Omgevingsdienst Midden-Holland

Medewerker Verguninngverlener bouw / vergunningverlener Wabo

Omgevingsdienst Midden-Holland

  • geen max tarief

  • Zuid-Holland

  • 36 uur per week

  • Omgevingsdiensten
  • 25 juni 2021

  • 31 december 2021

De opdracht­omschrijving

De Omgevingsdienst Midden-Holland (ODMH) draagt bij aan een veilige, duurzame en gezonde leefomgeving. Dit doen wij door milieutaken in de hele regio en bouw- en woningtoezichttaken in een gedeelte ervan uit te voeren in opdracht van de aangesloten gemeenten in Midden-Holland en de provincie Zuid-Holland. De basistaken van de ODMH omvatten vergunningverlening, toezicht en handhaving van milieuregels, bouw- en woningtoezicht en advisering, ontwikkeling en uitvoering van duurzaamheidsbeleid. De ODMH adviseert de regiogemeenten ook over milieuaspecten bij ruimtelijke plannen. Het gebied waar de ODMH in opereert heeft circa 350.000 inwoners, ruim 12.500 bedrijven en is verdeeld over zes gemeenten. Wij hechten veel waarde aan kwaliteit en zijn sinds juni 2011 ISO 9001 gecertificeerd.
 
Wij zoeken een:
Medewerker Vergunningverlener
voor het zelfstandig toetsen van ingediende aanvragen omgevingsvergunning aan de geldende wet- en regelgeving.

Kerntaken
1. Toetsing van bouwaanvragen
  • Zelfstandig toetsen van ingediende aanvragen omgevingsvergunning aan de geldende wet- en regelgeving (Wabo, Woningwet, Bouwbesluit, Bouwverordening, APV, Welstandsnota, Monumentenwet, Monumentenverordening en alle relevante (beleids)richtlijnen;
  • Inwinnen van adviezen bij verschillende interne en externe afdelingen of diensten, bijv. de Welstandscommissie en de regionale brandweer;
  • Overleggen met aannemers, architecten, ontwikkelaars, etc. over de ingediende c.q. in te dienen aanvragen;
  • Overleggen over de afstemming van adviezen met verschillende afdelingen;
  • Proactief bijdragen aan het oplossen van gesignaleerde problemen.
 
2. Vergunningverlening
  • Adviseren over en verstrekken van informatie ten aanzien van regelgeving en procedures bij omgevingsvergunningen;
  • Zelfstandig opstellen van omgevingsvergunningen (met onder andere de activiteiten: bouwen, slopen, reclame, etc.) conform de daarvoor geldende regelingen en het opstellen van vergunningsvoorwaarden;
  • Bewaken van de voortgang van het proces van vergunningverlening binnen de wettelijke termijnen.

3. Adviseren, ondersteunen en ontwikkelen
  • zelfstandig afhandelen van dossiers;
  • Overzicht hebben over de eigen werkvoorraad en prioriteiten kunnen stellen;
  • Op de hoogte blijven van veranderende wet- en regelgeving ten aanzien van bouwen en ruimtelijke ordening;
  • Bijdragen aan uniforme taakinvulling en teamontwikkeling door het delen van kennis en werkwijzen;

Functie-eisen:
  • Minimaal afgeronde mbo opleiding richting bouwkunde aangevuld met tenminste een cursus ABW 1, 2 en 3;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als  Wabo-bouwplantoetser;
  • Kennis van en ervaring met Wabo, Woningwet, Bouwbesluit, Bouwverordening;
  • Aantoonbare kennis/ervaring met het programma SquitXO ;
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA. Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen dienen zich te laten detacheren of in loondienst te zijn via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, die dan de offerte indient.
 

De Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring als plantoetser / vergunningverlener/ casemanager Wabo in de afgelopen 10 jaar.
  • Kandidaat heeft tenminste ABW 1.
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis/ervaring met het programma SquitXO

De Wensen

  • De competenties, kennis en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek. Kandidaat beschikt over de volgende competenties. Deze kunnen worden getoetst bij het gesprek met de klant: - goede communicatieve vaardigheden (zowel schriftelijk als mondeling); - oplossingsgericht; - resultaatgericht.
  • Kandidaat heeft kennis van- en ervaring met Wabo, Woningwet, Bouwbesluit, Bouwverordening. Deze worden alles apart en specifiek benoemd in het cv.
  • Kandidaat heeft ABW 2 en ABW 3
  • Kandidaat is minimaal 24 uur en maximaal 36 uur per week beschikbaar.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox