Gemeente Hilversum

Medior Salarisadministrateur

Gemeente Hilversum

De opdracht­omschrijving

Gemeente Hilversum, een uitdagende werkgever in de Mediastad in het groen
De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.

Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 700 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.

Onze kernwaarden: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.

Opdracht
We zijn op zoek naar een professional die zowel de rol van salarisadministrateur kan vervullen als ook een bijdrage kan leveren aan de door ontwikkeling van het cluster van salarisadministratie en personeelsadministratie. In dit cluster werken coördinator salarisadministratie, 2 medewerkers salarisadministratie waarvan 1 vacature waar deze opdracht uit voortkomt, en 2 medewerkers personeelsadministratie. Het cluster is onderdeel van het HR team, waar vooral raakvlakken zijn met de HR-adviseurs en de businesscontroller.

Als salarisadministrateur ben je mede verantwoordelijk voor het tijdig en juist uitbetalen  van de salarissen van zowel gemeente Hilversum als een gemeente waar Hilversum het gastheerschap van uitvoert. Je zorgt voor een correcte administratieve verwerking van salarismutaties en loonstaten. Daarnaast toets je de te verwerken mutaties aan wet- en regelgeving en verzorg je de output/controle van salarissen. Ook beheer en verzorg je de administratie van wachtgeld-, pensioen en andere uitkeringen. Je verzorgt de administratie en afwikkeling van loonbeslagen en andere vragen voor looninhouding. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de pensioenwetgeving en de arbeidsongeschiktheidsadministratie. En je maakt op aanvraag bruto-netto berekeningen. Tevens geef je voorlichting en verstrek je informatie aan managers en medewerkers. Ook de interne en externe audits m.b.t. het proces voer je zelfstandig uit. Dit is het operationele deel van de functie.

Daarnaast zijn we bezig met het verder digitaliseren van onze HR processen. Er is recent een analyse gemaakt van de huidige werkwijze en er zijn concrete aanbevelingen gedaan over de volgende stappen naar digitaal samenwerken.  De mogelijkheden binnen de techniek zijn volledig benut of worden nog ontwikkeld in de toekomst. De kansen zien we nu vooral in het verder digitaliseren van de werkprocessen van de personeels- en salarisadministratie, waar het huidige ehrm systeem  Motion (nog) van Centric geen oplossing voor heeft. De werkprocessen zullen ook op hoofdlijnen beschreven moeten worden. In het proces naar de digitalisering toe staat de samenwerking tussen de personeels- en salarisadministratie centraal.  Deze ontwikkeling zal in een projectvorm worden aangestuurd waartoe een externe projectleider wordt aangetrokken. Met deze uitvraag wordt ook een bijdrage gevraagd in deze ontwikkeling naar een meer digitale en toekomstbestendige salarisadministratie, er ligt een leuke uitdaging!

 

Competenties

  • Accuraatheid;
  • Samenwerken;
  • Klantgericht;
  • Pro-activiteit;

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met personeels- en salarisadministratie bij een gemeente;
  • Inschrijving in NIRPA register, register salarisadministrateur;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Een afgeronde opleiding Praktijkdiploma Loonadministratie (PDL);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met personeels- en salarisadministratie bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met de applicaties; Motion én Motion Pro van Centric (benoem dit duidelijk in het cv.);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox