in ontwikkeling is. In dat kader hebben we tijdelijk, voor een periode van een halfjaar (met een optie tot verlenging) behoefte aan een:                                                                                                     Tijdelijke  Organisatieadviseur                                                                                           voor  32-36 uur per week
 

Rol en positionering
Als organisatieadviseur werk je in opdracht van de Gemeentesecretaris/Algemeen directeur en adviseer je het Directieteam. Je vertaalt de vastgestelde sturingsfilosofie en het plan van aanpak gericht op vernieuwen en verbeteren van de organisatie, inmiddels aangevuld met diverse acties, in een concrete aanpak. Je zorgt voor een logische prioritering en realisering en afhankelijk van de vraag van de opdrachtgever vervul je de rol van aanjager, adviseur, expert, onderzoeker, procesbegeleider of sparringpartner. Je voert zelfstandig of met interne collega’s de opdrachten uit.

Jouw uitdaging
We zoeken op korte termijn vanaf maart een hands-on’ organisatieadviseur die door zijn kennis en ervaring snel is ingewerkt en die gewend is om een organisatiebrede spilfunctie te vervullen in het lopende, organisatiebrede proces van doorontwikkeling van de organisatie. Er is een Plan van Aanpak vastgesteld. Daarin wordt breed ingezet op kwaliteitsverbetering, innovatie en flexibiliteit. Dit moet leiden tot een sterke en wendbare organisatie.

 
Als organisatieadviseur zal je op de volgende onderdelen worden ingezet:

  • Bewaken van het totaal van de organisatieontwikkeling en de voortgang, en zorgen voor de realisatie hiervan. Zorgen dat de lopende hoofdopdrachten goed op elkaar blijven afgestemd. Hierover adviseren aan het Directieteam.
  • Als projectleider een aantal opdrachten c.q. ontwikkelopgaven realiseren.
  • Een bijdrage leveren aan de verdere uitwerking van opdrachten, waaronder: sturingsfilosofie, inrichten integraal management, inrichten afdeling P&O, verbinden van plannen en kwaliteitsverbetering organisatie.

 
Voor bovenstaande vraagstukken gaan wij in aanvang uit van een doorlooptijd van in ieder geval 6 maanden, met een optie tot verlenging. De gesprekken vinden plaats in de week van 21 maart 2022.
 
 
Persoonlijk profiel.

  • Je hebt bij voorkeur een afgeronde academische opleiding of aantoonbaar academisch werk- en denkniveau kennis op het gebied van Bedrijfskunde, Verandermanagement en/of Organisatie wetenschappen
  • Je hebt 'state-of-the-art' kennis en ruime ervaring op het gebied van organisatie- en veranderkunde in bij de gemeentelijke overheid
  • Je hebt ervaring met projectmatig werken
  • Je hebt kennis en affiniteit met vraagstukken op het gebied van organisatie inrichting en specialisaties op het gebied van flexibel/opgavegericht/procesmatig organiseren, reorganisatietrajecten.
  • Je beschikt over sterk ontwikkelde aantoonbare adviesvaardigheden, ook op bestuurlijk/ strategisch niveau. Je bent in staat om onafhankelijk mee te denken in oplossingsrichtingen en overzicht te behouden op het totaal.
  • Je bent politiek-bestuurlijk- en organisatiesensitief
  • Kunnen plannen en organiseren
  • Je weet in de praktijk slagen te maken

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Startdatum uiterlijk 1 april a.s. voor 32 uur per week
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Een referentielijst met minimaal 3 opdrachten die naar aard en omvang in verhouding staan met de gevraagde dienstverlening Graag toevoegen aan CV
  • Aantoonbaar afgeronde academische opleiding (Bedrijfskunde, Verandermanagement of Organisatiewetenschappen) (Graag bewijs toevoegen aan CV)

De Wensen

  • De kandidaten met de hoogste score van de gunningscriteria kunnen uitgenodigd worden voor een gesprek. Tijdens dit gesprek wordt gekeken of het CV van de kandidaten aansluit op de door ons gestelde criteria voor deze vacatureKeuzemogelijkhedenHet CV sluit goed aan op de door ons gestelde criteria (10 Punten)Het CV sluit enigszins aan op de door ons gestelde criteria (5 Punten)Het CV sluit niet aan op de door ons gestelde criteria (0 Punten)
  • Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties en functie eisen aantoonbaar zijn door het geven van voorbeeldenKeuzemogelijkhedenDe competenties zijn aantoonbaar (10 Punten)De competenties zijn enigszins aantoonbaar (5 Punten)De competenties zijn niet aantoonbaar (0 Punten)
  • Aantoonbare en recente 'state of art' kennis en ruime ervaring op het gebied van organisatie- en veranderkunde bij de (lokale) overheid Middels voorbeelden beschrijven in het CVKeuzemogelijkhedenMeer dan 5 jaar aantoonbare en recente 'state of art' kennis en ruime ervaring op het gebied van organisatie- en veranderkunde bij de (lokale) overheid (10 Punten)Minder dan 5 jaar aantoonbare en recente 'state of art' kennis en ruime ervaring op het gebied van organisatie- en veranderkunde bij de (lokale) overheid (5 Punten)Geen aantoonbare en recente 'state of art' kennis en ruime ervaring op het gebied van organisatie- en veranderkunde bij de (lokale) overheid (0 Punten)
  • Aantoonbare en recente kennis en ervaring met projectmatig werken Middels voorbeelden beschrijven in het CVKeuzemogelijkhedenMeer dan 5 jaar aantoonbare kennis en recente ervaring met projectmatig werken (10 Punten)Minder dan 5 jaar aantoonbare en recente kennis en ervaring met projectmatig werken (5 Punten)Geen aantoonbare en recente kennis en ervaring met projectmatig werken (0 Punten)
  • Aantoonbare kennis en affiniteit met vraagstukken op het gebied van organisatie inrichting en specialisaties op het gebied van flexibel/opgavegericht/procesmatig organiseren, reorganisatietrajecten Middels voorbeelden beschrijven in het CVKeuzemogelijkhedenMeer dan 5 jaar aantoonbare kennis en affiniteit met vraagstukken op het gebied van organisatie inrichting en specialisaties op het gebied van flexibel/opgavegericht/procesmatig organiseren, reorganisatietrajecten. (10 Punten)Minder dan 5 jaar aantoonbare kennis en affiniteit met vraagstukken op het gebied van organisatie inrichting en specialisaties op het gebied van flexibel/opgavegericht/procesmatig organiseren, reorganisatietrajecten. (5 Punten)Geen aantoonbare kennis en affiniteit met vraagstukken op het gebied van organisatie inrichting en specialisaties op het gebied van flexibel/opgavegericht/procesmatig organiseren, reorganisatietrajecten. (0 Punten)
  • Aantoonbare ervaring als projectleider op het gebied van ontwikkeltrajecten Middels voorbeelden beschrijven in het CV

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox