gemeente Buren

ondersteunend medewerker belastingen

gemeente Buren

De opdracht­omschrijving


Gemeente Buren

  • Algemene gegevens van de functie

 Hoofdtaak 1 (15% Uitzoeken en identificeren van eigenaren en gebruikers m.b.t. de onroerend zaakbelasting door het versturen van vragenformulieren. Geretourneerde formulieren verwerken in het belastingsysteem en koppelen aan het waarderingssysteem. Hoofdtaak 2 (15%): Mede afhandelen van informele bezwaren m.b.t. onroerend zaakbelasting en rioolheffing door het opvragen van bewijs bij de inwoner of toezichthouder riolering en openbare ruimte en eventuele wijzigingen administratief te verwerken. Hoofdtaak 3 (25%): Samenstellen van verminderingsnota’s voor alle belastingen binnen gemeente Buren door het controleren op en corrigeren van fouten in het belastingsysteem en de nota’s uit te printen en te versturen. Hoofdtaak 4 (15%): Mede afhandelen van formele bezwaren door het inboeken van de bewaren in het systeem, het schrijven van uitspraken en deze laten controleren door de heffingsambtenaar en het printen en versturen van de brieven. Hoofdtaak 5 (30%): Aanvullende werkzaamheden behorend bij de ondersteunend medewerker belastingen zoals het beheren van de WOZ- en bedrijfsvoeringmailbox, het verwerken van wekelijkse mutatielijst (VMU-lijst), het verwerken van post en beantwoorden van telefoon, het controleren van belastingplichtige personen, het inlezen van vraagprijzen en het verstrekken van taxatieverslagen.  

  • Omgeving van de functie

Hoe verhoudt de functie zich tot omliggende (hiërarchisch naaste, hogere en lagere) functies binnen het domein/organisatie?
 De functie ondersteunend medewerker belastingen valt hiërarchisch onder de domeinmanager van het domein bedrijfsvoering. Deze functie is lichter van aard en ondersteunend aan de functie medewerker belastingen.Wat is de eventuele invloed van de wijziging in taken binnen deze functie op omliggende functies?
 n.v.t.Binnen welke (organisatorische en wettelijke) kaders opereert de werknemer?
 Gemeentewet art. 216 t/m 229
Wet WOZ
AWR (Algemene Wet Rijksbelastingen)
AWB  (Algemene Wet Bestuursrecht)
Gemeentelijke belastingverordeningenWat valt onder de specifieke bevoegdheid en verantwoorde-lijkheid van de werknemer? Waarover mag de werknemer zelf beslissingen nemen?
    

  • Minimaal benodigde werk- en denkniveau voor de functie

MBO werk- en denkniveau




 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 jaar (relatief) zelfstandig werkervaring op het gebied van de administratie van gemeentelijke belastingenHandmatig toegevoegd
  • Ervaring met ondersteunende taken op gebied van belastingen (zoals het beheren van de WOZ- en bedrijfsvoeringmailbox, het verwerken van wekelijkse mutatielijst (VMU-lijst), het verwerken van post en beantwoorden van telefoon, het controleren van belastingplichtige personen, het inlezen van vraagprijzen en het verstrekken van taxatieverslagenHandmatig toegevoegd
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • In gesprek aantoonbaar kunnen beschikken over: - ervaring op werkterrein - rust en overzicht kunnen behouden - goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox