Gemeente Westland

Medior Servicedesk Medewerker

Gemeente Westland

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoners ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!
 
Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit concern control en eenheid bureau gemeentesecretaris.

Cluster Bedrijfsvoering
De collega's die werkzaam zijn binnen dit cluster zorgen voor solide bedrijfsvoering. Het cluster voorziet hiertoe in de informatiebehoefte, advisering, kaderstelling en ondersteuning van de andere clusters op alle taakvelden van bedrijfsvoering (personeel, financiën, informatievoorziening, automatisering, belastingen, juridische en facilitaire zaken). Met de klantvraag centraal werken zij aan integrale oplossingen.

Taakveld
Onder het taakveld Informatievoorziening en Automatisering (I&A) valt naast Frontoffice, Backoffice, I-advies het team Applicatiemanagement (AM). Bij de Frontoffice kan men met vragen en problemen terecht over hun werkplek en de automatisering. De complexere automatiseringsvragen en –problemen pakt de backoffice op. De backoffice beheert en verbetert ook onze ICT-infrastructuur. Het informatiebeleid en –management binnen de organisatie wordt ontwikkeld en bewaakt door onze informatie-, proces- en DIV-adviseurs, de ICT-architect en de projectportfolio manager.

Opdracht
De Servicedesk is onderdeel van taakveld Informatisering & Automatisering binnen de 1ste lijn waar zo veel mogelijk klantvragen direct worden afgehandeld. Deze collega’s zijn het visitekaartje van het cluster Bedrijfsvoering. Klantgerichtheid en kwaliteit zijn belangrijke waarden voor het team. En door integraal te werken willen we dat onze klanten zich geholpen voelen: door een gevoel van vertrouwen te geven, oplossingsgericht mee te denken en proactief te handelen.

Als Servicedesk medewerker ben je het eerste aanspreekpunt bij complexe of langdurige ICT-verstoringen in de organisatie. Ook ben je de sparringpartner voor je collega’s op de Servicedesk. Je draait mee in IT gerelateerde projecten en bent in staat nieuwe technieken je snel eigen te maken. Na afronding van een project draag je zorg dat je andere Servicedesk collega’s van de juiste informatie voorzien worden om de nieuwe techniek in beheer te kunnen nemen

Als Servicedeskmedewerker:

- bewaak je de voortgang van het afhandelen van incidenten en wijzigingen;
- voer je wijzigingen en aanvragen uit voor verschillende gebruikers;
- houd je je bezig met troubleshooten en het identificeren van problems;
- Analyseer je storingen en knelpunten en adviseer je aan de tweede lijn en leveranciers over mogelijke oplossingsrichtlijnen bij complexe problems;
- Bouw je diepgaande kennis over het ICT landschap op, waaronder de cloud voorzieningen en services integratie;
- Los je zelf zo veel mogelijk incidenten en problems op. Dit op basis van deze kennis en daarmee ontlast je de overige collega’s, conform het shift left principe;
- Houdt je best ‘practice oplossingen’ voor incidenten en problems bij in een kennis database.

Competenties 
- Een goede beheersing van de Nederlandse taal;
- Voldoende beheersing van de Engelse taal;
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Je bent gebrand op het leveren van een hoog serviceniveau en stel je de eindgebruiker altijd centraal;
- Je bent flexibel, analytisch ingesteld en jij gaat geen uitdaging uit de weg;
- Jij bent op je best wanneer je de vrijheid krijgt om initiatief te mogen nemen;
- Ongeacht het probleem weet jij altijd het hoofd koel te houden en klant- en servicegericht te blijven.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
  • Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar als Servicedesk medewerker;
  • Aantoonbare werkervaring met Active Director, Exchange, Office (365), Windows 10 en Topdesk.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in de richting van ICT;
  • Aantoonbaar in het bezit van een ITIL-certificering én MCSA (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv);
  • In het bezit van rijbewijs B (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv);
  • Minimaal 4 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar als Servicedesk medewerker;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als Servicedesk Medewerker binnen een overheidsorganisatie;
  • Je beschikt over certificaat Windows 10;
  • Je beschikt over certificaat Office 365;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox