Gemeente Olst-Wijhe

Medewerker Klantcontactcentrum

Gemeente Olst-Wijhe

De opdracht­omschrijving

Voor ons team Klantcontactcentrum (KCC) van de gemeente Olst-Wijhe zoeken wij tijdelijk een:

Medewerker Klantcontactcentrum voor 32 uur per week

De gemeente Olst-Wijhe gaat voor tevreden klanten. Wij stellen de vraag van de klant centraal. In onze gemeente is het KCC de ingang voor alle contacten met inwoners, bedrijven en instellingen. Het KCC beantwoordt vragen die aan de balie, telefonisch, digitaal en schriftelijk binnenkomen. Veel vragen handelt het KCC zelfstandig af. Als het KCC niet kan helpen, dan weten zij wie in onze backoffice dat wel kan. Aan de balie levert het KCC vooral producten en diensten op het gebied van Burgerzaken, inclusief de Burgerlijke Stand. Het team Klantcontactcentrum bestaat uit vijftien medewerkers.

Wie zoeken wij?
Een enthousiaste en gedreven medewerker met minimaal een MBO werk- en denkniveau. Je bent dienstverlenend ingesteld en krijgt energie van het contact met mensen. Als je ervaring hebt als medewerker KCC bij een gemeente en actuele kennis hebt van het vakgebied Burgerzaken (inclusief Burgerlijke Stand) is dat een pré. Doordat de organisatie steeds meer digitaal en zaakgericht werkt, is het van belang dat je affiniteit hebt met sociale media en digitale systemen, zoals het zaaksysteem en de burgerzakenmodules.

Wat ga je doen?
  • Als medewerker van het klantcontactcentrum beantwoord je aan de balie, telefonisch, digitaal en schriftelijk vragen van klanten over gemeentelijke producten en diensten en producten en diensten van partners van de gemeente.
  • Aan de telefoon beantwoord je veel vragen van klanten zelfstandig. Specifieke vragen beantwoord je in samenwerking met collega’s uit andere teams. Je maakt hierbij gebruik van digitale systemen, zoals de kennisbank en het zaaksysteem.
  • Aan de balie help je klanten met allerlei vragen voor de gemeente en haar partners. Het zwaartepunt aan de balie ligt bij producten en diensten op het gebied van Burgerzaken.
  • Je behandelt bijvoorbeeld aanvragen voor reisdocumenten en rijbewijzen.
  • Je voert mutaties uit in de basisregistratie personen (BRP).
  • Je bent ambtenaar van de burgerlijke stand.
  • Je levert een actieve bijdrage aan de doorontwikkeling van het KCC, door onder meer afstemming met collega’s uit andere teams.
Wie zoeken wij?
Van een medewerker Klantcontactcentrum vragen wij in hoge mate een klantgerichte en flexibele instelling aangevuld met communicatieve vaardigheden. Gelet op de tijdelijkheid kan jij je snel aanpassen aan bestaande werkwijzen.  Een positieve teamspeler die stevig in zijn schoenen staat. Je weet de vertaalslag te maken van in eerste instantie onmogelijk naar toch realiseerbaar. Zo sta je open voor vragen die misschien niet direct duidelijk zijn gesteld en kun je de vraag achter de vraag achterhalen. Je weet met verschillende mensen en hun emoties om te gaan, jouw eigen handelen hierop aan te passen en je weet jouw grenzen aan te geven. Verder verwachten wij van jou dat je in deze rol integer en nauwkeurig werkt. 
 

De Eisen

  • Kandidaat is per 1 juni beschikbaar voor de gevraagd periode.
  • Kandidaat heeft op cv aantoonbare actuele kennis van het vak burgerzaken opgedaan in de afgelopen drie jaar.
  • Kandidaat is beëdigt ambtenaar van de burgerlijke stand.

De Wensen

  • Kandidaat heeft opleiding Bobz afgerond.
  • Kandidaat heeft op cv aantoonbaar ervaring met burgerzaakmodules, opgedaan in de afgelopen drie jaar.
  • Kandidaat heeft op cv aantoonbare kennis van het medewerker portaal e-suite, opgedaan in de afgelopen drie jaar.
  • Kandidaat heeft ervaring met: • Je behandelt bijvoorbeeld aanvragen voor reisdocumenten en rijbewijzen. • Je voert mutaties uit in de basisregistratie personen (BRP).
  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek. Van een medewerker Klantcontactcentrum vragen wij in hoge mate een klantgerichte en flexibele instelling aangevuld met communicatieve vaardigheden. Gelet op de tijdelijkheid kan jij je snel aanpassen aan bestaande werkwijzen. Een positieve teamspeler die stevig in zijn schoenen staat. Je weet de vertaalslag te maken van in eerste instantie onmogelijk naar toch realiseerbaar. Zo sta je open voor vragen die misschien niet direct duidelijk zijn gesteld en kun je de vraag achter de vraag achterhalen. Je weet met verschillende mensen en hun emoties om te gaan, jouw eigen handelen hierop aan te passen en je weet jouw grenzen aan te geven. Verder verwachten wij van jou dat je in deze rol integer en nauwkeurig werkt.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox